Gå til innhold

Problemer med gokjenning av orginale BMW felger!

Endre87
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge E46 sedan, eller for den del E39 touring, er typegodkjent med de dimmensjonene man viser bilen med, selv om det ikke står i døra, skal man få godkjent dette.

Ta E36 f eks. I døra på min 323 coupe, så står ikke original dimmensjonene til f eks E36 M3 oppført (foran:225/45 + bak:245/40) men jeg kan få det godkjent siden E36 er typegodkjent med det.

Alt utover originale dimmensjoner må det selvsagt foreligge tüv papirer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du ringe Brage på steinkjer bil og forklare at du trenger ett skriv til biltilsynet om at det er godkjent. Han hjelper deg helt sikkert.

Kanon grei kar med god peiling på Bmw:)

mobnr hans er: 930 12 066.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Gadd ikke stikke tilbake til Kr. sund og dro til Orkanger i stedet, kom dit og kjørte in bilen, mannen der så på felgene og så att de var originale sjekket inne i dørkarmen på fører døra der det står dekk og felg dim som er godkjent med bilen, og godkjente bilen.

Mannen på biltilsynet i Orkanger ble så forbanna att han ringte til kr. sund og snakket med mannen som ikke ville godkjenne bilen, og fikk forklart til han hvordan det var, slapp til og med og betale for godkjenningen og nytt vognkort på Orkanger.

Blir så forbanna på slike tomskaller som de i kr. sund, nå har jeg mistet 2 arbeidsdager, 500kr i bom og ferge til kr. sund + diesel og diesel til Orkanger tur retur.

Så nå har jeg kontaktet NAF og skal gå til sak mot biltilsynet i kr. sund, og de sier att det er ingen grunn til att jeg ikke skal vinne den. for dette godtar jeg ikke.

Folk som han i kr. sund skulle ha blitt sparket for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mange som jobber på BT som er helt idioter, f.eks de på elverum i hedmark, der kan man nesten ikke godkjenne senking selv om man har TÜV og alle papirer som trengs, har en Dodge Ramcharger pickup/cab 78 mod som er originalt heva fra fabrikk, ble stoppa på kontroll, BT mente det var heveklosser bak på den, men de så at alt foran var originalt, da er man jo helt borte i toppen, skulle liksom fjerne den klossen bak for å få den godkjent-.- da hadde jo bilen blitt lav bak og høy foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen din er godkjent med det orginalt skal det vel stå ett klistermerke inni førerdøren der det står hvilke dekkdimensjoner som er tillat på din bil.

På gammlebilen min (e39 535ia) sto det at jeg kunne ha 235 fremme og 265 bake..

Dette er fra min på 525d

w79io9w6p2dj8k8y9b98.jpg" class="smarterwiki-linkify">http://images.bimmers.no/files/w79io9w6p2dj8k8y9b98.jpg

En liten rettelse til deg, denne klistrelappen sier ikke noe om at bilen kan bruke forskjellige dekkdimensjoner foran og bak. Den viser bare alternative dekk som kan brukes på bilen og vilke lufttrykk de må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da spesifisert at det stod han kunne bruke 265 bak.

Jeg så det, men viss det er en helt lik klistrelapp som den på bilde så viser den kun vilket lufttrykk som skal være framme og bak ved de alternative dekkdimensjonene. Den første ruten oppe til venstre er sommerdekk og den under er vinterdekk. Men det er jo mulig at han har hatt en annen klistrelapp i tillegg, dette er i så fall ikke orginalt på en BMW. Jeg har aldrig sett en ekstra klistrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var å godkjente senkesett på bilen (E34 520i) det var nå ok. Så såg dei på felgane og dekko. Sa dei var orginal bmw felger og det sto 215/55/16 framme og 225/50/16 bak. Alt var bare ok, trengte ikkje papir på noke som helst. Dette var i Bergen.

Kanskje mannen som godkjente den var fra Fusa :lol: . En liten spøk :)

Ville bare si at alle "Biltilsyn" også har en Räder katalog, i den står det alle typer felger / dekkdimensjoner som alle typer biler er godkjent med. Uorginale felger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke stikke tilbake til Kr. sund og dro til Orkanger i stedet, kom dit og kjørte in bilen, mannen der så på felgene og så att de var originale sjekket inne i dørkarmen på fører døra der det står dekk og felg dim som er godkjent med bilen, og godkjente bilen.

Mannen på biltilsynet i Orkanger ble så forbanna att han ringte til kr. sund og snakket med mannen som ikke ville godkjenne bilen, og fikk forklart til han hvordan det var, slapp til og med og betale for godkjenningen og nytt vognkort på Orkanger.

Blir så forbanna på slike tomskaller som de i kr. sund, nå har jeg mistet 2 arbeidsdager, 500kr i bom og ferge til kr. sund + diesel og diesel til Orkanger tur retur.

Så nå har jeg kontaktet NAF og skal gå til sak mot biltilsynet i kr. sund, og de sier att det er ingen grunn til att jeg ikke skal vinne den. for dette godtar jeg ikke.

Folk som han i kr. sund skulle ha blitt sparket for lenge siden.

Håpe verkelig du tak na saken her så langt som du bære greie. D e på tide at så inkompetente tomlingæn må ta litt ansvar fær sine egne handlingæ. Det e så frustrerende å måtte forholde se t folk som svara på spørsmål utifrå egne mæningæ og egen inkompetanse. Ringe du 3 persona i BT og stille det samme spørsmålet, så fer du 3 forskjellige svar stort sett...!

mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...