Jan Tore Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Gjennomfører du dette, har du nok en av de råeste M3ene jeg har sett. Skal følge med her
m0lliz Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Da var det gjort, ny Clutch er montert. Tok intet mindre enn 7 timer... Takk til spiderpig som hjalp meg
m0lliz Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Her har det ikke skjedd mye inne det siste.. Har vært dårlig med updates.. Men har forsåvidt gjort en del likevell Etter vi fikk byttet clutch så har jeg hatt et problem, når jeg trykker inn clutchen så er den veldig myk/lett i starten så blir den hard på slutten.. noen som vet hva det kan være ? Håper på svar, clutchen tar også helt på slutten, skal den ikke egentlig ta helt i starten ?.... Har også fått byttet luftfilter belg, da den var morknet, så tok jeg sjangsen på og montere "power filter", noe som forbedret lyden betraktelig!!
m0lliz Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Skrevet Juni 11, 2011 prøvde og lufte clutchen i går men uten hell, trenger innspill om hva det kan være. ingen som har skiftet clutch på en slik før?
SweetBMW Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Hei. Det at clutchen din tar helt ute har med SAC å gjøre. BMW har SAC som står for Self Adjusting Clutch. Bytta du kun lamell eller hva byttet du? At den er lett i starten kan være at du har en lekkasje i systemet et sted, eller at master\slave sylinder er sliten og slepper igjennom.
SpiderPig Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Hei. Det at clutchen din tar helt ute har med SAC å gjøre. BMW har SAC som står for Self Adjusting Clutch. Bytta du kun lamell eller hva byttet du?At den er lett i starten kan være at du har en lekkasje i systemet et sted, eller at master\slave sylinder er sliten og slepper igjennom. bytta lamell trykkplate og trøstlager, kan det være slavesylinderen selv om den ikke lekker da?
SweetBMW Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Then my friend you are screwed Akkurat det der med SAC er et helvete uten like.
SpiderPig Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Then my friend you are screwed Akkurat det der med SAC er et helvete uten like. heheheh så må ha ny trykkplate? eller bare skaffe spesialverktøy?
SpiderPig Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=629140
SweetBMW Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Ja det er også en måte å gjøra det på men jeg fikk det ikke til med denmetoden. Men jeg liker at ting bare skal gjøras ordentlig jeg. Får helt aids inni meg av å fikle med alternative metoder og slikt. Du er sikkert mer nevenyttig sånn sett enn meg.
SpiderPig Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Ja det er også en måte å gjøra det på men jeg fikk det ikke til med denmetoden. Men jeg liker at ting bare skal gjøras ordentlig jeg. Får helt aids inni meg av å fikle med alternative metoder og slikt. Du er sikkert mer nevenyttig sånn sett enn meg. det som er skikkelig DRIT er jo at jeg må plukke istykker den e46`n igjen! uff...
SweetBMW Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Ja men det er slik man lærer på den harde måten. Da gjør man det aldri igjen. (Sa mannen som blåste en toppakning bare fordi han ikke gadd å kjøpe en gradeskive til momentnøkkelen sin)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå