Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei.

har hørt at en 318d er samer motoren som en 320d. men at innsuge er blombert...

stemmer dette? har på hand en 04 mod 318d som eg lurer på å kjøpe men føler det er forliten motor. om blomberingen er tillfelle, kan ei berre ta en 320d innsug over so har eg da 136hk istedenfor 116? av søk på skilt nr-er fekk ei 3 - serie E46 3 serie (98-04) sedan 318dM47N.

det er vell comonrail utgave med swirl flapps?

takknemmleli for litt kunskap angående desse bilenne siden eg ikkje har noke somhelst kunskap om bmw og har heller aldri hatt en før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

har desverre ikke tid til å sjekke de konkrete data på den motoren du prater om. MEN motoren er ikke plombert. det er ikke sånn diesler fungerer. Hvis du ser på gamle 318d og 320d så er begge disse direkteinnsprøytere uten cr, og har 115hk/136 hk. tu variantene blir da common rail, hvor 2,0d har 150hk. ref Fredrik på forrige side.

for å finne et klart svar på spørsmålet ditt er det bare å begynne å sammenligne deler på delefilmen. Sjekk turbo, dyser, pumpe, intercooler. kan også sjekke stempel, veiv, og topp. dersom dette er likt så er det nok en ren sofware endring.

beklager at jeg ikke gir det et konkret svar, men dette er en relativt sjelden motor, og jeg må selv sjekke akkurat det samme om jeg skal kunne svar det 100%.

Det jeg kan garantere er at den ikke er "plombert" i innsuget.

EDIT: viewtopic.php?f=1&t=115024

der har noen sjekka for deg. dette gjelder dog "N" motoren. (TU)

edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt litt dette selv, bare sjekket fort over delenummer og slikt, og kom frem til at innsug, IC, dieselpumpe og dyser har forskjellig delenummer i forhold til hverandre. Sikkert mer og, men det ble så dyrt at jeg ikke gadd å sjekke mer. Snakket med en mekaniker på Bavaria, og det må hjernebytte til, og det koster, selv hvis du får tak i og gjør dette svart (uten å melde fra til Tollvesenet om effektøkning). Han var og usikker på drivverk og bremser ville være i henhold. Dette er for N47 318d -> N47 320d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. hehe..

symptomene tyder jo på noe feil mellom turbin og eksoskanaler i toppen. Sjekk at manifold, og pakninger er hele. Del gjerne hva du finner ut av, dette er ikke akkurat noe vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, hehe, ikkje vant med at noe "vanlig" feiler denne bilen. :)

Har satt den på verksted så får de finne ut av det. Snublet over denne tråden og fant ut at den var så sinnsykt bra at jeg slengte ut problemet mitt her så andre slipper verksted regning. ;)

på hvordan side sitter turboen? vesst den sitter på høyreside så er det noe sinnsykt galt for fri eksosen kommer ut på venstresiden. like under den +polen på siden av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...