kabeldeigen Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 Hei, bilen min vil ikke mer enn 160 km/t, da kommer sperren på, og bilen mister turtall,dauer osv Noen som vet hvordan denne kan fjernes, evt oppjusteres. Og ja, eg vet at man ikke skal kjøre fort Bilen det gjelder er BMW 523IAT, 99 mod Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 Finnes ikkenoen sperre på din bil.. Det høres ut som det er noe galt en plass.. Ta en diagnose Hadde 230 med min gamle 523 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel325i Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 På min 540 er det en "limit" funksjon på hastighet i kjørecomputeren... vet ikke om dette er en fartssperre, men satte min på 280-290 tror jeg, for sikkerhetsskyld... heh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 På min 540 er det en "limit" funksjon på hastighet i kjørecomputeren... vet ikke om dette er en fartssperre, men satte min på 280-290 tror jeg, for sikkerhetsskyld... heh... Nei det er bare at det sier "Plong" og kommer opp melding i displayet når du passerer den hastigheten du har stilt inn Men 540 er sperret på 250 km/h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Finnes ikkenoen sperre på din bil.. Det høres ut som det er noe galt en plass.. Ta en diagnose Hadde 230 med min gamle 523 Noe ide på hva som kan foråsake dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Andre symptomer? Høyt forbruk? Treg? Turtallsbegrensning? Skjer det uansett hvilket gir du er i? Tett katalysator? 12 meter campingvogn på kroken? Riktig ende her er nok å få tatt en diagnose for å se hva som ligger inne av feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Ingen henger eller campingvogn så vidt jeg vet..... Bilen går som ett skudd den, har bare sjekket i Drive modus. Har dette noe å si????? Noe forskjell på D eller M? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Altså, hvor ofte kjører du så fort, og hvor? Kan da ikke være SÅ ofte at det er et problem? Men jeg forstår tanken, at det kanskje irriterer deg at det er noe galt, selv om alt tilsynelatende fungerer fint Hadde ikke klart å lavær å finne feilen selv, om det hadde vært min bil Selv om det er en feil som aldri hadde skapt noe trøbbel for meg Tror jeg og holder en knapp på diagnose i første omgang Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Kom til å tenke på ABS sensor? Kanskje den er råtten og ikke klarer å henge med i så høy hastighet og antispinn systemet begynner å kødde? Det blinker vel ikke i den lampa når bilen ikke vil mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Evnt automatkassa? Hvilken stand er denne i, nok olje osv? Ville sjekket spjeldet på anti-spin jeg og ja Evnt. kan du jo bare koble fra wiren fra antispin spjeldet å prøve da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Diagnos utført,,,,,ingen feilkoder på motor eller luftmengde måler Jæger mener at det kan være drit i motor,,,Skulle kjøre hardt å brutalt for å renske opp i systemet. Eller så kunne det være plugger, fliter osv....Altså elimineringsmetoden... Merkelig konklusjon synes jeg da........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 kan være tett katalysator, men har du prøvd å sette den i manuell, kanskje girkassa ikke klarer å gire de siste girene i så høye hastigheter og høyt turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Det er jo en slik makshastighetsfunksjon i kjørecomputeren, hvertfall i min, men den gir kansje bare fra seg lydsignal ved oppnått fart, og stopper kansje ikke videre aks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Det er jo en slik makshastighetsfunksjon i kjørecomputeren, hvertfall i min, men den gir kansje bare fra seg lydsignal ved oppnått fart, og stopper kansje ikke videre aks? Den gir kun lydsignal og stopper ikke aks nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå