Gå til innhold

Problemer med ettermontering av Xenon E46.. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte xenon kit fra vvme.com på onsdag og fikk de mandag! Kjempebra levering og priser :wink:

Problemene er at nærlyset bruker ca 5sec på å tenne, det samme er det med fjernlyset! Også står lysene og "blaffrer" litt:/ Men dette er kun da motor'n går! Kan det være no med strømtilførselen? Vurderer å legge opp nye og større kabler i dag..

Jeg kjøpte 2stk H7 kit. 55w 6000k, grunnen til at jeg kjøpte 55w var fordi jeg hadde hørt at det da ikke skulle være noe trøbbel med canbus....

Noen som har vært borti det samme?

Skrevet

So du kjøpte ikkje wire fix?

Da er det nok canbus som reagerer.

Xenon bruker ein del meir strøm i oppstarten enn halogen. Og 55w trenger ein del meir strøm enn 35w. Er ikkje rart at bilen reagerer på dette!

Skrevet

Jeg har xenon nærlys originalt og bygde om til xenon fjernlys i vinter (35w tror jeg det skulle være), men hadde problemer med at nærlysene blinket 3-4 ganger hver gang jeg startet bilen (regner med det var en diagnosesjekk), og fjernlysene lyste ikke skikkelig før etter 5 sek. (tente med en gang), så hadde altså mye samme problemene som du. Hadde vært kjekt med en løsning på det!

foreløpig har jeg bare byttet tilbake til original igjen, siden jeg stortsett kun har bruk for rask respons fra dem nå for tiden, men de fungerte veldig bra ellers vinterstid!

Skrevet

Vil aldri komme en løsning på det at det tar 4-5 sekunder å få skikkelig lys.

Xenon pærer bruker denne tiden på oppvarming, så det er helt normalt.

Biler med original xenon på nær og fjern har bare 1 lampe som lukker/åpner et spjeld for å slippe ut mer eller mindre lys. Eg Nær/fjernlys.

Ang Check kontroll får du kjøpt slike motstander som gjør at check kontroll ikke varsler feil.

Skrevet

Varsler ingen feil hos meg, men blinker. Er det ikke separate lamper på BMW heller selv om de har 4 lykter? Lurte på om mine brukte lengre tid fordi de var billig-E-bay-greier...

Skrevet

Kjøpte ikke no wire fix eller lignende nei... Men jeg har ikke noen feilmelding på lysene da! Bare blinker litt ved oppstart, og "blaffrer" litt da motor'n går:/

Skrevet
Bmw med bixenon bruker kun 1 lampe til nær/fjern.

ikkje heilt, min har bixenon, der det er fire reflektorer (eller to linser og to reflektorer) der du har xenon i nærlys og halogen i fjernlys.

det er kun ein lita stålplate inni der for å lage cut off'en på linsa, den hindrere litt av lyset i å komme ut = nærlys.

den stålplata står bomfast.

grunnen til at Bmw kaller det bixenon er at lyktene bruker både xenon (nærlys) og halogen (fjernlys) i samme lykt

Skrevet
Bmw med bixenon bruker kun 1 lampe til nær/fjern.

ikkje heilt, min har bixenon, der det er fire reflektorer (eller to linser og to reflektorer) der du har xenon i nærlys og halogen i fjernlys.

det er kun ein lita stålplate inni der for å lage cut off'en på linsa, den hindrere litt av lyset i å komme ut = nærlys.

den stålplata står bomfast.

grunnen til at Bmw kaller det bixenon er at lyktene bruker både xenon (nærlys) og halogen (fjernlys) i samme lykt

Les første posten min så er vi ganske enige :)

Skrevet

Da jeg kom hjem i stad målte jeg med multimeteret hvor mye volt det var inn til ballasten.... Og det var bare 11.58V, selv om motor'n gikk! Også målte jeg ved koblinga som går til starter'n..., der var det 14.2V!

Kan det være dette som gjør at xenon kitet er tregt i oppstarten og blinker litt?

Noen som har muligheten til å gå ut å måle?:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei, har montert samme kit på min 03 E46 nå.. har også lagt opp relè til lysene, eller wirefix som noen kaller det.. og da har jeg jo mer enn nok strøm/spenning... men jeg har fortsatt problemer med at lysene blinker når motoren går... noen som veit grunnen til dette? og evnt en løsning?

Skrevet

Etter at jeg monterte Xenon i fjernlysa (50W) fikk jeg litt blafring i langlysa. Dette forsvant når jeg monterte en motstand også kalt "wire-fix". Får tak i disse billig på ebay. Fikk den selv for $ 0,01 + frakt på $ 4 :D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...