Gå til innhold

2002 E46 320i touring - er dette noe jeg kan anbefale?

Wacman
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt konsultert ang kjøp av en E46 320it med 214.000 på telleren, med noe begynnende rust på nedre del av dørblad (surprise..) og fastirret barutevisker. De skal ha 135k for bilen ferdig regget og påstår at det er skiftet masse slitedeler nylig, som dempere,stabstag,foringer etc. 2 eiere,siste eier var et eldre ektepar?!? (da tviler jeg på at det er dem som la på bilen gode 27-28.000km i året siden 2002...) Null info om første eier.

Bilen har sportstoler i grått stoff,mener det ikke var xenon,ellers det "vanlige" utstyret, regnsensor,aut.klima etc.

Han som spør om bilen er veldig hypp på den, men jeg kvier meg for å anbefale en bil såpass godt inne i "reparasjonsalderen" da han ikke er særlig bilkyndig og ikke ønsker de største utgiftene rundt bilholdet. Jeg synes også egentlig at 135k er for mye for bilen mtp at den blir fremstilt som solgt av en litt enten ukyndig eller rett og slett "smålurvete" forhandler i tillegg til høy km-stand uten noen info om eierskapet som la på kilometrene.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en "tilsvarende" bil ifjor med ca 190'km, til ca samme pris. Min er nok også noe bedre utstyrt med hi-fi pakke(eller hva det nå heter) delskinn etc. Min har også meget slunken historie.

Har nå rundet 220' km med denne uten å gjøre annet enn å bytte bakre bærearmsforinger. Fremdeles tight og fin å kjøre, men vurderer å ta en ordentlig rusk på foringer, fjører og dempere nå. Ikke noe must, men trives så godt med bilen at jeg har lyst til å beholde den litt og ønsker å holde den i god stand. Overhodet ingen problemer med motor.

Regner med at dette er en M54b22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,motoren er det eneste jeg er helt sikker på, den er f'nmeg skuddsikker. Og vet jo at bilen kan være fin den, men det "småtjafset" med litt rust,en del riper og barutevisker som sitter stuck er faktorer som legger seg til ganske lite utstyr. Ikke xenon, grått stoffinteriør,el.vinduer kun foran etc. er i tvil jeg, ser for meg at han kan bli skuffet om et års tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,motoren er det eneste jeg er helt sikker på, den er f'nmeg skuddsikker. Og vet jo at bilen kan være fin den, men det "småtjafset" med litt rust,en del riper og barutevisker som sitter stuck er faktorer som legger seg til ganske lite utstyr. Ikke xenon, grått stoffinteriør,el.vinduer kun foran etc. er i tvil jeg, ser for meg at han kan bli skuffet om et års tid...

Ja den motoren er skuddsikker, hadde samme motor i min 02 520 og det var ikke snakk om noe feilslag! Ikke noe racerbil motor men la den få litt turtall så sparker den greit i fra seg, særlig i en letter 3-serie. Mine foreldre kjøpte en slik 320I ny i 2003 og hadde den til 2006 of så vidt jeg vet så var de veldig fornøyd. Dette var jo den første BMWen dems etter flere år med Audi så overgangen klarte den å forsvare fint, var vist veldig god på vinterføre denna. Ellers så hadde de den ikke lenge nok til å bli plaga med rust og særlige problemer men noen dårlig bil tror jeg ikke en E46 320i er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...