Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Blitt tid for et nytt prosjekt. Var veldig usikker i begynnelsen på hva jeg egentlig ville ha, men har bestandig likt de gamle BMW'ene veldig godt! Planene med denne blir å beholde den så orginal så mulig, liker ikke å tulkle alt for mye med disse klassikerene!

Bilen er en 1965 mod. med 2 tidligere eiere. De 2 første årene av bilens liv ble den kjørt av en herremann i Tyskland ved navn Otto Leitz. Etter det ble den importert til Norge og har hatt samme eier i siden nå nylig når jeg kjøpte den. Han har hatt den lagret på en låve de siste 15 år i påvente av at han skulle resturere den selv. Fikk med masse karroseridelen, lister, bremseskiver, fjærbein og ekstra motor og girkasse.

Bilen bærer helt klart preg av å være gammel, men syns ikke at utgangspunktet for restureringen er ille! Må regne med litt rust her og der, det er jo bare morsomt! :D

Legger ut litt bilder! :D

61lj3x1dd2rwwk5rxu9m.jpg

5pdyxr3dsfjdurqb5p11.jpg

1dtx7uwu7bu6dilk6mp7.jpg

6vd6f5avauiuwic5nh61.jpg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her har du skaffet deg en sjelden klassiker ja :) Morro med en bil ikke mange andre har :) Blir spennende å se utviklingen på denne :)

Skrevet
Gratulerer! :)

Hva i alle dager er de "rosa" greiene? Ettermontert nakkestøtte? ;)

Forskjellig interiør foran og bak?

Hehe, jepp er nok det. Forrige eier hadde montert andre bakseter enn de orginale.. Skal finne matchende bakseter etterhvert.

Jepp, hehe. Han hadde også funnet tak i avtagbar nakkestøtte :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Takker for posetiv respons! :D

Når det gjelder bilen er jeg som smått bynt, skiftet litt slitedeler osv. Men sliter litt med å finne et godt utvalg av deler til 1800, tenker på støtfanger foran og bak :D Noen som vet om noen gode internettsider for kjøp av deler? :D

Skrevet

Byttet du regreim før start eller? :P 15 år uten start er ikke helt sunt med så gammel reim iallefall .. Noe å tenke over før du begynner å kjøre :P Men grattis med kanonrå bil ! :D Bra noen gidder å ta vare på disse. Og så jo ut som et dritbra utgangspunkt ;)

Skrevet

Oi, den var jo stilig! :D

Artig at den starta da, sikkert morsomt å kjøre en slik bil, selv om kjøre komforten kanskje ikke er helt slik nye biler er idag, hehehe.

Ser også ut som om du har fått med deg noen spøkelser på siste bildet, husker jeg leste en gang at slike "dotter" som kommer på bilder er energi, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...