Gå til innhold

BMWCCN Vålerbanen 11.-12. september 2010 - Hvem skal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan er det om man kommer med 2 biler, og har sjåfør på den andre.. Kan man kjøre inn begge på seg da? Hvis jeg skal ha med begge bilene mine, så skal vel brodern kjøre den ene. men han har ingen interesse av å melde seg inn likssom.. Så kan jeg kjøre inn 2 ganger da ell?!

Tipper det ordner seg, ihvertfall om begge bilene står på deg.

Hade lite flaks och såg detta, är svensk och är för tillfället i Elverum. Hoppas att jag kan vara med på Våler på söndag, det verkar vara ok då jag är medlem i svenska klubben. Åker mest för att titta och fotografera lite. Har just aldrig kört bana tidigare då vi har andra regler i Sverige, men ni har ju ett bra och enklare upplägg i Norge. Lurte på familjekörningen, men om det är kö och går max i 80 km/h låter det inte så kul. Tyvärr har jag ingen hjälm ellers hade jag kört, går det at leie? Nåen som har extra hjälm ellers?

Jeg vet at på tidligere treff jeg har vært på der oppe så har det vært mulig å leie hjelm fra Vålerbanen. BMWCCN har ikke noe for utleie.

Du får det sikkert moro på frikjøring med din 135i! Husk å møte opp tidlig nok til førermøte og teknisk kontroll - det må du være med på for å få kjøre.

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hoppas att jag kan vara med på Våler på söndag, det verkar vara ok då jag är medlem i svenska klubben.

Hvis du skal kjøre på banen, så må du være medlem i den norske klubben. Det kan du bli på treffet, og koster kr. 450,- for det første året, deretter koster det kr. 400,- pr. år. Tror bare medlemmer får parkere i depoet, men ikke sikker. Du kan selvsagt parkere gratis på utsiden og gå inn å se på/ta bilder.

Skrevet
Hvordan er det om man kommer med 2 biler, og har sjåfør på den andre.. Kan man kjøre inn begge på seg da? Hvis jeg skal ha med begge bilene mine, så skal vel brodern kjøre den ene. men han har ingen interesse av å melde seg inn likssom.. Så kan jeg kjøre inn 2 ganger da ell?!

Tipper det ordner seg, ihvertfall om begge bilene står på deg.

Hade lite flaks och såg detta, är svensk och är för tillfället i Elverum. Hoppas att jag kan vara med på Våler på söndag, det verkar vara ok då jag är medlem i svenska klubben. Åker mest för att titta och fotografera lite. Har just aldrig kört bana tidigare då vi har andra regler i Sverige, men ni har ju ett bra och enklare upplägg i Norge. Lurte på familjekörningen, men om det är kö och går max i 80 km/h låter det inte så kul. Tyvärr har jag ingen hjälm ellers hade jag kört, går det at leie? Nåen som har extra hjälm ellers?

Jeg vet at på tidligere treff jeg har vært på der oppe så har det vært mulig å leie hjelm fra Vålerbanen. BMWCCN har ikke noe for utleie.

Du får det sikkert moro på frikjøring med din 135i! Husk å møte opp tidlig nok til førermøte og teknisk kontroll - det må du være med på for å få kjøre.

Det låter toppen, får hoppas att det löser sig med hjälmen. Ska försöka åka så man inte missar förarmötet, tyvärr måste jag jobba lite först. Enligt norska klubben har de samarbete med BMWCS så det skulle vara lugnt, har haft kontakt med en person. Norska och Svenska klubben har tydligen bra samarbete.

Skrevet
snart bare meg med e30m3 utpå banen i år da :(

Da er det to mindre E30M3er du slipper å bli frakjørt av ;) hehehe

(Sorry, men klarte ikke holde meg)

Good one :lol:

min m3 får ALDRI s50 maskin, skal jeg trimme blir det s14 2.5 med 300hk+, uansett om det koster meg 200k, skulle jeg hatt s50 hadde jeg bygd det i en vanlig e30, IKKE original m3, 8)

Skrevet

min m3 får ALDRI s50 maskin, skal jeg trimme blir det s14 2.5 med 300hk+, uansett om det koster meg 200k, skulle jeg hatt s50 hadde jeg bygd det i en vanlig e30, IKKE original m3, 8)

Husker jeg har sakt noe av det samme jeg også en gang, men så ble det jo S50 da ;)

Skrevet

Husker jeg har sakt noe av det samme jeg også en gang, men så ble det jo S50 da ;)

tanken er der selvfølgelig, da går iallefall min s14 motor rett inn i kjerringa sin e46ci :D

Skrevet

tanken er der selvfølgelig, da går iallefall min s14 motor rett inn i kjerringa sin e46ci :D

Hadde jeg hatt kunnskapen og mer tilgjengelig verksted utstyr så hadde jeg sikkert gått for noe mer utradisjonelt enn S50. Har sett litt på en 4l TVR sekser :P

Skrevet
bygges det selv stopper det aldri :D

Lykke til.. :lol:

Vi har nå et par eksempler her til lands (og bare en av de er over 300hk), og de er vel ikke av de som får tilbakelagt flest runder akkurat...

Skrevet

Lyden er utvilsomt guddommelig av en brutalt pumpet opp S14, men å få en såpass sint motor nøytralisert som kjørbar i mellom og bunnregisteret er bare å glemme. Dette er sint full gass motorer, ala Touringcar motorer. Jeg hadde heller gått for en kvass V8er, der har du pulver på kommando over hele effektregisteret. Jeg er spent på hvem som blir den første til å ta en M60B30 og putte på individuelle spjeld, kvassere kammer og opphøyd kompresjon. Det har jeg tro på kan bli en seriøst sint og turtallsvillig 8er.

Ellers har du jo S65 motoren fra E92 M3. Et mesterstykke av en motor, som summa sumarum vil koste et godt stykke under hva en S14 300hk's motor vil koste. Også kan du kjøre den til kebabsjappa uten å få wiplash og krampe i clutchfoten.

Skrevet

E92 M3-motoren med gir og elektronikk i en lettere bil hadde vært moro. Helt syyykt så "kjedelig" den kan føles i normal automodus, og hvor syyykt brutal den er så fort en vipper på paddleshiftsa eller stiller på sportsligheten på kassen. Total forvandling. Skikkelig schizomotor.

Skrevet

Vi har nå et par eksempler her til lands (og bare en av de er over 300hk), og de er vel ikke av de som får tilbakelagt flest runder akkurat...

Karl-M kjører da en del, men Frederic har ikke fått kjørt så mye enda. Bygger man ordentlig, så kan man kjøre mye og lenge med en 300 hk s14. Det er flere jeg vet om i Sverige som har kjørt i flere år uten å røre en skrue på motoren med slike oppsett. Men det koster jo en arm og litt til å få ærlige 300 hk, så skjønner god de som bytter til S50 eller bygger turbo/kompressor.

Skrevet

Så det du sier er at en S14 med 300hk går bedre enn en S50 med 320hk og 350nm!! Jaja, vi for se da.

Skulle jeg gjort noe annet idag med med E30M3 så hadde det blitt S54 og jeg ville satt meg inn i jobben som Tommy Fjeld har gjort og integrerer hele canbusen ifra E46M3 inn i E30en!... Da får man en E30 som går veldig bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...