hasti12 Skrevet August 7, 2010 Share Skrevet August 7, 2010 Hei, kan en av dere forklære meg, åsen er det med det hvite linje som er i rev meter. hver morgen når starter jeg bilen er i 9 eller 10 linje, mens etter på kommer til linje 3 og stoper i 3 linje. er det noen gal med motoron, ellers det er normal? hvordan virker dette motor temperature måling. se på bilde, merket på høyre side av rev meter. Mvh, H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasti12 Skrevet August 7, 2010 Forfatter Share Skrevet August 7, 2010 ingen vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 7, 2010 Share Skrevet August 7, 2010 Den med gul ring er vel cruisekontroll, den røde ringen er anbefalt turtallsperre. Den øker når motoren blir varmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasti12 Skrevet August 7, 2010 Forfatter Share Skrevet August 7, 2010 det vet jeg som på venstre side av bilde det er cruisekontroll, mens jeg menner på høyre side av bilde. jeg tror ikke når motoron bli varmer den øker, fordi hver morgen når starter jeg bilen står på linje 10, etter 10-15 kjøring kommer ned intil linje 3 der stoper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 7, 2010 Share Skrevet August 7, 2010 prøv ihvertfall å sjekke at du har en forståelig setningsoppbyggning. den vil naturligvis ha flere "linjer" når den er kald, da blir turtallsperra lavere. turtallsnåla kan jo ikke gå så langt opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Når du har 3 linjer igjen det betyr at motorer er driftsvarm. Aldri kjør turteller over 4 når du har full tabell. Den ene prikken er cruise control. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasti12 Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 så det betyr at motoren er for varmt når det stoper på linje 3? er det farlig å kjøre når det stoper mellom 2-3? normal hvor skal linje stoper? er det feil med motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Nei det er normalt..den sier bare at "nå er jeg varm og ok..."... Hvis du kjører den for langt på turtall med kald motor (når du starter den første gangen om morgenen så er motoren kald) så er det skadelig for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 så det betyr at motoren er for varmt når det stoper på linje 3?er det farlig å kjøre når det stoper mellom 2-3? normal hvor skal linje stoper? er det feil med motoren? Nei, når det er 2 til 3 prikker kan du bare gasse på så hardt du vil, men når det er 10prikker må du ta det litt mere med ro. Det blir færre prikker når motortemperaturen øker, og det er sånn det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasti12 Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 ok, nå forstår jeg, jeg vart veldig redd kunne ikke spise, mens nå tar jeg så mye biffsnadder som magen min kan. Skål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Kos deg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå