hylle Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Fin klaring! Ligger fint sånn det er nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Okei, er sikkert siden du har hjemmesmidde motorfester og ikke e30.de fester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tommis Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Dette blir et vanvittig pent bygg! Følger med hær Absolutt ikke et pent bygg, hehe.. må ikke tro det! den er ikke spess fin å se til, Kul synes jeg den er, langtifra pen! Men den skal få seg nye platedeler allover og all rust skal bli tatt på den etterhvert. tenkte neste vinter! Hehe, det blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Ordna meg bremser iallefall, 312mm bremsekit. får skure greit det.. Håper bare jeg får på 16" krysseiker felger, 8x16 fra e38. bbs rz 469. er jo en liste som her : 280mm - 15 Zoll 300mm - 16 Zoll 325mm - 17 Zoll 345mm - 18 Zoll Noen som har prøvd brembo bremsekittet fra e38 på e30 og hatt på 16" felger? Ser for meg at det skal passe siden både felger og bremser kommer fra e38. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Mange 16" som går over org E46 M3 bremser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 aaa, smør!! De er vel 325mm? Ikke prøvd en slik felg på noen av m3ene du har hatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 tror du må finne et annet bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Skal du ha de brembocalipperene fra e38 735 eller 740d eller hva de kommer fra? De er diiigre, bygger mye utover ogsaa. Hadde de paa en e30 og maatte space veldig mye. Jeg maatte opp i 17 tom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Noen som har prøvd brembo bremsekittet fra e38 på e30 og hatt på 16" felger? Ser for meg at det skal passe siden både felger og bremser kommer fra e38. Har en kompis som kjører med de bremsene, og han måtte opp til 17". Kalipperene er veldig store, så tviler på at du finner 16" som går over disse, da må du evt. space noe vanvittig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Jeg har 315mm e36 m3 bremser, jeg får ikke på mine 16" BBS RZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Han som jeg kjøpte bremsene av ville ikke selge dem allikevel, så jeg må lete etter noen andre., tror jeg går for et porsche kit fra 300mm.de, men kjøper kalipperene brukt. Avtagbar front er ferdig, så nå blir det endel skruing på kveldstid fremover, så må vi prøve å bli ferdige før sesongen starter. må ha lakk i motorrom, dør og skjerm også. Å så har jeg jo disse trompetene liggende.. Må nesten montere de..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Tilbake til kjølingen på denne. På m60en hadde jeg en stor vifte som trakk veldig mye strøm, hadde den koblet opp via rele og bryter. Nå vil jeg gjerne at den skal styres ut ifra temp. Radiatoren jeg bruker er en M535i, på siden av denne er det øverst 2 plugghull, finnes det noen temp følere jeg kan sette inn her, og hvordan kan jeg enklest koble dette opp slik at viften kjører igang når motoren er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Eg kjøpte meg termostat på gs til og sette i hullet i radiator. Har koblet den opp via rèle sånn at vifta kjøres automatisk når motoren blir litt over driftstemp. Så kan eg samtidig overkjøre den med bryter inni bilen om det er ønskelig. Termostatsensoren er jo egentlig berre en av/på bryter så det er ikkje så vanskelig og koble opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne_ Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Stemmer det som John90 skriver! Jeg ville koblet det opp slik som dette: Inn på releet: Begge disse to (30 & 85) bør brytes når teningen vris av. Jeg vet ikke hvor du har hentet strømmen fra, men er flere plasser som er greit å finne strøm som brytes når tenninga vris av. Dette for at ikke vifta skal kunne stå å gå når nøkkelen er ute 30: Konstant +, som går via 30 A sikring. 85: konstant +. Denne kan du godt hente fra 30, altså at du har to ledninger på kabelskoen som går inn på kontakten til 30. Der den ene kommer med + strøm inn, og den andre går videre til 85. 86: Her skal bryterene inn. Jeg regner med at du vil kunne kjøre vifta manuelt, i tilleg til den temperaturstyrte bryteren? Når denne kontakten får jord, så aktiveres releet, og vifta får strøm. Så her må du altså gå via bryteren du har inne i bilen, før du kobler ledningen til jord. Inne i bilen, er det et greit jordingspunkt på venste siden av rattstammen. I motorrommet, så må du gjøre det samme, bare at her er bryteren din den termostaten som står i radiatoren. Da må altså ledningen inn på denne, for å så ha en ny ledning som går ned til et jordingspunkt. Jeg regner med at 535 orginalt har viftestyringen her, og da skal jo dette være en grei del å få kjøpt. Da vil vifta automatisk begynne å gå, når temperaturen overstiger det som er normalt for en 535. Det er jeg ganske sikker på at er samme temperatur som er normalt for e30, siden disse to har samme sensor for temperaturmåleren som viser inni bilen. 87: Er strøm ut til vifta. Denne trenger du nok ikke å røre Jeg er på telefonen, viss det skulle være noe i kampens hete! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2013 Høres ut som en god plan, det er allerede lagt opp det releet fra før på den andre viften, men den tok så mye strøm, det er mindre dim på ledningene på den nye vifta, så da tror jeg alt skal fungere fint, må bare få tak i temp sensor som jeg kan skru inn i radiatoren. det finnes kanskje forskjellig temp på disse, hvilken temp bør jeg ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå