Gå til innhold

Problemer med gokjenning av orginale BMW felger!

Endre87
 Share

Anbefalte innlegg

Var på biltilsynet for å få gokjent senkesettet, det gjikk jo greit, men så begynte han å hakke på felgene på bilen, de er orginale 225x40x18" fram og 255x35x18" bak m-tech felger.

Jeg fikk besjed om å skaffe tuv papirer fra fabrikant på felgene, men de på BMW i kr.sund sa det ikke var mulig og skaffe, så jeg fikk en utskrift der det sto att bil typen min (2002 320d sedan) ble levert med disse felgene fra fabrikk.

Men det var tydeligvis ikke bra nåkk heller, så nå sitter jeg i det.

Noen som veit om det er mulig å skaffe tuv papirer på disse felgene, og er det noen som har hatt samme problemet?

Bilde av bil og felger:

8kiesu11s9q437k22mru.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare å vise til bmw delenummer på felgene. kan ikke forstå at ikke dette skal være nok?

Fikk med meg det på Slatlem i kr.sund men var vist ikke bra nåkk, så blir nåkk neppe kjørt tilbake til kr.sund, for den karn der har fått forlite med kona i det siste! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. stemmer nok det..

men så han fysisk delennummeret innpreget i felgene? og etk utskrift som bekrefter dette? i såfall har han gjort en feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra forskriften.

Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak, skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt under punkt 1. (Punkt 1 dreier seg om Tüv)

Er jo bare å be han komme seg hjem å gjøre lekser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er no dritt med sånne nisser på biltilsynet som ikke tåler unggutter med bmw ... Det er jo ikke vanskelig hvis han bare hadde gidde å prøvd..

Må jo være noen her inne som har et sånt Tuv papir på disse felgene..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig. Når du har samme dimensjon som bilen ble levert med fra fabrikken så har han fint lite han skulle ha sagt. Samme om det er 15", 16", 17" eller 18". Diskrimenering at han skal henge seg opp i dette, bare fordi du har 18". Hadde det vært 15" hadde han ikke blinket en gang. Skal vedde på at du kunne kjørt med ulovelig 15"ere og han hadde ikke brydd seg med å sjekke.

Det er selvsagt ikke mulig å skaffe TÜV papirer på noe som er orginalt. Da må du i såfall jukse og bruke TÜV papirer for noen andre felger med samme innpress og bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har truffet på en som har hatt en dårlig dag i Kr.sund.

Har selv vært der nede ved flere anledninger, å den ene gangen så anbefalte han søskenbarnet mitt og dra å kjøpe seg orginalfelger slik at han slapp noe mere problem angående godkjenning..

Så dette høres rart ut.

Hvem av de nedpå der var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen din er godkjent med det orginalt skal det vel stå ett klistermerke inni førerdøren der det står hvilke dekkdimensjoner som er tillat på din bil.

På gammlebilen min (e39 535ia) sto det at jeg kunne ha 235 fremme og 265 bake..

Dette er fra min på 525d

w79io9w6p2dj8k8y9b98.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...