Gå til innhold

"Har endelig lurt dama.." ville du kjøpt denne? (side 2)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Joda. Det finnes håp,men sålenge hun syns det er blod-Harry å cruise en runde,så blir det litt kræsj:p

Litt teit tittel,ja :P hun blir jo ikke lurt da hun kjøper seg et av de beste bilmerkene;)

Det er bare å ta noen små steg om gangen. Dama mi har etter noen år i mitt eie fått grei peiling på E36, E46, forskjellen på utblåsene på 6er og 4er og har faktisk begynt å gire ned og ta ned ruta for å høre på 6er lyden når hun gir på :P Hun har også sittet flere ganger på bmw.no og bygd seg både 1-serie og 3-serier for gøy, og da er det største motoren det er snakk om hver gang og selvsagt m-pakke :P

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Joda. Det finnes håp,men sålenge hun syns det er blod-Harry å cruise en runde,så blir det litt kræsj:p

Litt teit tittel,ja :P hun blir jo ikke lurt da hun kjøper seg et av de beste bilmerkene;)

Det er bare å ta noen små steg om gangen. Dama mi har etter noen år i mitt eie fått grei peiling på E36, E46, forskjellen på utblåsene på 6er og 4er og har faktisk begynt å gire ned og ta ned ruta for å høre på 6er lyden når hun gir på :P Hun har også sittet flere ganger på bmw.no og bygd seg både 1-serie og 3-serier for gøy, og da er det største motoren det er snakk om hver gang og selvsagt m-pakke :P

Oi, dama mi er fortsatt på bil er bortkasta penger stadiet, skal bare fra A - Å.

Ho hata bmw da vi møttes, nå synes ho det er ok. Audi er visst veldig fint da, av en eller annen rar grunn.

Må nok gi det noen år til dessverre :\

Beklager OT.

Skrevet

Bilen ser fin ut den :) Pris er jeg litt usikker på, men tror nok den er relativt riktig. Står jo at den kan diskuteres ved hurtig avgjørelse, så får du den ned litt så er det nok et bra kjøp :)

Skrevet

Samme årsmodell og nesten likt utstyrt som min denne jo, bortsett fra automat og interiør (og farger).

Prisen virker grei, men er alltid skeptisk til folk som krysser av på masse utstyr som bilen egentlig ikke har (Bi-xenon, sportunderstell osv.), og fikk man det rattet fortsatt på 2001 mod.? Jeg har nye typen sportsratt som kom samtidig som M54B22 i E46 (f.o.m. 2001 mod.), og trodde alle rattene ble byttet ut da.

Jeg hadde ikke kjøpt den selv da, spesielt pga. automat, men også pga. ikke sportseter og liker ikke fargen, men det er min smak. Hun høres vel ellers ut som hun kanskje vil trives best med automat, og da er jo det ikke et feil valg, spesielt hvis hun skal ha den en stund.

Min hadde forøvrig gått ca. 104.000 km da jeg kjøpte den for 1,5 år siden, og nå på 146.000 km synes jeg at det har vært veldig lite utlegg på den utover vanlig service. Har skiftet bremser foran (var omtrent utslitt da jeg kjøpte den), 1 PDC-sensor, motstand til kupévifte, 1. eksosoppheng, 1 bærearm og 1. hjullager fremme (har ett eller to til som synger på siste verset nå).

Skrevet

takk for mange gode tilbakemeldinger.

Det som er problemet her er at Maria ikke ville ha slik bil etter at hun fikk pris på forsikringen...

Så hun ser nå på en kjedelig polo, golf og focus i samme prisklasse.

Derfor tenkte jeg å kjøpe bilen selv. Delvis pga at jeg tror jeg får en god pris, også pga at kanskje Maria vil ombestemme seg og overta bilen etter at hun er blitt glad i den.

MEN jeg vil ha muligheter for å kunne selge bilen for 130-140k om 1-2 mnd uten problemer. Kanskje jeg beholder den og selger m3'n, kanskje maria kjøper denne. Hvem vet.

..Jeg vil bare være sikker på at jeg får solgt igjen bilen innen rimelig tid uten større tap.

Derfor er jeg litt opphengt i den automatkassen. Fargen syns jeg er kjempe fin og sportssetene er jeg ikke så utrolig nøye på.

Grunnen til at jeg er veldig nølende er fordi at jeg ser det ligger et par andre til salgs på nettet. Og ifl. selgerne er dette et vanskelig objekt å selge.

-Er det virkelig sånn at ingen vil ha 170hk med automat?

Skrevet

Tror egentlig ikke det skal være noe problem å få solgt bilen selv om den har automat. Det er jo en sedan, ikke en sportscoupe.

Den har også lav km. stand, som virker tiltrekkende for eventuelle kjøpere. Var jeg på jakt etter en 320i sedan, hadde jeg ikke vært i tvil. Fin pris også.

Skrevet

Hva kom forsikringen på? Jeg betaler kr. 9000/år med 25 000 km kjørelengde (drar opp en god del) for fullkasko BMWforsikring(?) hos If med bonus 70% 1. år, og synes det er helt OK.

Skrevet
Hva kom forsikringen på? Jeg betaler kr. 9000/år med 25 000 km kjørelengde (drar opp en god del) for fullkasko BMWforsikring(?) hos If med bonus 70% 1. år, og synes det er helt OK.

I hennes navn med 20% kom den på rundt 15-17000k og det var på ingen måte aktuelt..

Skrevet
Med kasko? Forferdelig pris, ja... Du har ikke vurdert å ha den i ditt navn, men med henne som bruker?

Jo, men da må jeg også stå medansv. på lånet. Og mine planer for fremtiden er nok muligens å frigjøre mest mulig kapital og heller legge penger i eiendom og bolig. Derfor er det i utgangspunktet utelukket.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...