hardrocxsludge Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Hallo ! Toppakningen på m52b28 har kvelda så har plukka reint og bestemt meg for å trimme litt nå som toppen er av . Tanken var - Porting - Polering - Nye trimkammer ( noen forslag på merke ? ) kom med erfaringer og forslag som toppdrag/bunndrag OL . - Stivere ventilfjærer ( Tar gjerne imot forslag her også) - Planing, er jo en selvfølge MENS jeg har det oppe, er det noe mer jeg burde gjøre ? Den blir trykktestet, og om det er nødvendig å bytte andre slitedeler blir det gjort . Noe som kan lønne seg å bytte ut av slitedeler selvom toppen er tett, mens det er tatt fra hverandre !? OG sist men ikke minst, hvordan pakning burde jeg velge ? Tenker på at det skal forbli en sugemotor siden det er alublokk så kan det kanskje være en ide å kjøpe en litt tynnere pakning for å øke kompen litt ? Det blir jo kombinert med det som blir gjort i toppen, vil jo sikkert gi litt det og ? Hvilken tykkelse måtte være fin, i forhold til den originale ? Tar også gjerne imot erfaringer fra forskjellige trimmere om plasser hvor de bearbeider topper å gjør bra jobb .
S.Arnesen Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Sarpsborg motor har årevis med erfaring innenfor alt som har med motor å gjøre. Absolutt å anbefalle...
hardrocxsludge Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Sarpsborg motor har årevis med erfaring innenfor alt som har med motor å gjøre. Absolutt å anbefalle... Kanskje ta en tlf ned dit ! Gjør de arbeid som å bytte ventilfjærer også ? Har ALDRI byttet ventilfjører og ventiler selv før, men har byttet kammer og slikt så det kan jeg ta meg av selv . Men er jo kun 16 så kanskje ikke rart jeg har vært borti ventilbytting enda
hardrocxsludge Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Kom gjerne med forslag på kammer og ventilfjærer, er vel det som er mest interessant slik at jeg får noe effektutbytte . Noen av dere som har noen som helst erfaring med å stille opp turtallsperre på m52b28 ? kan vel gå ganske mye høyere enn originalt med stivere fjærer ? Eller er det mye annet som burde gjøres i tilleg til dette ? Står stilt opp på 7100 fra 6500 rpm
Dekkbrenneren Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 ta å bytt ventiltetning også med det samme, bare bestill et slipesett til din motor på koed
CrZyWiz Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 På M52B28 er den største effektgevinsten større innsug, siden det orginale er strupet noe. Bytt innsug til M50B25 innsug.
hardrocxsludge Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 På M52B28 er den største effektgevinsten større innsug, siden det orginale er strupet noe. Bytt innsug til M50B25 innsug. Har byttet innsug, samt stor chip, lettet svinghjul, letta pulley sett, komplett stech grenrør og effektanlegg fra gs , funker helt ok, ikke så jævlig godt drag men når toppen først er av så blir det byttet ventiltetninger som nevnt over her, og porting og polering, men lurer på hva slags ventilfjører og kammer det kan lønne seg å bruke for best mulig drag . Om draget er litt opp på registeret gjør ikke noe , bare morro det Hvordan toppakning kan det lønne seg å bruke folkens !?
hardrocxsludge Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 ta å bytt ventiltetning også med det samme, bare bestill et slipesett til din motor på koed Slipesett er det for blokken om jeg har skjønt riktig ? Eller det for toppen ?
Waldez Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Slipesett er til toppen kommer vel av å "slipe ventiler"
Dekkbrenneren Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 slipesett får du til toppen og bunndelen av motoren, slipesettet til toppen inneholder alt av slitedeler og pakninger til absolutt hele toppen av motor ink. pakningene til innsuget. Samme med bunndelen.
hardrocxsludge Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 okei , skal sjekke litt rundt hvem som vil ta på seg jobben med toppen . men tenker litt på å senke kompresjonen , hva slags pakning kan lønne seg å bruke da i forhold til den originale ?
SteffenM2 Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Hvis du skal senke kompen så får du jo MLS pakkninger, opptil 3mm tjukke. Da må du plane blokka også da, samt at det skal helst planes til og få en viss overflate finnish. Men ser ikke helt grunnen til og senke kompen, om du skal kjøre N/A trim?
hardrocxsludge Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Hvis du skal senke kompen så får du jo MLS pakkninger, opptil 3mm tjukke. Da må du plane blokka også da, samt at det skal helst planes til og få en viss overflate finnish. Men ser ikke helt grunnen til og senke kompen, om du skal kjøre N/A trim? Kunne se for meg at effekten øker når man kombinerer sugetrim med øket komp . Blir jo det samme som crossern jeg hadde som kokte, tokk av toppen litt på den, og den gikk bedre i ettertid, der gjorde jeg ikke noe annet enn å senke komp . er jo noe helt annet med crosser enn bil, men motoren funker jo egentlig på samme prinsippet ? Så hvis det blir større innsugskanaler, og utblås kanaler, samt at det blir polert opp, og trimkammer slik at ventilene åpner en del mer, og du har m50b25 innsug , og grenrør for enda bedre flow, og letta svinghjul for reaksjon . Svinghjulet har jo ikke så mye å si på virkningen men .. Tror det å senke kompen kan ha noe å si
hardrocxsludge Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Hvis du skal senke kompen så får du jo MLS pakkninger, opptil 3mm tjukke. Da må du plane blokka også da, samt at det skal helst planes til og få en viss overflate finnish. Men ser ikke helt grunnen til og senke kompen, om du skal kjøre N/A trim? Kunne se for meg at effekten øker når man kombinerer sugetrim med øket komp . Blir jo det samme som crossern jeg hadde som kokte, tokk av toppen litt på den, og den gikk bedre i ettertid, der gjorde jeg ikke noe annet enn å senke komp . er jo noe helt annet med crosser enn bil, men motoren funker jo egentlig på samme prinsippet ? Så hvis det blir større innsugskanaler, og utblås kanaler, samt at det blir polert opp, og trimkammer slik at ventilene åpner en del mer, og du har m50b25 innsug , og grenrør for enda bedre flow, og letta svinghjul for reaksjon . Svinghjulet har jo ikke så mye å si på virkningen men .. Tror det å senke kompen kan ha noe å si Sorry steffen, en liten feil i skriven her . Var ikke helt våken tror jeg ! Senker ikke komp med sugetrim nei , mener selvfølgelig å ØKE den ! Jaja, stolt over meg selv . Sett bare på GS om jeg finner noen original tykkelse, er 2 stykk der en på 1,75 mm og en på 2,03 ( + 3) regner med at den første er original !? I så fall hvor TYNN pakning kan jeg kjøre med for mest mulig kompresjon ? Joakim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå