Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får ingen poeng av meg for å henge ut tidligere eigar altså, kjøper du en gammal e30 som sist med ikkje minst er so ombygd som denna, kan du vente å komme over litt av kvert, eg snakker om erfaring når eg kjøpte en 325 mtech 1 som var dårligere enn fortalt.. hang ikkje ut gamleeieren på eit offentlig forum av den grunn.. då var det bedre å finne fram sveisemaske hansker og litt stål !

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du får ingen poeng av meg for å henge ut tidligere eigar altså, kjøper du en gammal e30 som sist med ikkje minst er so ombygd som denna, kan du vente å komme over litt av kvert, eg snakker om erfaring når eg kjøpte en 325 mtech 1 som var dårligere enn fortalt.. hang ikkje ut gamleeieren på eit offentlig forum av den grunn.. då var det bedre å finne fram sveisemaske hansker og litt stål !

Er ikke for å samle poeng eller henge ut gamle eier, men å være oppgitt er vel lov? Spesielt når ting ikke er som forventet eller det er holdt tilbake info. Men bevares, det er mange bra og gode løsninger her også.

Har vært å hentet manifolden nå, så det er i orden igjen alt :applause:

Skrevet

O.T: Når jeg fant tråden tenkte jeg kanskje det var denne som hadde satt sine spor rundt på langhus / vinterbro området.. men ser jo nå at den står i deler mens det har dukket opp nye spor de siste dagene.. (blant annet på vei inn i Ringnes tunellen)

Hvem er det da tro? ser ut til å være bra med ork og jeg blir så nyskjærrig at det gjør vondt #-o

Skrevet
O.T: Når jeg fant tråden tenkte jeg kanskje det var denne som hadde satt sine spor rundt på langhus / vinterbro området.. men ser jo nå at den står i deler mens det har dukket opp nye spor de siste dagene.. (blant annet på vei inn i Ringnes tunellen)

Hvem er det da tro? ser ut til å være bra med ork og jeg blir så nyskjærrig at det gjør vondt #-o

Hehe!

Er nok ikke lagd noen nye spor i det siste fra vår side desverre. Ser faktisk at det dukker opp stadig nye spor rundt omkring, så det er vel noen som har det gøy i de sene timer...

Men snart..... er det vår tur!

BTW:

Dro ut teppet i går kveld og fant ut av stort sett hele venstre side av tunellen er full av rust og bulker/sprekker. Så da må vi jammen frem med sveis igjen for å få tettet. Høyre siden så ganske bra ut, bortsett fra et par hull og en sprekk. Typisk typisk typisk :!:

Skrevet

Hehe!

Er nok ikke lagd noen nye spor i det siste fra vår side desverre. Ser faktisk at det dukker opp stadig nye spor rundt omkring, så det er vel noen som har det gøy i de sene timer...

Men snart..... er det vår tur!

BTW:

Dro ut teppet i går kveld og fant ut av stort sett hele venstre side av tunellen er full av rust og bulker/sprekker. Så da må vi jammen frem med sveis igjen for å få tettet. Høyre siden så ganske bra ut, bortsett fra et par hull og en sprekk. Typisk typisk typisk :!:

Sånn er det med gamle biler, veit att dette kan vere setback på pågangsmot osv. Tru meg dette veit eg alt om men det er berre å prøve å holde motet oppe å kjøre på :)

Skrevet

hvis du mister motet av et sprekt grenrør, og rust i gulvet, så har du kjøpt deg feil type bil! ;) du kommer nok til å få noen timer i garasjen!, jeg har hatt en million timer på den allerede ;)

at det grenrøret har sprekt skjønner jeg ikke, jeg har kjørt med det grenrøret hele tiden, uten problemer, (og jeg har kjørt mye! vert med fra dag en, var ikke sprekt da jeg hadde den? lakk den eksos da? kanskje ikke selger visste det?!)

jeg synes fortsatt selger er seriøs, så ingen grunn til å henge ut han!

Mvh Andreas

Skrevet

Er du helt mos i huet eller? sorry at jeg sier det.

Jegt som solgte denne bilen til han/dem. Og de både satt på med bilen, prøvekjørte bilen og gikk grundig over den. Hadde grenrør vært sprekt på så mange steder så regner jeg med at dere kanskje hadde lagt merke til det?

Jeg hørte ikke noe eksoslekk i det heletatt, og det gjorde vel ikke dere heller siden dere ikke nevnte noe. Og den den eneste rusta jeg visste om var var foran på gulvet venstre side. Og dette opplyste jeg om.

Skjønner vel at jeg ikke kan stå til ansvar når dere kjøper en sånn type bil?

Motorras kunne du fått på vei hjem uten at jeg kunne forutsett det.

Og når det gjelder ventilene så hadde jeg faktisk justert opp igjen dem. Tro det eller ei. Og hørte heller ikke noe klaging om at den tikka for mye? så veldig fint å komme flere uker etterpå og henge ut meg pga det.

Og det blir faktisk litt mer maskinstøy fra toppen med det innsuget.

Når dette er sagt så vil jeg gjerne ha meg frabedt å bli hengt ut slik.

Mvh Espen

Skrevet

Og jeg gikk ned 11 000 ,- i pris for at dere skulle utbedre turboen, så regner med det blir noen kr igjen til overs til f.eks vippearmer etc. Så ikke klag.

Dette er nok ikke det verste som kommer til å skje. Er en "skru" bil, regna med dere skjønte det når dere henta den. Er ikke akkurat så trofast som en nissan micra.

Skrevet
Og jeg gikk ned 11 000 ,- i pris for at dere skulle utbedre turboen, så regner med det blir noen kr igjen til overs til f.eks vippearmer etc. Så ikke klag.

Dette er nok ikke det verste som kommer til å skje. Er en "skru" bil, regna med dere skjønte det når dere henta den. Er ikke akkurat så trofast som en nissan micra.

Ta det helt med ro! Er ikke her for å henge ut deg på noe som helst måte, men visse ting er vesentlig værre en det som ble forspeilet. Hadde jeg skulle klaget på kjøpet hadde dette blitt tatt opp under 4 øyne i ro og mak, ikke på et offentlig forum skjult bak en identitet som heter Team Bandit.

Hvis du leser innleggene våres ser du bare noe frustrasjon over at det ikke er som forventet. Om prisen er riktig og eller hvor mye man pruter har i bunn og grunn ikke noe med saken å gjøre, bortsett fra at man stiller seg et forventningsgrunnlag. Turboen er sliten, ja det er tatt høyde for i "prutningsmonnet". Vippearmer burde vi ha bestilt før vi hentet bilen, men vi leste desverre ikke godt nok på annonsen så vi fikk med oss at de var originale. Rust i gulv ved clutch-pedalen ble det opplyst om, greit nok det, men ikke at hele gulvet burde byttes på venstre side. Men sånn er det når man kjøper bil.

Nå skal ikke jeg skrive side-lange "klage" brev om dette, men for all del: Ikke tro at jeg henger ut deg om dette. Du var smart og fikk solgt. Vi burde ha sjekket bedre.

Men som sagt mange ganger før: Ting ordner seg til slutt, resultatet blir bra nok og utbedringer vil komme hver dag.

E30_Andreas: Du har fortsatt gjort en sinnsykt bra jobb på bilen. Det skal ingen ta fra deg.

Skrevet

Hva er det du gjorde lenger oppi her da? påsto at du hadde blitt lurt osv. Påstår at jeg har holdt tilbake info. Vil nå kalle det å henge meg ut på en måte da. Iallefall sette meg i dårlig lys.

Skifte hele gulvet må vel være å overdrive? Hadde bilen på bukken når jeg skifta olje på den og var da jeg så det hullet ved pedalen. Burde kanskje sett at hele gulvet var opprustet i samme slengen da. SKulle jeg holdt tilbake opplysninger så hadde jeg da ikke sagt det var hull ved pedalen hvis resten av gulvet var opprustet.

Dette er noe jeg absolutt ikke visst noe om, og det er jo såklart surt når man finner mer rust enn man trodde.

OG du sier jo omtrent rett ut at jeg visste om det knekte grenrøret da? Burde ikke noen av oss lagt merke til det da egentlig? hvis det var så ille som du sier, at flensen omtrent datt av, så hadde vel ikke bilen klart å lade 1 kg som den gjorde når den ble prøvekjørt/besiktiget?

Jeg tipper dette har skjedd i etterkant.

Hvis frustrasjon pga vippearmer og litt rust tar knekken på deg så vet jeg ikke hva du vil poste hvis du plutselig får motorras eller noe?

Men uansett, lykke til med bilen

Skrevet
Hva er det du gjorde lenger oppi her da? påsto at du hadde blitt lurt osv. Påstår at jeg har holdt tilbake info. Vil nå kalle det å henge meg ut på en måte da. Iallefall sette meg i dårlig lys.

Skifte hele gulvet må vel være å overdrive? Hadde bilen på bukken når jeg skifta olje på den og var da jeg så det hullet ved pedalen. Burde kanskje sett at hele gulvet var opprustet i samme slengen da. SKulle jeg holdt tilbake opplysninger så hadde jeg da ikke sagt det var hull ved pedalen hvis resten av gulvet var opprustet.

Dette er noe jeg absolutt ikke visst noe om, og det er jo såklart surt når man finner mer rust enn man trodde.

OG du sier jo omtrent rett ut at jeg visste om det knekte grenrøret da? Burde ikke noen av oss lagt merke til det da egentlig? hvis det var så ille som du sier, at flensen omtrent datt av, så hadde vel ikke bilen klart å lade 1 kg som den gjorde når den ble prøvekjørt/besiktiget?

Jeg tipper dette har skjedd i etterkant.

Hvis frustrasjon pga vippearmer og litt rust tar knekken på deg så vet jeg ikke hva du vil poste hvis du plutselig får motorras eller noe?

Men uansett, lykke til med bilen

Jeg tror vi skal avslutte diskusjonen her og nå og heller fokusere på de positive tingene som skjer etterhvert i denne tråden. Hensikten har ihvertfall ikke vært å henge deg ut. Hvis du har problemer med å takle det forslår jeg heller at vi snakker om det et annet sted enn i en tråd på dette forumet som var ment som en update for noen som vil følge med i jakten på en orange Sierra.

Men takk for lykke hilsen. Bilen blir nok frisk igjen og målet er fortsatt å kjøre i fra Sheriff.

Skrevet
å kjøre ifra han tror jeg ikke blir noe stress :P

Tviler ikke på bilen når den er klar, men kjøringa...

Sheriff er jo litt kjent for å la rullgardina gå ned og kjøre til det ikke går mer.... Men dette er jo bare for morro skyld for å se hvordan ansiktet hans vil vrenge seg i frustrasjon #-o

• 2 weeks later...
Skrevet

Jaja, i går natt kom det en orange Sierra trillende inn på Shell full av hvitt pulver!

Hadde visst tatt fyr! Motorrommet og generelt hele bilen hadde et tjukt lag med pulver over seg;p

Så er vel ikke så mye konkurranse i dem for tia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...