baardsen Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Er ikke mange 316 prosjekt tråder her, og er vel en temmelig god grunn til det også Men denne kjøpte jeg som "student bil" mens jeg skal gå på skole til jeg begynner å tjene mer penger. Men hadde tenkt å få pusset den litt opp sånn at den ihvertfall ikke faller noe serlig i pris til jeg får kjøpt meg noe annet med mer motor! Litt info om bilen: - Årsmodell: 2000 - Karosseri: Sedan - Sylindervolum: 1.9 - Effekt: 105 hk - Drivstoff: Bensin - Girkasse: Manuell - Farge: Sølv - Interiørfarge: Sort Det som foreløpig er gjort/bestilt er: - Full rens av bilen innvendig, utvendig og delvis motorrom - Skiftet frontrute - Bestilt nye sideblinklys og frontblinklys på grunn av at det ene frontblinklyset var sprekt. Så da bytter jeg like gjerne sideblinklysene også - Og så bestilt fullservice på den, som blir tatt i starten av august Det som skal gjøres: - Fikse litt overflaterust ved listen på bagasjelokket og etter litt på panseret etter steinsprut - Stereo - Kanskje soting hvis jeg får det billig Det er det jeg har foreløpig. Tar gjerne imot tips som ikke koster all verden Bilder kommer snart
SweetBMW Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Flere fra SGCC ja Heheh.. Hvis du er int i sot så har jeg en som driver med det veldig rimelig og resultatet er upåklagelig
baardsen Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Hehe, stemmer. Er du medlem eller kjenner du noen som er ? Tror jeg må vente litt med soting, men hvis du hadde giddi å hørt på pris for meg og så har jeg en kompis som også trenger, og han skal ha nå. Han har en Audi A3 5 dørs, hvis du hadde giddi å hørt på pris hadde det vert fint! Eller hvis du har et telefon nr. så kan jeg kontakte han selv, hvis du ikke vil ha bryet med det
kenmyh Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Jasså ja, du fikk inn bilen din her også? Blir nok bra detta, Ole! Hakke møtt deg ute enda, men det kommer vel snart Ikke at jeg henger så mye ute for tia, menmen..
baardsen Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Ja, måtte nesten det Er ikke så mye ute enda sjæl, nå i det siste har jeg bare styra med å fått vaska bilen ordentlig. Og i morra blir det såvidt det er litt mekking
kenmyh Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Jau, men det er bra! Selv har jeg vært altfor slapp med å vaske min, spesielt innvendig Men jeg får ta igjen når jeg kan!
baardsen Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 Hehe, Skal ta en runde til idag på statoil, men må vente litt til det blir mindre folk der, så jeg får tatt med eget utstyr så bruker jeg bare vann derifra. for vannet hjemme har gått Men nå skal jeg bare vaske den sånn at jeg får vokset den. Så dette er siste gangen for denne uka synes ikke jeg har gjort annet enn å vaske.
baardsen Skrevet August 16, 2010 Forfatter Skrevet August 16, 2010 Litt blemmer i lakken så trengte en rust fix på bagasjelokket. Nedpussa Primer og sinkspray Grunnet Pusset og maskert Lakk og klarlakk Lakkert og pusset mer Ferdig lakkert
Lars89 Skrevet August 16, 2010 Skrevet August 16, 2010 Ser bra ut. Skulle spandert no lakk på lista mens du var igang
baardsen Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 hehe, Ja, det hadde ikke vert så dumt. Får se om jeg tar den en annen gang
Pisani Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Jøss, det der ble jo meget bra. Hva gjorde du for å få det så bra til i overgangen? Er snart nødt å gjøre noe slikt selv, hadde vært hyggelig å ha en liten framgangsmåte
baardsen Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Jøss, det der ble jo meget bra. Hva gjorde du for å få det så bra til i overgangen? Er snart nødt å gjøre noe slikt selv, hadde vært hyggelig å ha en liten framgangsmåte Ja, ble ganske bra, bare håper lakken sitter sånn at det ikke går i oppløsning neste gang jeg skal vaske den Skal prøve å forklare kort om fremgangsmåte Pussa først alt helt ned, maskerte og grunnet. Så tok jeg av maskeringen, ventet i 2 timer og pussa sånn at jeg ikke så eller kjente noen ujevnheter i grunningen og overgangen. Maskerte opp at jeg fikk et litt større område å lakkere på og lakket 2 strøk. Tok av maskeringen, så fikk jeg jo selvfølgerlig de kantene i overgangen. Pusset vekk de kantene helt til jeg ikke kjente at det var noe overgang der lenger (bilde 6), maskerte over lykter, emblem og andre detaljer i nærheten og bare lakka over 2 strøk + 2 lag med klarlakk. Lot det stå over natta, for den klarlakken trengte litt tid på å feste seg til selve lakken. Det merket jeg når jeg skulle ta av maskeringen til emblemet Sikkert flere og kanskje enklere måter å gjøre det på, men dette var den måten jeg følte meg trygg på ihvertfall !
Superbeetle Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Ikke verst! Da jeg såg starten på innlegget så trodde jeg at det skulle ende i katastrofe..
baardsen Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Hehe, var skeptisk sjæl når jeg var midt i det !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå