Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finn ut alt du kan om selger, deretter kontakt venner/familie etc og informer om at han er en svindler.

Kan sikkert finne han på Facebook eller lignende sider :-) Leste om noen som gjorde det engang.

Tok ikke lang tid før svindleren ba på sine knær om å slutte med å kontakte venner/familie.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sitter med et lignende problem, FixFax. Kjøpte en diff av et tryne av en kar i Fræna.

3000,- fattigere sitter jeg her, og drittsekken lover meg at pengene skal komme tilbake på konto så fort han får lønning.

Diffen sendte han jo aldri..

Han skulle hatt lønning for 2 uker sia nå.. Det kan ikke ta SÅ lang tid, så da lurer jeg heller på om et lite overraskende besøk kan hjelpe :D Ville ikke svindla noen for TRE tusen kroner altså, og ikke klart å gjøre det helt smertefritt.. Har tlf nummeret til dama, han sjøl, hjelp fra banken hans, osvosv.

Han sitter sikkert og ler, men jeg får den siste latteren!

Skrevet

Liten guide på hvordan du kan fucke opp livet hans litt:

Bestill alt av ukeblader, kataloger osv i hans navn til hans adresse

Bestille 200+ pizzaer til hans adresse med hans navn (han kommer aldri til å få lov å spise pizza i byen igjen)

Bestill flyttebiler til hans adresse

etc etc. Bruk fantasien ;)

Kan fort hende han må svi av de 10k på pizza o.l. :D

Skrevet

hehe, morsom lesning. svindel ved handel mellom privatpersoner går over i diskusjon om avgifter. :lol:

men jeg er helt enig når det kommer til at vi har dustete mye skatter og avgifter i dette landet.

arveavgiften er skikkelig bra eksempel. her har vedkommende jobbet hele livet, og betalt skatt av hver krone. når man endelig klarer å legge av noen kroner, så betaler de formueskatt på beløpet. deretter skal arvingen betale arveavgift, får så å betale formueskatt hvert år igjen. nydelig! og bruker du de opp til å kjøpe deg hus, må du ut med dokumentavgift, kjøper du ny bil må du betale engangsavgift osv osv osv. så staten flår deg uansett hva du gjør! hemmelig konto i sveits eller bostedsadresse i internasjonalt farvann er løsningen! ;)

jeg driver bedrift, og merker veldig godt avgiftshelvete.

først skal jeg betale 25% av alt jeg fakturerer ut til staten i merverdiavgift, (minus det som betales i mva til leverandører) så skal gutta ha lønn, og da skal jeg betale inn skatten av lønna dems, og deretter betale 14% arbeidsgiveravgift på bruttolønnen. så skal staten ha 28% i skatt av overskuddet etterpå. regn ut selv hvor mye som faktisk er igjen på konto til å betale løpende utgifter som strøm, fyring, driftsmateriell, husleie etc. (og det meste av dette er det også skatter og avgifter på) :roll:

Skrevet
hehe, morsom lesning. svindel ved handel mellom privatpersoner går over i diskusjon om avgifter. :lol:

men jeg er helt enig når det kommer til at vi har dustete mye skatter og avgifter i dette landet.

arveavgiften er skikkelig bra eksempel. her har vedkommende jobbet hele livet, og betalt skatt av hver krone. når man endelig klarer å legge av noen kroner, så betaler de formueskatt på beløpet. deretter skal arvingen betale arveavgift, får så å betale formueskatt hvert år igjen. nydelig! og bruker du de opp til å kjøpe deg hus, må du ut med dokumentavgift, kjøper du ny bil må du betale engangsavgift osv osv osv. så staten flår deg uansett hva du gjør! hemmelig konto i sveits eller bostedsadresse i internasjonalt farvann er løsningen! ;)

jeg driver bedrift, og merker veldig godt avgiftshelvete.

først skal jeg betale 25% av alt jeg fakturerer ut til staten i merverdiavgift, (minus det som betales i mva til leverandører) så skal gutta ha lønn, og da skal jeg betale inn skatten av lønna dems, og deretter betale 14% arbeidsgiveravgift på bruttolønnen. så skal staten ha 28% i skatt av overskuddet etterpå. regn ut selv hvor mye som faktisk er igjen på konto til å betale løpende utgifter som strøm, fyring, driftsmateriell, husleie etc. (og det meste av dette er det også skatter og avgifter på) :roll:

exactly og hva har man igjen? ikke en dritt, man må til og med betale for gamlehjem når man har skattet hele livet. det er sykt, og når man trenger hjelp til og ivareta rettighetene sine, kan man drite i det, om man ikke betaler selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...