Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TDS har kun ei matepumpe, og denne ligger i tanken. metoden for å teste denne er beskrevet i tråden.

Yes, jeg så det - var ikke klar over at bilen ville kunne fungere utmerket uten at denne fødepumpa i tanken gikk. Bare jeg får start så er alt velstand.

Skal fødepumpa i tanken kun gå mens bilen gløder?

Vil det hjelpe å sette på enveisventil? Hvor plasserer man evt. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke alle parameterne til denne pumpa, men ja den skal gå ei viss tid etter at tenning er vridd på. Enveisventil vil hjelpe ja, og den kan bli tregstarta uten denne pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke alle parameterne til denne pumpa, men ja den skal gå ei viss tid etter at tenning er vridd på. Enveisventil vil hjelpe ja, og den kan bli tregstarta uten denne pumpa.

Da har jeg funnet ut litt mer:

-Fødepumpa mater en jevn stråle både før og etter dieselfilteret.

-Glødepluggene er ok.

-Bilen går uten at fødepumpa er tilkoblet!

Det eneste jeg la merke til var at da jeg koblet tilbake det gjennomsiktige røret med en snurr på (etter å ha testet pumpen) så ble det luft i dette røret. Jeg satte så på tenningen i den tro at fødepumpen skulle fylle opp røret med diesel igjen. Det skjedde ikke.

Spørsmålet er da om fødepumpen skal klare å presse ut slike luftbobler eller jobber de med for lavt trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal stå fast ;) husker ikke momentet. har pleid å trekke den til uten moment.

Kristov, det meste du spør om skal være presisert fra før av. ja bilen går uten fødepumpe.

trykket på matepumpa skal ligge mellom 0.1 og 0.4 bar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal stå fast ;) husker ikke momentet. har pleid å trekke den til uten moment.

Kristov, det meste du spør om skal være presisert fra før av. ja bilen går uten fødepumpe.

trykket på matepumpa skal ligge mellom 0.1 og 0.4 bar..

hehe, ok..den er go :P...hvor ligger foresten tempgiveren til kjølevannet?..når jeg skal starte bilen og den har stått over natta, så viser den nemelig nesten driftstemp. og ikke lenge etter den er starta så går den opp på rødfeltet..har prøvd å bruke instrumentet fra et annet kombiinstrumet jeg har liggende, men viser det samme når jeg skrur på tenninga :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal stå fast ;) husker ikke momentet. har pleid å trekke den til uten moment.

Kristov, det meste du spør om skal være presisert fra før av. ja bilen går uten fødepumpe.

trykket på matepumpa skal ligge mellom 0.1 og 0.4 bar..

Ok, ble overrasket over at den ikke klarte presse fram diesel fra filteret til pumpa. Det er kanskje normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den må jo bli kvitt dieselen, og måten innsp pumpa fungerer på så gjør det ikke noe om det er en luftboble der, den forsvinner når den kommer inn i pumpa.

det du kan gjøre hvis det er mye luft er å la fødepumpa gå, og samtidig løsne forsiktig på banjobolten som holder returslangene til huset. da "lufter" du systemet helt frem til og med pumpehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for supert innlegg..

Jeg vurderer å kjøpe en 2003 520D

Du skriver at du hadde vert borti forskjellige typer av oppgraderinger på M47d20.

Ikke fornøyd med det bortsett fra ett oppsett.. Men dette er relativt kostbart.. skriver du

Kunne du uttype litt.. på PM..

Snorre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått en rar feil på min e39 525tds 98mod manuel.

feilen er av og til. gi gass så er det ingen respons uansett hvor langt jeg tråkker gassen ned. motoren må gå ned til tomgang så kan jeg gi gass igjen. etter dæ så kommer det opp fuel inject system feil.

ka som kan gi den her feilen?

er det noen som har vært borti sånn feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært borti akkurat denne feilen nei.

Når du feilsøker på feil som gir feilmeldinger så tenk på hvilke sensorer som virker på dette systemet, og deretter på hva som kan påvirke sensorene.

(i dette tilfellet lmm, dyse nr 4, pumpe osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...