Gå til innhold

Min 02 E39 525IA

TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet ny bil. Det er en 525IA 2002 modell, gått 166"km. Tenkte jeg skulle legge ut bilder og få litt tips ettersom jeg har tenkt å gjøre bilen noe mer sportslig.

Her er noen mobilbilder fra turen hjem fra Stavanger og hjemkomsten. Kvalitetsbilder kommer etterhvert.

Bilen er utstyrt med nye M6 felger, med 275/30 bak og 245/30 foran.

Det jeg har tenkt å gjøre med bilen er følgende:

- Montere senkesett, moderat senking. Er litt usikker på hvor mye pga. store felger/dekk bak som kommer helt ut til skjermkanten. Når jeg kjørte over fjellet, over dumper med litt fart, tok skjermene nedi dekkene. Dette vil jeg gjerne unngå. Trenger tips til hvilke senkesett som kan være fornuftig til min bil.

- Montere effektpotte bak med dobbel ende. Ønsker en mer sportslig/grovere lyd men ønsker ikke for mye lyd som blir slitsom i lengden. Trenger tips til potte!

- Bytte støtfanger bak til M-støtfanger. Ser det finnes ulike alternativer med tanke på plast, er det noe som er bedre enn andre? Da passer de doble rørene fra ekososen.

io15msl6xx91jun2gmxp.jpg

un0vt5peetw52k3yatou.jpg

1dznvbulc8shzsjob60d.jpg

Nyebilen sammen med min gamle e34, som snart kommer for salg.

6yvossxhr6fokfaxc9c8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Skulle likt å sett felgene fra E34n på denne. Noe sier meg at det hadde blitt veldig bra :wink:

En billig, men bra oppgradering er M5 "spoiler". Får disse for et par hundre på Ebay :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut et par bilder av for/bakhjul og felger. Trenger tips til hvilke senkesett som kan passe på min bil. Dim. er 275/30 bak og 245/30 foran. Ønsker et senkesett som senker moderat og som gjør at jeg ikke subber selv om jeg har noen passasjerer i baksetet. Det subber i fartsdumper med full bil slik som bilen er nå.

iwocwv5vk9eplagn3bbr.jpg

d25sume95cce1h472ylo.jpg

a3jtqzly7b8g6l5x9vfn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er Bilstein B14 PSS Coilovers fra GS handla inn og montert. Det vart hæærlig å kjøre med:)

Virker som at bilen ble litt lavere etter litt kjøring, så i dag har jeg justert opp 1cm bak og 0.5 cm foran.

Gammel og ny demper bak:

xpfqt93x0dqybih3o8vh.jpg

Gammel og ny demper foran:

16wmwdvq1e7lctxw5axl.jpg

Uten coilovers:

ial1cvfr397imcqkeera.jpg

Coilovers montert:

tz5mkcv1q5i933d1z635.jpg

xdx6dw3bkxzjpvahc1zi.jpg

Høyde bak:

h7xirw42ya87gpevwzef.jpg

Høyde foran:

980udlgf7kcat89gqewd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...