code13 Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 Dolk: Correct me if I'm wrong, men nå mener jeg faktisk at det er slik at forsikring dekker skaden på bil ved påkjørsel av dyr, uten at du mister bonus i det hele tatt når du har Kasko. Så, folk som ønsker å fiske opp bil kan vel faktisk bare kjøre på dyr. Men det er vel bare syke syke mental-skadde mennesker som gjør dette med vilje. Og såpass få folk gjør det (håper/tror jeg) at forsikringen dekker dette uten bonus tap. Sjekk gjerne opp med Gjensidige og Klp feks.
Pelton Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Jeg kjørte på et rådyr. Brukte kaskoen, fikk bonustap. Kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor viltnemda skulle batale rep.
Stoppie_Master Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Du kan banne på at det var en simla som var gravid, så samen kommer til å forlange dobbel betaling på dyret
S.Hafsmo Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 vel, personlig synes jeg jo at rein-eier burde dekke skadene på bilen. er fullstendig klar over at lover og regler sier noe annet, men at en person kan plassere tusenvis av dyr rundt en godt trafikkert vei med 90-sone uten at de har noe som helst ansvar for hva dyrene gjør er for meg litt rart/irriterende. er det liksom min feil at et dyr plutselig tilsynelatende velger å ta selvmord mot bilen min? hadde det ikke vært for rein eier, hadde jeg jo fortsatt hatt en hel bil.
Pelton Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Er både enig og uenig. Har forøvrig flere kompiser som har kjørt på rein på saltfjellet. Har vært nær selv og
Dolk Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Dust... Det er vel ingen som med vilje kjører på et dyr for å få rettet opp bilen sin. Tenk deg litt om før du viser hvor dum du er. Les tråden på nytt du lille gutt så finner du nok ut av det du lurer på.
code13 Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Pelton: vet ikke hvilken forsikringselsskap du har. nei regner med at det er forsikringsselskapet som dekker skadene på bil ved påkjørsel av dyr. Vet at Gjensidige dekker min bil uten bonustap dersom det skulle skje. Har lest det i forsikringspapira og er ganske sikker. + Storebrand sier på sin nettside: ... * Kollisjon med dyr som går løs på veg og naturskader gir heller ikke bonustap. Ville bare påpeke Dolks sitt utsagn og vise til at det finnes helt sikkert folk som utnytter dette når de møter på dyr. Men dette var vel en digressjon nå. Har ikke noe svar til topic.
Bmw e-34 Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Selv om jeg har kasko er det rimelig vanskelig å kjøre på vilt med vilje hvis jeg hadde hatt lyst. Noe med min refleks gjør at jeg står på bremsen så fort noe er i veibanen foran meg. men men
S.Hafsmo Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 jeg blir vel bare nødt til å kjøre frem og tilbake over saltfjellet nå som kaskoen er i orden. neida, jeg har allerede funnet deler på forskjellige skraphandlere, så jeg klarer vel å få bilen i tilsvarende stand igjen for 10-15 000,- kjipt, men slik blir det nå av og til. Bare mor får bilen hun har betalt for i den stand den ble hentet i.
316 Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Dust... Det er vel ingen som med vilje kjører på et dyr for å få rettet opp bilen sin. Tenk deg litt om før du viser hvor dum du er. Les tråden på nytt du lille gutt så finner du nok ut av det du lurer på. Lurer jeg på noe?
stiva Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Kjørte selv på et rådyr, regner med at det er samme regler, hadde da kasko på min bil og 3000 i egenandel, men ettersom det var vilt og ikke husdyr så gikk egenandelen ned med 3000 dvs. min bil ble fikset og jeg fikk leiebil uten at det kostet meg en krone, og uten bonustap, men selvsagt så måtte viltnemden varsles og bekreftelse ble sendt derfra til forsikringsselskapet(Sparebank1 forsikring) du får spørre mor hva hun vil betale for at du var så grei å hentet bil for henne, kanskje dere kan dele? (et annet tips er å ta kontakt med sitt forsikringsselskap før man henter bilen og få en mail/sms med bekreftelse på at det er forsikring på bilen. Det er noe jeg har gjort de siste gangene og da er man ihvertfall sikker på at bilen er forsikret)
Mexos Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Idag kan man tegne forsikring på telefonen så det er bare dumt å ikke forsikre den nyinnkjøpte bilen før man setter avgårde. Jeg og en kompis var i karasjok og kjøpte ny bil ifjor. På vei hjem kjørte vi også på et reinsdyr og heldigvis hadde vi forsikret bilen i nye eiers navn før en satt av sted. Da var det bare å ta en telefon til politiet og forsikringsselskapet for å registrere det hele. Så ble bilen reparert uten bonustap.
S.Hafsmo Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 I utgangspunktet vil ikke modern la meg betale noe som helst for skaden, men siden jeg har sagt jeg skal hente en bil, skal hun da og få en hel bil. Synes ikke det blir rett at hun skal betale fordi jeg ødela bilen. Grunnen til at vi kjørte uten kasko var jo fordi forrige eier sa at vi ikke trengte å tenke på forsikring osv. før vi kom oss hjem, for vi kunne bare kjøre på hans forsikring ei uke fra kjøpsdato. Han glemte jo dog å nevne at han bare hadde delkasko. jeg bare tok det som god fisk at biler til 100k er forsikret med kasko.. det ble en dyr lærepenge. har normalt sett alltid hatt forsikring klar før jeg reiser og ser på biler, slik at om jeg tar over bilen er den forsikret fra det øyeblikket jeg sitter meg bak rattet. Det hadde jeg jo kommet til og gjort denne gangen og om han ikke hadde sagt vi bare skulle ventet med det.
Dirty Skrevet August 16, 2010 Skrevet August 16, 2010 typisk, men som du sier, alltid tegn forsikring før man reiser å kikke på bilen tar deg 5 min vis du har forsikring fra førav, kan tenke meg du er irritert hadde jeg også vært.
Hauso Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Dust... Det er vel ingen som med vilje kjører på et dyr for å få rettet opp bilen sin. Tenk deg litt om før du viser hvor dum du er. Les tråden på nytt du lille gutt så finner du nok ut av det du lurer på. Lurer jeg på noe? Det Dolk mente er jo at folk som har en skade på bilen sin, vil skylde på at de har kjørt på et dyr, for å få dekket skaden.. Hvis det hadde fungert sånn at viltnemda erstattet skader ved påkjørsel av dyr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå