Gå til innhold

Vann kommer inn på passasjersiden i min E46 1999 modell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1999 BMW 318 hvor det kommer inn vann gjennom h.framdør og som renner inn på gulvet. Årsaken er trolig løst innertrekk.

Men hvordan får jeg av dørtrekket? Må jeg ta hensyn til airbag'n i døra? Må jeg ta av pyntedekslet øverst eller følger dette med trekket av?

Noen som kjenner modellen og som kan hjelpe med med en beskrivelse for å få dette demontert?

Skrevet

Du trenger egentlig ikke ta hensyn til airbagen siden den sitter fastskrudd i døra og ikke i panelet. Men skal du bytte trekket må du skru løs airbagen, da er det greit å ta av batteriet.

Skrevet

Takk skal dere ha for tipsene. Et par spørsmål til slutt:

På min bil er det et imitert trepanel som først må løsnes fra klipsa. Er det fare for at dette kan sprekke når jeg bender det løst? Eller løsner det greit fra klipsa når jeg trekker det ut?

Når det gjelder tetting av innertrekket, går det greitt å bare trekke silicon eller lignende rundt eller må jeg løsne dette helt og lime det på helt på nytt?

Så langt, tusen takk for all hjelp så langt.

Skrevet
Jeg lurer også på om det trengs noe spesialverktøy for å få av panelene.

Trengs ikke, men Biltema har disse settene. Kjøp det på 7 deler eller begge to for den saks skyld, er jo så billig. Da har du det du trenger for å å ta av panler, lister, etc. uten å ødelegge for mye siden de er av plast.

Kan skrive under på at de er veldig kjekke å ha og det kan sikkert andre her på forumet også.

Brukte det flittig når jeg demonterte for å installere ny bilstereo i min E46. :)

Skrevet

Men hva med dette....noen som vet?

På min bil er det et imitert trepanel som først må løsnes fra klipsa. Er det fare for at dette kan sprekke når jeg bender det løst? Eller løsner det greit fra klipsa når jeg trekker det ut?

Når det gjelder tetting av innertrekket, går det greitt å bare trekke silicon eller lignende rundt eller må jeg løsne dette helt og lime det på helt på nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...