Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke mange 316 prosjekt tråder her, og er vel en temmelig god grunn til det også :oops:

Men denne kjøpte jeg som "student bil" mens jeg skal gå på skole til jeg begynner å tjene mer penger. Men hadde tenkt å få pusset den litt opp sånn at den ihvertfall ikke faller noe serlig i pris til jeg får kjøpt meg noe annet med mer motor! ;)

Litt info om bilen:

- Årsmodell: 2000

- Karosseri: Sedan

- Sylindervolum: 1.9

- Effekt: 105 hk :oops:

- Drivstoff: Bensin

- Girkasse: Manuell

- Farge: Sølv

- Interiørfarge: Sort

Det som foreløpig er gjort/bestilt er:

- Full rens av bilen innvendig, utvendig og delvis motorrom

- Skiftet frontrute

- Bestilt nye sideblinklys og frontblinklys på grunn av at det ene frontblinklyset var sprekt. Så da bytter jeg like gjerne sideblinklysene også :)

- Og så bestilt fullservice på den, som blir tatt i starten av august

Det som skal gjøres:

- Fikse litt overflaterust ved listen på bagasjelokket og etter litt på panseret etter steinsprut

- Stereo

- Kanskje soting hvis jeg får det billig :P

Det er det jeg har foreløpig. Tar gjerne imot tips som ikke koster all verden ;)

Bilder kommer snart :sly:

Skrevet

Flere fra SGCC ja :) Heheh..

Hvis du er int i sot så har jeg en som driver med det veldig rimelig og resultatet er upåklagelig :)

Skrevet

Hehe, stemmer. Er du medlem eller kjenner du noen som er ? :P

Tror jeg må vente litt med soting, men hvis du hadde giddi å hørt på pris for meg og så har jeg en kompis som også trenger, og han skal ha nå. Han har en Audi A3 5 dørs, hvis du hadde giddi å hørt på pris hadde det vert fint! Eller hvis du har et telefon nr. så kan jeg kontakte han selv, hvis du ikke vil ha bryet med det :)

Skrevet

Jasså ja, du fikk inn bilen din her også? :D

Blir nok bra detta, Ole! Hakke møtt deg ute enda, men det kommer vel snart :P Ikke at jeg henger så mye ute for tia, menmen..

Skrevet

Ja, måtte nesten det ;)

Er ikke så mye ute enda sjæl, nå i det siste har jeg bare styra med å fått vaska bilen ordentlig. Og i morra blir det såvidt det er litt mekking :)

Skrevet

Hehe,

Skal ta en runde til idag på statoil, men må vente litt til det blir mindre folk der, så jeg får tatt med eget utstyr så bruker jeg bare vann derifra. for vannet hjemme har gått :( Men nå skal jeg bare vaske den sånn at jeg får vokset den. Så dette er siste gangen for denne uka :P synes ikke jeg har gjort annet enn å vaske. :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Litt blemmer i lakken så trengte en rust fix på bagasjelokket.

Nedpussa

6kx32vqvd8v1m7waarlt.jpg

Primer og sinkspray

s1c1y57w7j4lt3ik7yys.jpg

Grunnet

3q569ki5nubcnu031oci.jpg

Pusset og maskert

jy61io6zn3u1hm2ctn93.jpg

Lakk og klarlakk

mvtfvcelgts8dgwr38gl.jpg

Lakkert og pusset mer

sas3lm5pgo6wbccvt1vf.jpg

Ferdig lakkert

m2hz35elf2gs0ne8bn56.jpg

5vmir00ttkete7gal5jo.jpg

5iztrzjk2g7u3gfq5h56.jpg

Skrevet

Jøss, det der ble jo meget bra. Hva gjorde du for å få det så bra til i overgangen? Er snart nødt å gjøre noe slikt selv, hadde vært hyggelig å ha en liten framgangsmåte

Skrevet
Jøss, det der ble jo meget bra. Hva gjorde du for å få det så bra til i overgangen? Er snart nødt å gjøre noe slikt selv, hadde vært hyggelig å ha en liten framgangsmåte

Ja, ble ganske bra, bare håper lakken sitter sånn at det ikke går i oppløsning neste gang jeg skal vaske den :P

Skal prøve å forklare kort om fremgangsmåte :)

Pussa først alt helt ned, maskerte og grunnet.

Så tok jeg av maskeringen, ventet i 2 timer og pussa sånn at jeg ikke så eller kjente noen ujevnheter i grunningen og overgangen.

Maskerte opp at jeg fikk et litt større område å lakkere på og lakket 2 strøk.

Tok av maskeringen, så fikk jeg jo selvfølgerlig de kantene i overgangen.

Pusset vekk de kantene helt til jeg ikke kjente at det var noe overgang der lenger (bilde 6), maskerte over lykter, emblem og andre detaljer i nærheten og bare lakka over 2 strøk + 2 lag med klarlakk.

Lot det stå over natta, for den klarlakken trengte litt tid på å feste seg til selve lakken. Det merket jeg når jeg skulle ta av maskeringen til emblemet :P

Sikkert flere og kanskje enklere måter å gjøre det på, men dette var den måten jeg følte meg trygg på ihvertfall ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...