oddis Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Helt ok å få noen hundre dollar i bot for den kjøringa der. Fyren hadde kamera som stod på, og kunne ikke noe for at politimannen "stormet" inn i filmen. Slike filmer er gode beviser på sykdomstegnene USA har, med latterlig lovgivning og overbeskyttelse av politiet - såkalt politistat. Det er jo faktisk en stat man ikke har lov til å gå med røde sko på visse dager i året, da risikerer man 35 års fengsel. Amerikansk politi er dessverre ofte underutdannet, underintelligent og har rambo mentalitet til å løse problemer. Om det er lettest å skyte deg, så skyter de. Bruke tid på forhandling slik som i Norge er ikke - eksisterende. Spikermatte for å stoppe biler, uansett om de freser gjennom 30 sone i boligfelt bryr de seg nada om. Kjeltringene skal tas for enhver pris. Ser mange ganger på Cops at politet gjør mer ødeleggelse enn de gjør godt.
Dirty Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 maktmisbruk utføres kun av søppel til folk..EirikL røyker sure sokker vil jeg tru..for en arrogant og latterlig bedreviter. At du ikke har noe liv skal vel ikke gå ut over de som faktisk ønsker å ha det moro i livet?! er jo ingenting galt i den kjøringa der vel?! Syns ikke det var noe unormalt med den kjøringa der jeg, typisk kjøring på motorsykkel. Lurer på hva denne politimannen hadde sagt om han møtte på han her: http://www.youtube.com/watch?v=Gx1CkPcICaY http://www.youtube.com/watch?v=ShacMAn_HK8 men som vanlig så er det slik at tapere skal ødelegge for de som ønsker litt krydder i hverdagen, i Norge så skal man kun sove og jobbe, hvis man avviker litt fra dette, så er man idiot osv.. latterlig! Hater kjedelige klovner med a4-liv..verste som fins.. Klart det er morro å gøy å kjøre villmann, men det betyr ikke at det er "riktig" så selve kjøringen er ulovlig, er ikke noe å diskutere det. så å si at noen er tapere og A4 menneskerer, fordi de reagerer på kjøringen gir jo ingen mening. sier jo litt om deg som person Joda joda jeg kjører ikke pent til tider, men vet det ikke er lovlig eller lurt, så jeg er vel mindre smart
EirikL Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Det kan ikke nektes for at politiet i statene er litt i overkant triggerhappy til tider. Men så må man huske på at de opplever adskillig verre ting enn politiet her til lands gjør. Vanlige folk i statene er oftere også triggerhappy, det er ikke bare lovens lange arm som tyr til våpen i tide og utide.
Hawkon88 Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 EirikL har et viktig poeng i siste innlegget sitt her. Alle er triggerhappy i USA. At folk er mer hardhent tilbake til politiet er også et faktum. At politimannen i sivil stopper sykkelen fordi han har mulighet, og bruker pistol til å true motorsyklisten til å la være å stikke av- er vel en løsning de har på slike problem der borte. Ser man feks på biljakter osv er det standard prosedyre å sikte pistolen mot bilen/bilfører for å være "sikker". Dessuten så er en som drar på hjul i hastigheter over 100kmt relativt dyktig til å kjøre sykkel generelt sett, og burde ikke ha særlige problemer med en vellykket flukt, spesielt slik som trafikken korket seg til på filmen. Politimannen sikter heller aldri på motorsyklisten. Det er vanskelig for oss i skandinavia å tro, men jeg hadde ikke blitt overasket om noen hadde fortalt meg at over 50% av alle amerikanerne har våpen med seg i bilen i den værste statene. Da forstår jeg godt at politiet har en slik rutine ved stans av kjøretøy.. Hvorvidt filmingen er ulovlig, syns jeg er "morsomt". Hvorfor skulle det ikke være lov å filme politiet sitt arbeid? Slik at det blir vanskeligere å avdekke/beviste politibrutalitet? Det er hvertfall et STORT problem der borte. Konklusjon: Forståelig måte å stoppe motorsyklisten på med tanke på deres kultur, og uforståelig at det er ulovlig å filme politiet sitt arbeid. Just turbodiesel er vel tilbake i sitt vanlige "erte på seg folk" modus.. Jeg kjører også fort til tider, men det er tid og plass for alt..
-Roger- Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Flere enn meg som blir jævlig irritert når de ser en biljakt på cops eller lignende? Kommentatoren sier noe slikt som: "Bilføreren ville ikke stoppe i en rutinekontroll, nå kjører han i en snittfart på 180km/t og vil ikke gi seg. Han fortsetter på en veldig trafikert vei og politiet må krashe inn i bilen i høy hastighet så han setter alle liv rundt seg i fare" HVEM SITTER ALLE LIV RUNDT I FARE??? Ehhh, Politiet vet ikke hvorfor han ikke stoppet i rutinekontrollen, men de følger han likevel i vanvittig stor fart og krasjer inn i siden og sitter andres liv i fare. Ikke faen om de bare nøyer seg med å ta skiltnr og roe ned for å oppsøke han senere. Sannheten kan jo være så enkel som at fyren har en hasjpipe i hanskerommet og ikke vil stoppe for politiet pga at han er redd. Da blir jeg rett og slett irritert og tenker at politiet i Usa og de som lager denne serien må jo være totalt hjerneskadet!!
Zibiri Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Helt på tryne med 16år for dette ja. Samt at det ikke skal være lov å filme politiet i arbeid? Hva er det a? Hva med "Cops"...Men en annen ting, han var da ikke på jobb. Og det vil vel si at han da var sivil, og slik sett ikke ulovlig å filme?.. Hvor ofte ser du "dårlig" polti i serier som f.eks "Cops" da? Aldri Lit youtube eller google søk så finner du tusner av videoer som dette:
DBTm3 Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 faen zibiri, den filmen fikk meg sint. skaterene skulle banka politimannen "kids" style. for dem som husker den filmen.. syns forøvrig mannen på mc kjører ganske fint, ser seg godt omkring.
Torek Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 MEN, er ikke en Politibetjent i teorien alltid på jobb, selv om han har "fri"? Synes det var helt greit av han å gripe inn jeg, og det er som EirikL er inne på, mye mer ekstremt der borte enn her til lands. 16 år får han vel ikke uansett, for det vil jeg anta er maks antall år man kan få ved mye mer ekstreme tilfeller enn hva denne filmen/hendelsen viser.
Zibiri Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Ja du kan få optill 16år for filming av politi. Men han her fikk ifølge videoen bare 26 timer i fengsel eller noe sånt. Men presse en pistol opp i trynet på sykklisten fordi han kjørte litt fort?... henger ikke på greip, han hadde vell skyti ham om han hadde prøvd og kjøre avsted -.-
Torek Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Men presse en pistol opp i trynet på sykklisten fordi han kjørte litt fort?... henger ikke på greip, han hadde vell skyti ham om han hadde prøvd og kjøre avsted -.- Pistolen pekte aldri på syklisten, men jeg er enig i at det kanskje var litt drøyt å dra fram pistolen så kjapt. Meeen, man vet aldri hva man stopper..
Hawkon88 Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Men presse en pistol opp i trynet på sykklisten fordi han kjørte litt fort?... henger ikke på greip, han hadde vell skyti ham om han hadde prøvd og kjøre avsted -.- Pistolen pekte aldri på syklisten, men jeg er enig i at det kanskje var litt drøyt å dra fram pistolen så kjapt. Meeen, man vet aldri hva man stopper.. Refererer til at amerikanerne har en annen rutine ved stopp av kjøretøy og en annen våpenkultur enn oss..
Torek Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Men presse en pistol opp i trynet på sykklisten fordi han kjørte litt fort?... henger ikke på greip, han hadde vell skyti ham om han hadde prøvd og kjøre avsted -.- Pistolen pekte aldri på syklisten, men jeg er enig i at det kanskje var litt drøyt å dra fram pistolen så kjapt. Meeen, man vet aldri hva man stopper.. Refererer til at amerikanerne har en annen rutine ved stopp av kjøretøy og en annen våpenkultur enn oss.. Ja?
-Anders- Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Helt på tryne med 16år for dette ja. Samt at det ikke skal være lov å filme politiet i arbeid? Hva er det a? Hva med "Cops"...Men en annen ting, han var da ikke på jobb. Og det vil vel si at han da var sivil, og slik sett ikke ulovlig å filme?.. Hvor ofte ser du "dårlig" polti i serier som f.eks "Cops" da? Aldri Lit youtube eller google søk så finner du tusner av videoer som dette: Mere av han idiotpolitimannen!
Mexos Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Jeg synes en sånn "desperat" oppførsel fra en politimann får han til å virke usikker. Det beste er når politiet stopper en slik person og holder roen.
Torek Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Jeg synes en sånn "desperat" oppførsel fra en politimann får han til å virke usikker. Det beste er når politiet stopper en slik person og holder roen. Han skjøt jo ingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå