Gå til innhold

Du snakker om hell i uhell :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle til å parkere rett bak en tilhenger og i det jeg skulle flytte foten fra gasspedalen og over til bremsen, så var det som det gikk strøm igjennom kneet og foten plutselig sparket i fra og selvfølgelig dunket gasspedalen rett i dørken.

Jeg såg bankkontoen passere i revy!

I en kraftanstrengelse så fikk jeg røsket foten til meg og over til bremse, men da var det for sent. Draget på tilhengere dundret inn i fronten og jeg hørte et dunk. Tilhengere ble slått forover en meter og jeg var sikker på at nå har jeg virkelig gjort det.

Mens jeg gikk ut av bilen forventet jeg å høre plystring ut av radiatoren mens det renner frostveske ned under bilen, men nei det skjedde ikke.

Etter nærmere inspisering, så ser jeg at draget hadde gått inn det ene "øyet/nyren" i panseret og selvfølgelig knust plastgrillen. MEn så hadde draget truffet festet til ei elektrisk vifte som jeg ikke ante var der. Dermed traff ikke draget radiatoren, men den knakk et blad på viften.

Vel en ny plastgrill koster 600kr og jeg tror viften funker greit med et blad mindre. Det var eneste skaden jeg fikk. Tenk om jeg hadde truffet radiatoren. Tror det er først radiator for klimaanlegget og deretter kjølevesken. Tenk om jeg hadde truffet i midten og ødelagt panserlokket :-s

Men TENK hvis det hadde stått et menneske/unge forran :-o

Noen andre som har opplevd at foten bare sparket helt ukontrollert i fra?

Skrevet

Forresten hva er denne elektriske viften som er på framsiden av radiatoren? Viste ikke at det var noe vifte der!

Skrevet
Forresten hva er denne elektriske viften som er på framsiden av radiatoren? Viste ikke at det var noe vifte der!

Den er til AC'n og nei jeg tror ikke den fungerer like bra med 3 blad, du kan risikere at lageret i viften ryker pga ubalanse og i verste fall kan den løsne å gjøre mer skade.

Skrevet

aldri hatt spasmer i beinet nei :P neida men uten og tulle, hørtes merklig ut og plutslig miste kontrollen over beinet slik, aldri opplevd dette selv, bør nok skifte den vifta ja, er sikkert ikke dyre affæren

Skrevet

Vel har aldri hatt noe lignende før og håper jeg aldri får det igjen :-)

Uansett det viftebladet....Det må være en 10-12 vifteblar på denne viften, så så fryktelig ubalanse kan det jo ikke bli. Kanskje jeg kan knekke et på motsatt side og da skal det vel bli balanse.

Viften er i en enhet som må byttes om som koster 4500kr :-s

Skrevet

en kjølevifte uten ett blad får sinnsykt vibrasjoner! og den holder ikke lenge :P flytter ikke stort med luft lengre heller da.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...