Gå til innhold

Trenger hjelp angående Iphone til e39!


Anbefalte innlegg

hvist det var Ipod ville jeg gjort det slik som dere. ikke tvil om det. men når det gjøres med en iphone ville jeg enten brukt en aux kabel. laget spillelister og trykket play og latt den spille.

Eller. som jeg syns ser tøffer og funker med spillern. (vist man ikke røyker da) så lagt kablan under mittkonsolen og sotte iphone adapter der askebægret. slik e39_ins.jpg

da bruke dice heller va som er til di.. og det er jo 2point5 som lager di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker du slik docking må du ha tilkoblingen via usb kabelen som med en ipod(Dice).

Funker fint med Dice og iPhone faktisk. Får styrt fra rattet på den også. Når det ringer er det bare å ta ut kabelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tror dere har misforstått opplegget litt. :D

Jeg har kjøpt en docking stasjon til iphonen som felles inn i askebegeret foran. Så mob blir da stående midt i midtkonsollen foran hos meg.

Men opprinnelig skal dette opplegget kobles til med ledningene til cd veksleren som normalt ligger bak i bagasje rommet. men hos meg var ikke disse ledningene der. Derfor måtte jeg finne ut en måte å koble foran.

Hvis du har rett Kjennern så burde det jo funke da med den ledningen du linket til tidligere. Så jeg får vel bare bestille den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig :)

Ka koster den før å felle inn i askebægret? komplett?

Før du bestiller noe som helst så burde du sjekke om du har kablene til cd veksleren tilgjengelig. Har du det blir alt lettere. hvis du har det så kom settet på rundt 2500 tror jeg det ble. Det er litt dyrt men virker som det er bra kvalitet. Du finner det på 2point5.com

De virker veldig seriøse. svarer kjapt på mail og varene kommer ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, mange bra innlegg hær, har ett spørsmål ang dette.

Jeg har en 97mod e39 med samme type radio med enkel cd i front og ikke cd veksler. Har heller ingen mode knapp men forstår jeg bare trykker 2 ganger på cd knappen for å velge veksleren.

Vil jeg kunne lage meg en slik type kabel (se link nederst) og koble til en ipoden i min spiller ?

http://www.diymybmw.com/e46/aux-input-cable/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet jeg også. 96mod 523 uten ledningsnett til cdveksler. Vil det si at det må da kobles ledningsnett til cdveksler fra cd-spiller og bak i bagasjen for da å koble på dice-settet og trekke de kablene FORAN til dockingen i askebegeret igjen? Eller kan man da bare enkelt pakke alt bakom spilleren? Regner med det ikke er noen grunn til at cd-veksler koblingene skal ligge i bagasjen?

Å i tilegg hvis du da bruker iphone så vil du da fremdeles måtte plukke ut telefonen fra dockingen når det ringer for man har vel ikke noen mikrofon tilgjengelig med dice-settet?

Alternativet vil jo da kanskje være å la ledningsnettet til dice-settet ligge i bagasjen og styre alt via head-uniten og heller da investere i en 60gig ipod med plass til ALT av musikk? Tenker litt behageligheten i det hele med å måtte "avbryte" musikken brått når det ringer en telefon fremfor å bare mute lyden og plukke opp telefonen fra lomma/dørrommet/etc.?

Mulig jeg er på bærtur nå, men da får jeg spurt om noe det jeg lurte på under den unnskyldningen av at jeg kommer med et forslag til deg :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...