JENSSEN Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Hei. jeg ser på finn.no at det er noen som selger diagnose verktøy som stiller tilbake km stand, fungerer dette? jeg tror dette er bare tull:S noen som har prøvd?=S
SweetBMW Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Tja, vet ikke helt med de, men det jeg har kan stille km hvertfall.
JENSSEN Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Skrevet Juli 25, 2010 Tja, vet ikke helt med de, men det jeg har kan stille km hvertfall. hva har du for noe? evnt link?
SweetBMW Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Originalt BMW diagnose software Fikk av kompis så ingen link dessv. :S
Gjest Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 du fikk originalt bmw diagnose utstyr? det har jeg mine tvil til. dette har jeg (har tidl jobbet hos bmw) og har svært vondt for å tro at noen gir bort dette. det koster litt over det man normalt bruker på noe som ikke er levebrød. at du kjører en dis kopi gjennom vmware har jeg mer tro på? ettersom du snakker om software. og jeg hadde ikke turt å programmere noe gjennom vmware, makan til ustabilt dritt har jeg aldr vært borti. er du litt uheldig får du ikke kommunisere med DME og KOMBI etterpå, ettersom begge må prog for å endre km stand.
Yngvejos Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Om du får justert km kommer litt an på hvilket speedometer du har. Jeg kjøpte et brukt speedomteter pga pixelfeil til e39en min. Det nye speedomteteret var gått 540 000 mot 260 000 på det gamle. Jeg kjøpte PA-soft diagnoseutstyr for å justere km-standen ned til korrekt, men det gikk ikke an på mitt speedometer. Så nå sitter jeg med tamperdot og 540 000 på telleren. Hvis noen kan hjelpe meg med dette, er det bare å ta kontakt.
Gjest Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 jeg mener å huske at e39, også pre face lar seg prog gjennoms SSS (progman). du får si ifra hvis du er i nærheten av elverum noen gang, eller jæren, da jeg ofte er der. var _litt_ enklere på de gamle digitale kombiene fra e34 f.eks
SweetBMW Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 du fikk originalt bmw diagnose utstyr? det har jeg mine tvil til. dette har jeg (har tidl jobbet hos bmw) og har svært vondt for å tro at noen gir bort dette. det koster litt over det man normalt bruker på noe som ikke er levebrød. at du kjører en dis kopi gjennom vmware har jeg mer tro på? ettersom du snakker om software. og jeg hadde ikke turt å programmere noe gjennom vmware, makan til ustabilt dritt har jeg aldr vært borti. er du litt uheldig får du ikke kommunisere med DME og KOMBI etterpå, ettersom begge må prog for å endre km stand. om det er garnatert original bmw software vet jeg ikke helt 100%, fikk abre beskjed om at det programmet jeg brukte var likt det de på bmw brukte når jeg spurte der nede sist. Det heter noe DIS ja. Har en del annet også men stoler ikke helt på detta, derfor jeg ikke har giddi prøvd på min egen bil av frykt for noe galt, jeg vet bare at det har muligheten.. Dog er det uetisk og tukle med km stand uansett grunn
Gjest Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 dis kan jo ikke kjøres på en vanlig data uten å kjøre det gjennom vmware..?
sparky23 Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 drar opp en gammel tråd her men, kan dis brukes sammen med den boksen som fulgte med carsoft for å koble sammen pc og bil?
Yngvejos Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 drar opp en gammel tråd her men, kan dis brukes sammen med den boksen som fulgte med carsoft for å koble sammen pc og bil? Det skal gå, men det er mye mikkmakk for å få det til. Jeg kjører INPA på carsoft interface, men siden jeg må ha vmware og winxp for å få INPA til å fungere, blir det veldig mye pes for å knytte sammen to virtuelle pcer en for inpa og en for dis. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1312104
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Bare for å kommentere originaltråden, har intrykk av at BMW er litt mer trøblete å stille enn andre Tyske merker. VW, Audi og sikkert Skoda er SKREMMENDE enkelt. En komis har en A6, kjøpt dette VAG COM med to forksjellige kbler/program, og han kan stille og programmere "ALT". En annen fin ting med Vagcom er at det er veldig enkelt å slå av/på funksjoner som blink ved låsing av bil, låsing v dører ved kjøring og en hel masse slike finesser. Tror det kostet 2-3000,- Nkr
Azeton Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 dis kan jo ikke kjøres på en vanlig data uten å kjøre det gjennom vmware..? Kjenner en som har fått fatt på noe BMW-diagnose verktøy.. Han burde da klare og stille kmtelleren min? må spoles fram 100 pga speedobytte
///Naitsirk Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Er kun hardware som er orginalt Azeton. Software er kina som kjøres i wmware. Må ha Ibm T30 for å kjøre orginal software og ingen av dela er lett å oppdrive Ikke vet jeg hvordan jeg gjør det heller..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå