Gå til innhold

Hylle- E30 S62

hylle
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir et vanvittig pent bygg!

Følger med hær :)

Absolutt ikke et pent bygg, hehe.. må ikke tro det! den er ikke spess fin å se til, Kul synes jeg den er, langtifra pen! Men den skal få seg nye platedeler allover og all rust skal bli tatt på den etterhvert. tenkte neste vinter! :)

Hehe, det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordna meg bremser iallefall, 312mm bremsekit. får skure greit det..

Håper bare jeg får på 16" krysseiker felger, 8x16 fra e38. bbs rz 469.

er jo en liste som her :

280mm - 15 Zoll

300mm - 16 Zoll

325mm - 17 Zoll

345mm - 18 Zoll

Noen som har prøvd brembo bremsekittet fra e38 på e30 og hatt på 16" felger?

Ser for meg at det skal passe siden både felger og bremser kommer fra e38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd brembo bremsekittet fra e38 på e30 og hatt på 16" felger?

Ser for meg at det skal passe siden både felger og bremser kommer fra e38.

Har en kompis som kjører med de bremsene, og han måtte opp til 17". Kalipperene er veldig store, så tviler på at du finner 16" som går over disse, da må du evt. space noe vanvittig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som jeg kjøpte bremsene av ville ikke selge dem allikevel, så jeg må lete etter noen andre., tror jeg går for et porsche kit fra 300mm.de, men kjøper kalipperene brukt.

Avtagbar front er ferdig, så nå blir det endel skruing på kveldstid fremover, så må vi prøve å bli ferdige før sesongen starter.

må ha lakk i motorrom, dør og skjerm også.

69640_10152600038045370_884730607_n.jpg

Å så har jeg jo disse trompetene liggende.. Må nesten montere de..! :)

47060_10152600361505370_302021472_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til kjølingen på denne.

På m60en hadde jeg en stor vifte som trakk veldig mye strøm, hadde den koblet opp via rele og bryter.

Nå vil jeg gjerne at den skal styres ut ifra temp.

Radiatoren jeg bruker er en M535i, på siden av denne er det øverst 2 plugghull, finnes det noen temp følere jeg kan sette inn her, og hvordan kan jeg enklest koble dette opp slik at viften kjører igang når motoren er varm?

207293_10152603181845370_1388145579_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte meg termostat på gs til og sette i hullet i radiator. Har koblet den opp via rèle sånn at vifta kjøres automatisk når motoren blir litt over driftstemp. Så kan eg samtidig overkjøre den med bryter inni bilen om det er ønskelig. Termostatsensoren er jo egentlig berre en av/på bryter så det er ikkje så vanskelig og koble opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som John90 skriver! :)

Jeg ville koblet det opp slik som dette:

Inn på releet:

Begge disse to (30 & 85) bør brytes når teningen vris av. Jeg vet ikke hvor du har hentet strømmen fra, men er flere plasser som er greit å finne strøm som brytes når tenninga vris av. Dette for at ikke vifta skal kunne stå å gå når nøkkelen er ute :)

30: Konstant +, som går via 30 A sikring.

85: konstant +. Denne kan du godt hente fra 30, altså at du har to ledninger på kabelskoen som går inn på kontakten til 30. Der den ene kommer med + strøm inn, og den andre går videre til 85.

86: Her skal bryterene inn. Jeg regner med at du vil kunne kjøre vifta manuelt, i tilleg til den temperaturstyrte bryteren? Når denne kontakten får jord, så aktiveres releet, og vifta får strøm. Så her må du altså gå via bryteren du har inne i bilen, før du kobler ledningen til jord. Inne i bilen, er det et greit jordingspunkt på venste siden av rattstammen.

I motorrommet, så må du gjøre det samme, bare at her er bryteren din den termostaten som står i radiatoren. Da må altså ledningen inn på denne, for å så ha en ny ledning som går ned til et jordingspunkt. Jeg regner med at 535 orginalt har viftestyringen her, og da skal jo dette være en grei del å få kjøpt. Da vil vifta automatisk begynne å gå, når temperaturen overstiger det som er normalt for en 535. Det er jeg ganske sikker på at er samme temperatur som er normalt for e30, siden disse to har samme sensor for temperaturmåleren som viser inni bilen.

87: Er strøm ut til vifta. Denne trenger du nok ikke å røre :)

Jeg er på telefonen, viss det skulle være noe i kampens hete! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan, det er allerede lagt opp det releet fra før på den andre viften, men den tok så mye strøm, det er mindre dim på ledningene på den nye vifta, så da tror jeg alt skal fungere fint, må bare få tak i temp sensor som jeg kan skru inn i radiatoren. det finnes kanskje forskjellig temp på disse, hvilken temp bør jeg ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...