Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny på bimmers og trenger litt info rundt denne bilen.

Kjøpte en 520 ia touring 92 modell med 158000 på telleren forrige uke, er det noe spesielt som er en svakhet på disse? alt i fra automatkasse til rust f.eks? den er rustfri, men har en liten stripe nederst på bakluka som knapt er synlig. hvis noen har tips på hva man kan forvente med denne bilen mottas det med stor takk :D

Skrevet

Vær nøye på olja og hold bilen ren og pen, så holder den i hvertfall 200000km til, både kassa og motoren.

Den største svakheten er slakk i forstillinga, og hvis det ikke er gjort noe på din enda, så er det på tida å skifte alle ledd i forstillinga og ta en 4-hjulskontroll. Det er verdt alle kronene!!!

Ellers er det vel litt småting, men min er over 300000 km, og motor og gir fungerer enda fint. Kasssa girer litt hardere nå enn før, men motoren høres helt nydelig ut. Jeg har kun brukt Castrol 5-40 helsyntetisk, og bytte hver høst. Ingen tikking hos meg..

Så er det bare å nyte en skikkelig bra sammenskrudd bil. Det er utrolig mange bra løsninger på denne som du vil oppdage etterhvert. :D

Skal ha meg ny importert e34 når jeg er ferdig med skolen.

Skrevet
Vær nøye på olja og hold bilen ren og pen, så holder den i hvertfall 200000km til, både kassa og motoren.

Den største svakheten er slakk i forstillinga, og hvis det ikke er gjort noe på din enda, så er det på tida å skifte alle ledd i forstillinga og ta en 4-hjulskontroll. Det er verdt alle kronene!!!

Ellers er det vel litt småting, men min er over 300000 km, og motor og gir fungerer enda fint. Kasssa girer litt hardere nå enn før, men motoren høres helt nydelig ut. Jeg har kun brukt Castrol 5-40 helsyntetisk, og bytte hver høst. Ingen tikking hos meg..

Så er det bare å nyte en skikkelig bra sammenskrudd bil. Det er utrolig mange bra løsninger på denne som du vil oppdage etterhvert. :D

Skal ha meg ny importert e34 når jeg er ferdig med skolen.

Bilen vaskes hvertfall 3 ganger i uka, var bytta bærearmer og endeledd ved siste eu kontroll.

det er så fantastisk lyd i motoren at jeg ikke har på musikk i bilen engang :D helt fantastisk. Den er helt fantastisk fin, men lurer litt på hva som kan gjøres for å gjøre den enda finere. kassa girer veldig mykt og fint, men skal bytte olje og filter på kasse og motor men er usikker på hva som er best og hvor mye som skal til på kasse og motor. Hvis noen vet hadde det vært fantastisk :D

Skrevet

For å få en e34 fin(ere) så er senk og hjul det viktigste, mener nå jeg. Du kan gå opp til 18" felger og fortsatt beholde komfort. Jeg har et moderat senkesett fra supersport og det fungerer veldig fint. 30/30 tror jeg det er nå. Fikk både det og hjulene godkjent på BT her om dagen.

Så er det jo mtech styling som gjelder. Der kan du hente deler fra sedan. Lakken er jo det som koster mest, som regel.

Mulig jeg ville latt et verksted ta girolja, men det skal være mulig å gjøre det selv. Det er i hvertfall en del olje der ja. Jeg bruker som sagt Castrol olje og den har holdt bilen frisk siden jeg kjøpte den for 4 år siden. Har aldri brukt noe annet.

Skrevet
For å få en e34 fin(ere) så er senk og hjul det viktigste, mener nå jeg. Du kan gå opp til 18" felger og fortsatt beholde komfort. Jeg har et moderat senkesett fra supersport og det fungerer veldig fint. 30/30 tror jeg det er nå. Fikk både det og hjulene godkjent på BT her om dagen.

Så er det jo mtech styling som gjelder. Der kan du hente deler fra sedan. Lakken er jo det som koster mest, som regel.

Mulig jeg ville latt et verksted ta girolja, men det skal være mulig å gjøre det selv. Det er i hvertfall en del olje der ja. Jeg bruker som sagt Castrol olje og den har holdt bilen frisk siden jeg kjøpte den for 4 år siden. Har aldri brukt noe annet.

har du et bilde av bilen med 30/30 senk? ska kjøpa senksett ser du t min e34 vill ikkje senka bilen for mye hehe.

Skrevet
Her er da min med 35/30 senk og 18" felg. Syntes det er helt passe. Selv om jeg ønsker den litt lavere foran, men det fiksær vi ;)

77izziqy8zy6i2cpz5x7.jpg

enig me deg der litt mer senk framme :) kan vell kappe en ring av framme?

er det noen som selger 40-30 senk, hvordan ble veigrepe på bilen din etter senkesett. min bil er akkurat som en båt i svingene tror kanskje eg ska butta foringer og på bilen er litt sprekker osv i det.

Skrevet

Har aldri kjørt med bilen med orginale fjærer. Men kan tenke meg at det er ganske så "båt aktig" ja.

Er ganske så stiv og fin nå ja :P

Trur jeg skal sette på noen senkeskåler foran, da blir den ca 10mm lavere ;)

Skrevet
Her er da min med 35/30 senk og 18" felg. Syntes det er helt passe. Selv om jeg ønsker den litt lavere foran, men det fiksær vi ;)

77izziqy8zy6i2cpz5x7.jpg

enig me deg der litt mer senk framme :) kan vell kappe en ring av framme?

er det noen som selger 40-30 senk, hvordan ble veigrepe på bilen din etter senkesett. min bil er akkurat som en båt i svingene tror kanskje eg ska butta foringer og på bilen er litt sprekker osv i det.

Vær så snill å ikke kapp noen fjærer på din BMW!!! Du trenger også nye dempere før du kan snakke om veigrep..

Supersport selger senkesett som senker mer enn nok framme, slik jeg har hatt det før.

p8171320ga4.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...