Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Få i deg litt fettholdig drikke, f.eks. matolje, fløte eller iskrem...to-tre spiseskjeer er bra.

Og istedetfor å sjekke slikt på et forum, ringer du Giftinfosentralen ;)

22 59 13 00

Skrevet

Sakset fra http://www.helsedirektoratet.no/giftinf ... sin_138794

Dersom du har fått i deg en liten slurk bensin skal du spise eller drikke noe som er fettholdig (for eksempel tran, matolje, myk fløteiskrem). Ikke fremkall brekninger.

Dersom du får symptomer som hoste, tungpustethet, eller blir sløv skal du straks til sykehus. Hvis det ikke har oppstått noen symptomer innen 6 timer etter uhellet er faren over. Kontakt Giftinformasjonen for råd om videre oppfølging, dersom du har drukket mer enn en liten slurk bensin.

Du burde lage litt vin, da får du fin teknikk på hevert :) God bedring.

Skrevet

hehe, takker for tips:)

kom nettopp hjem fra 7dagers fyllekul i magaluf, så formen er jo helt på trynet etter det enda. drukket ett par liter melk nå, og litt soya olje. får se hvordan det går:)

Skrevet

vær obs på at en dråpe bensin i lungene vil ta livet av deg.

og etter hva jeg har forstått er det absolutt ikke noe noen kan gjøre med det om du først har fått det i lungene.

Skrevet

En slurk bensin i ny og ne er jo ikke så galt :wink: særlig etter 7 dageres grisefyll!

Er man sånn passe fyllesyk også så er det jo ikke akkurat deilig å trøkke i seg feite produkter og masse melk! :mrgreen:

Skrevet
vær obs på at en dråpe bensin i lungene vil ta livet av deg.

og etter hva jeg har forstått er det absolutt ikke noe noen kan gjøre med det om du først har fått det i lungene.

Det KAN ta livet av deg, du kan få noe som kalles kjemisk lungebetennelse og det er ikke til å spøke med

Skrevet

Det er jo jævlig mye rart som KAN ta livet av deg. Som feks nå. Dataen jeg trykker på kan ha en produksjonsfeil, som gjør at den kan eksplodere, og sprenge, noe jeg KAN dø av.. Vet dette er barnslig, men jeg mener at så lenge det ikke var mer enn en liten munnfull, og han ikke svelget feil, osv osv, og ikke har noe ubehag i lange tider etter på, så går det nok bra.

Hvem av oss her inne har ikke smakt på bensin, olje, bremsevæske, frostvæske, osv osv osv da? Jeg har smakt på alt, ikke bevisst hver gang, og se her, jeg lever enda.. Hvis du er bekymret for deg selv, så ring gitftelefonen, eller dra på legevakta. God bedring;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...