Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkerheten på endel drifteopplegg er rimelig elendig etter min mening, men det er en helt annen sak. Burning er vel forøvrig omtrent like livsfarlig som 80 i 70-sona, men det som er mer interessant... hva i alle dager er det som er spennende med det?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
:lol: Livsfarlig og livsfarlig. Dette er nok en skikkelig sær å grinete snut som ble mobbet i oppveksten, og som liker å ha litt "makt". Men er fullt enig i at burning er skikkelig teit..Er jo ikke andre enn småunger som tror de er kule som gidder å stå slik i gata i nærområdet. Men skal innrømme at jeg har vert igjennom den perioden jeg også :lol: Hvem har ikke det? Men det er når man blir eldre og litt mere "moden" man ser hvor idiotisk det er. Så lenge det ikke er på treff og en del av en showopptreden da ;) Men da bør det være en skikkelig bil med skikkelig motor. Ikke en patetisk Volvo 240 f,eks..
Skrevet
  hagenisse skrev:
Sikkerheten på endel drifteopplegg er rimelig elendig etter min mening, men det er en helt annen sak. Burning er vel forøvrig omtrent like livsfarlig som 80 i 70-sona, men det som er mer interessant... hva i alle dager er det som er spennende med det?

smaken er som baken, noen liker å kaste bort livet sitt på rudskogen, andre liker å slappe av og cruise i finværet..men det er egentlig ikke poenget her. Poenget er politimannens uttalelse.

som du selv sier så er en burnout ikke farlig overhodet.. mens poltiet står fram med fjeset sitt og mener det... må jo være et eller annet galt med han som bmwkizn sier..

Politiet trur vel at alle som burner også grisekjører, de klarer jo ikke å finne en eneste vettug grunn til at det er ulovlig så..

llitt OT, men er denne godkjent bmwkizn til å ta en burnout?

Skrevet

Kan ikke lese at det står noe om burnout... kjøringen blir beskrevet som tullkjøring etter hva jeg kan se. Ser ikke poenget med å henge ut politiet her. Burning, kjøre for fort o.l er og forblir unødvendig i tettbebygd strøk...

At politiet tror at alle som burner er grisekjørere faller helt naturlig... med slik oppførsel i trafikken er faren stor for at terskelen for annen uvettig kjøring nærliggende.

For å svare på selve topic så nei. I følge det jeg oppfattet av artikkelen så tolker jeg det ikke som om at politimannen sier at burnout er direkte livsfarlig.

Skrevet
  bad_ip skrev:

At politiet tror at alle som burner er grisekjørere faller helt naturlig... med slik oppførsel i trafikken er faren stor for at terskelen for annen uvettig kjøring nærliggende.

det betyr egentlig at de fratar folk lappen på bakgrunn av mistanker.. bra :applause:

Skrevet
  Tom K skrev:
Paragrafen de bruker er at det er forbudt og slippe ut unødig røyk, gass eller støy

Nei!

Paragrafen de bruker er som det står beskrevet i artikkelen §3, 1 ledd som lyder no sånt som: enhver som ferdes i trafikken skal ferdes hensynsfullt være aktpågivende og varsom, så det ikke kan oppstå skade på personer eller kjøretøy. Del 2 hvis noen lurer er at man skal ta hensyn til beboere langs veien(og mulig no annet piss).

Det er ikke alltid man mister lappen for å burne/sladde på tørr asfalt. Stort sett så tar vel tjenestemannen fra deg førerkortet, men f.eks hvis det er 1 gang du er blitt tatt på noe sånt så får man den som regel tilbake så lenge man ikke samtykker, men kanskje med en liten bot på kjøpet. Dette gjelder selvfølgelig ikke et sted hvor det er masse biler rundt om da.

Skrevet

Burnouten i seg selv er i de færreste tilfeller farlig, men alle skjønner vi at det ikke kan være lovlig å gjøre slikt midt i et sentrum, men mange gjør det alikevel selvsagt. Folk skal jo sove og sånn er det jo bare. Gøy er det alikevel og gjør man det litt unna folk og ikke blir tatt er det jo bare å holde på :wink:

Skrevet

For en gangs skyld er vi enig om noe, Just! Å se at noen ødelegger en E28 i den setingen, er ikke så veldig morsomt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Opprett ny...