Gå til innhold

Bygge om fra org Bi-Xenon til uorg Xenon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har trøbbel med ei Xenon-lykt på min E46. Den kan finne på å slukke og komme på igjen noen ganger til den slukner helt og jeg må manuelt slå av/på for å få lys igjen.

Har hatt inne på diagnose og der mener de at hele lykten bør skiftes da dette er enklest til den nette sum av 10000kr pluss arb.

Hva om jeg kobler bort fra original Xenon og erstatter den med en uorginal Xenon? Ser at GS har en pakke spesielt for E46 til bare 2500kr inkl pærer.

Skrevet

Hva faen skal det hjelpe å bytte lykten? Ut fra hva du beskriver tror jeg verkstedet prøver å lure deg. Det er med stor sansynlighet ballasten/tenneren som tuller, evt kabelbrudd en eller annen plass.

Skrevet

Tenner er byttet! Det kan være Xenon-kontrolleren som også er i lykten og denne koster 3500kr stk på GS. Pærer er også byttet!

RS

Jeg ville nok prøvd å bytte tenneren først ja. Får dem billig på ebay
Skrevet

Det bør jo funke det. Likt stikk på org og uorg balast så er nok bare å plugge i. Tør ikke garantere for feilmeldinger. Jeg får det ikke på min (xenon i alt, org halogen)

Billigere å kjøpe et kit fra www.vvme.com (400 ca). Det som GS-selger er til H7-pærer (org halogen) ser det ut som.

Har noen "delelykter" du kan få kjøpt billig hvis du vil holde det originalt :wink:

Skrevet

Trenger du noen av disse delene, prøv & google de orginale delenr (ofte fra Hella) Let & du finner, til svært gode priser (Kjøpte en org. hella "ballast" på Ebay for 650kr, ny). Prøv & bytt Controller mellom lyktene for & se om det er lykt, eller kabling i lykta

Skrevet

Hva gjør xenon-kontrolleren? Har jeg aldri hørt om og har det ikke på min E39 med original xenon. Måtte sjekke sprengskisse for 03 E46 og der stod det jaggu "CONTROL UNIT XENON LIGHT". Koed selger denne til 3.152,-. GS tar 3.888,-. Uansett mye billigere enn å skifte hele lykta.

Skrevet

Jeg tror denne "CONTROL UNIT XENON LIGHT" er det samme som det alle kaller for "Ballast". Den andre kaller "Tenner". CU sitter på utsiden av lykten, mens tenneren sitter på innsiden.

Men så tenker jeg; Hva om feilen ligger i lysmodulen :-s

Jeg spurte Trondsen Bil om å bytte Lysmodulen bare for å teste, men det var dem ikke villig da den måtte programmeres opp mot bilen. Hvordan F...skal man da kunne feilsøke?

RS

Hva gjør xenon-kontrolleren? Har jeg aldri hørt om og har det ikke på min E39 med original xenon. Måtte sjekke sprengskisse for 03 E46 og der stod det jaggu "CONTROL UNIT XENON LIGHT". Koed selger denne til 3.152,-. GS tar 3.888,-. Uansett mye billigere enn å skifte hele lykta.
Skrevet

I følge sprengskissene er det både kontroller og tenner, "IGNITION ELEMENT". Som sagt lengre opp her så kan du forsøke å bytte om komponenter fra den andre lykta for å eliminere feil. Stort sett er det meste unntatt selve lyktehuset likt på begge sidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...