Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har e91 320dt 06,og er langt unna Norge ..,jeg har merket at ved sakte skjoring dpf varsel begyner a lyse og etter at jeg har stoppet bilen og dereter starte igjen etter noen minuter er varsel borte..,ogso kommer igjen spesielt ved sakte skojoring .Er dette problem dersom jeg er langt una Norge er i Bosnia klarer jeg a komme meg til Norge vis varsel vises hipigere eller hva jeg burde gjore,,,vil gjerne hare deres forslag ellers bilen opforer seg helt normalt treker bra.

Takk

emir

Skrevet

Du bør finne ett sted og kjøre i ltt høyere hastighet over litt lengre tid nå, dersom det lyset dit tennes mange ganger uten at du kjører sammenhengende i f.eks 80 km i 10-20 minutter, så vil lyset begynne og lyse konstant, og bilen må mest sannsynlig på verksted grunnet dette. Dette har med rensing av partikkelfilter eller hva pokker det kalles igjen.

Mye småkjøring uten langkjøringer innimellom fremtvinger dette lyset som en påminner til at du nå bør kjøre med litt speed over tid for og få foretatt en fyll rensesyklus av filteret.

Håper du skjønner, og at dette løser problemet.

Skrevet

Ja dette er veldig mye sma og sakte kjoring ,.,jeg har skjort bilen na og alt er som det skal varsel er borte men hvis dette kommer igjen da vet jeg va skal gjores,hoper dette er ikke en stor problem ,.,jeg lurer ogso hvorfor denne billen taaler ikke dene tipe kjoring eller dette gjelder kun biller med dpf , .,.,takk for svar

Skrevet

Hvordan er diesel kvaliteten der nede nå? kan det ha noe med dieselen å gjøre at du får denne feilmeldingen ?

Skrevet

du må ut på motorvegen. BMW sier at du skal kjøre over 110 (elns), som er ganske vanskelig i norge. Du må kjøre veldig jevnt, og konsekvent så høy hastighet. Med en gang motoren begynner å jobbe som ved normal småkjøring så vil den gå ut av "regenerering" modus.

Ville ha satsa på å finne ei strekke og holde 110 på cruisecontrol i nærmere en time. Om det finnes slike muligheter da.

Du må ikke kjøre fult en time, og du må ikke kjøre 110 osv, men er litt vanskelig for deg å vurdere uten innsikt i dpf systemet. En kan også tvangsstarte dpf regenerering, men da må en ha tester.

Dersom du gjør som jeg beskrev vil den regenerere av seg selv.

Skrevet

vil det fungere og bare holde turtall tilsvarende ca 110 ? henge opp gassen og la den stå en stund på jevnt turtall ?

Skrevet

Kan gjøres med tester på Opel også (og sikkert mange andre)

Er et skikkelig drittsystem hvis man nesten bare driver med småkjøring og kjøring i lav fart. Måtte bygge om flere biler når jeg jobba på Opel.

• 3 weeks later...
Skrevet

Taker for deres hjelp men filteret måtte skiftes vær helt tett kunne ikke regenereres har prøvd alt men uten hjelp ,etter en stund bilen begynte å miste kraft til slutt hadde den kanske 50-60hk og brukte mye diesel,etter at vi har skiftet filteret på hos bmw i sarajevo bilen gikk synsykt bra,reparasjøn har kostet meg 2000 euro ferdig montert,her kjørt gjenom tyskland nå i helgen bilen gikk som en drøm.

Takker også BMW i Sarajevo for stor hjelp

vz5j4nhqywrglygsw0hd.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...