Gå til innhold

Min sjarmerende E30 - Søker "bedre" eier!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Han tar kanaler, jekkfester foran og bak og gulv foran. Muligens også høyre hjulbue bak, ellers blir denne tatt senere.

Skal bli interessant å høre hvor fornøyd du blir med resultatet - dyktig gjennomført rustsveising står det respekt av. :)

Planlegger du om-lakkering etter utbedring av hjulbue, eller blir dette en del av rat-looken? ;)

Skrevet

Fikk en telefon av rustsveiseren min hvor han sa "Kan du komme å se på bilen?" Regnet med at han hadde funnet MASSEVIS av rust, og at han ikke hadde lyst til å fullføre "prosjektet" lenger. Da jeg kom dit sto bilen min der uten frontplate, frontfanger, bakfanger, fremskjermer og venstre fremdør... Ja, nå er dødens time kommet tenkte jeg.

Så viste det seg at det var mye mindre rust enn han hadde sett for seg! Og han hadde ikke funnet rust i gulvet utenom hullene foran på hver sin side. Tjohei for det!

Han hadde så langt kappet til og slipt ned (fagspråk i rustsveising kan jeg ikke...) hullet på høyre side foran (fra kanal inn mot skjerm) og skjært ut jekkfeste på samme side. Den skjøten lengst frem på kanalen hadde han kappet ut og slipt ned rundt her også.

Samme vil skje på venstre side.

Så sa han også at han skulle ta hjulbua bak på høyre side, noen små hull ellers bak og noen bobler på bakplata uten at jeg ba han om det! Ordentlig service, det liker vi...

Så nå er det definitivt fremgang jaaaa! Gleder meg til å hente bilen!

Fikk forresten også Startech baklykter i posten i dag, men disse rakk jeg ikke å hente da jeg har sittet på landsstyremøte i hele dag.

Hilsen glad gutt! :mrgreen:

Skrevet

Herlig update ;) Går fremover i riktig retning :D

Hilsen en som er glad på dine vegne, både mtp på rust, og startec-lyktene ;)

Skrevet
Fikk en telefon av rustsveiseren min hvor han sa "Kan du komme å se på bilen?" Regnet med at han hadde funnet MASSEVIS av rust, og at han ikke hadde lyst til å fullføre "prosjektet" lenger. Da jeg kom dit sto bilen min der uten frontplate, frontfanger, bakfanger, fremskjermer og venstre fremdør... Ja, nå er dødens time kommet tenkte jeg.

Så viste det seg at det var mye mindre rust enn han hadde sett for seg! Og han hadde ikke funnet rust i gulvet utenom hullene foran på hver sin side. Tjohei for det!

Han hadde så langt kappet til og slipt ned (fagspråk i rustsveising kan jeg ikke...) hullet på høyre side foran (fra kanal inn mot skjerm) og skjært ut jekkfeste på samme side. Den skjøten lengst frem på kanalen hadde han kappet ut og slipt ned rundt her også.

Samme vil skje på venstre side.

Så sa han også at han skulle ta hjulbua bak på høyre side, noen små hull ellers bak og noen bobler på bakplata uten at jeg ba han om det! Ordentlig service, det liker vi...

Så nå er det definitivt fremgang jaaaa! Gleder meg til å hente bilen!

Fikk forresten også Startech baklykter i posten i dag, men disse rakk jeg ikke å hente da jeg har sittet på landsstyremøte i hele dag.

Hilsen glad gutt! :mrgreen:

er det ikke litt/ veldig dyrt å ikke gjøre noe av tingene selv? :P

Skrevet

Skal si deg en ting. Det blir dyrere om jeg skal sveise rust, for da må en som kan det gå over det etterpå. Har aldri rørt et sveiseapparat i mitt liv og har tenkt å ha denne bilen en stund så da driter jeg i det ;)! :lol:

Skrevet
Skal si deg en ting. Det blir dyrere om jeg skal sveise rust, for da må en som kan det gå over det etterpå. Har aldri rørt et sveiseapparat i mitt liv og har tenkt å ha denne bilen en stund så da driter jeg i det ;)! :lol:

aha, men er ikke noe problem da. man legger først en sveis rundt hele, noen legger "hel" sveis med engang og andre punkter,punkter å punkter, deretter sliper man den ned så legger ny sveis å sliper den slik at den blir tett også har på bra rust dreper :)

Skrevet

Lar heller en karosseriarbeider som har jobbet med biler siden 1970 ta seg av det. Tror det blir hakket bedre enn hva jeg hadde fått til! ;) Det får koste, men da holder det også.

Skrevet

aha, men er ikke noe problem da. man legger først en sveis rundt hele, noen legger "hel" sveis med engang og andre punkter,punkter å punkter, deretter sliper man den ned så legger ny sveis å sliper den slik at den blir tett også har på bra rust dreper :)

Haha, så lett er det.. Not

Lurt å la noen som kan det gjøre det!

Ser bra ut dette :)

Skrevet

Haha, så lett er det.. Not

Lurt å la noen som kan det gjøre det!

Ser bra ut dette :)

fagmann gjør det selvsagt slik det skal være, men er ikke akkurat vanskelig bare man kan å sveise fra før..

Skrevet

Og det kan ikke jeg... Kunne godt begynt på noen løse plater, vil ikke begynne på en bil jeg bryr meg om. Dessuten vil jeg at denne bilen skal bli ferdig "snart" så derfor overlot jeg det til noen som kan det. Betaler heller ikke all verden, slipper unna ganske billig. Nå blir alt fra dørlister og ned tatt, så det blir braaa!

Skrevet
Og det kan ikke jeg... Kunne godt begynt på noen løse plater, vil ikke begynne på en bil jeg bryr meg om. Dessuten vil jeg at denne bilen skal bli ferdig "snart" så derfor overlot jeg det til noen som kan det. Betaler heller ikke all verden, slipper unna ganske billig. Nå blir alt fra dørlister og ned tatt, så det blir braaa!

jaja, skjønneer det :) men var ikke deg den siste komentaren var ment til da.. men ta å gjør hele bilen rustfri da du først driver på;) lønner seg selv om du skal ha rat lock. digg å ha noe å ikke irritere seg over uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...