lloydsb Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 hallo sliter med litt vibrasjoner i bilen.. varigere i styrke om jeg kan kalle det det, men vibrerer mest i bilen når jeg ligger i mellom 80 og 90 cirka.. sandblåste felgene og lakka de just , ny avbalansering osv, så skal ikke være de... hvis ikke et eller flere lodd har detta av. er ikke noe særlig vibrasjoner i rattet i denne farten, er egentlig bilen som vibrer.. har lest noe om et stag som kanskje må byttes... bilen vibrer kun i disse hastighetene ellers er den fin.... noen som har ide eller kan komme med noen tips jeg kan prøve... burde kanskje tatt ei ny avbalansering av felgene får å utelukke de, men vil høre først.....
Simpel Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Bytt casterstag, disse er en klassisk synder på vibrasjoner mellom 80-100 km/t.
lloydsb Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Sliten hardyskive kan det og være hardykobling har jeg sett på da jeg nylig bytta clutch og kardang, så den er ikke så gal.. tviler på at det er den som lager det. men noen som har link eller bilde av et casterstag stag, åssen ser det ut? finne det i gs katalogen får meg?
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Det er bare to stag på hver side i forstillingen, bærearmen som går tilnærmet vinkelrett inn mot motoren og casterstaget som går på skrå bak mot kupè. Sprengskisser viser dette rimelig greit.
pedro Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png Slitt hardy skulle vel gi litt lyd og vibrasjoner også, men jeg har også mest tro på forstilling. Har du prøvd med andre felger/hjul? Ble selv kvitt slike symptomer på min E34 og 530datouringen min ved å skifte bærearmer. De var rimelig slitne uten at det "klokket" i forstillingen i dumper. Kjøring med slitte støtdempere sliter veldig på kjøttbeinene og bærearmsforinger, bærekule og topplager. Ble overrasket over kjøreegenskapene på E34525en da jeg byttet støtdempere og bærearmer/foringer. Den ble veldig tight å fin og ristingen forsvant. Hadde også risting i rattet ved svak nedbremsing i samme hastighet(justering av farten). Hadde dette på både E34ene og E39ern. P
lloydsb Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Det er bare to stag på hver side i forstillingen, bærearmen som går tilnærmet vinkelrett inn mot motoren og casterstaget som går på skrå bak mot kupè. Sprengskisser viser dette rimelig greit. noen som har et greit bilde som de kan vise det på? kan man få taki dette nytt forsterka eller noe sånt? rimelig.. eller
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Søk på www.realoem.com så får du opp bilder av forstillingen. Med forbehold om at jeg husker riktig så kan man bruke forsterkede casterstag fra E32 740/750.
pedro Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Det er bare å klikke på linken der oppe, så ser du det på tegningen. Delene kjøper du rimeligst hos Fredrik eller Geir Ove på KOED men du kan prøve på gs og Mekonomen. Hós Mekonomen kan det være alt fra BILLIG til dyrt på mye BMW deler. P
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Anbefaler at du sjekker om du skal ha stål eller aluminiumsstag før bestilling. Det billigste på markedet er stål, men det kan være at bilen har alu originalt.
Mons1 Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Hadde akkurat samme symptom på min E34. Da var det drivknuten mellom mellomakslingen og differensialen. Kommer du deg under bilen så er det vare å vri på mellomakslingen og høre/se etter slakk i denne drivknuten. RS hallosliter med litt vibrasjoner i bilen.. varigere i styrke om jeg kan kalle det det, men vibrerer mest i bilen når jeg ligger i mellom 80 og 90 cirka .......
lloydsb Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 har just montert det sammen igjen under der og det ser \ føles greit ut tror ikke det er det... noen som kan finne en lik til meg på koed med det staget... er det store staget på bilde der oppe`?
Simpel Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 https://www.koed.no/2.3.3.asp?katstate= ... ermenuid=9 Stræbearme øvre, del nr. www15113 og www15114. Disse er med foringer, får også uten hvis du vil ha PowerFlex eller noe sånt.
lloydsb Skrevet August 13, 2010 Forfatter Skrevet August 13, 2010 regner med det er foringene som gjør at hele bilen vibrer.. går det ann å presse ut foringene og byttet til powerflex f.eks... selv om det sikkert er billigere og lettere og bare kjøpe nytt stag komplett med foringer og monter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå