Gå til innhold

min 525da F10, sportsautomat

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

det ble M sport understell i steden for DDC.... og det er sportsautomaten ja.

har aldri prøvd en bil med Dynamic Damper Control så jeg vet ikke hva jeg går glipp av :-) men vil tro det blir enda bedre kjøre komfort med DDC!!

Gratulere med vakker bil!

Ang DDC så har eg no prøvd fram og tilbake mellom det og M understell. Min er på veg ...med M-Sport uten DDC. Eg enda ALLTID opp med å sette DDC på "Sport" og simpelt henn elska M understellet.

Gledar med som ein unge til tørre vegar og ny bil i april med NR6 (combox med Apps komunikasjon mot Apple) som kjem i produksjon frå mars-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det :-)

du har virkelig noe å glede deg til..

hva har du bestilt?

jeg bestilte min 28. februar 2010 og fikk den levert 6. juni, pga transport streik ble den stående 42 dager på havna i drammen, det var ganske så irriterende :-)

bilen jeg har er identisk med 530d (samme motor, gir og drivverk, kun annen styre enhet til motor) så med chip må jeg si at den er ganske så behagelig å kjøre :-) (250hk/550Nm)

dette med NR6 ser jeg for meg at kun er en software oppdatering, har lest litt om det og finner ut at det er samme hardware i bilene etter 03/11.. så det skal også være mulig med Internet og BMW Connected på min bil, problemet blir bare å få mekanikerne til å innse det og innstalere den nye programvaren :-)

det var snakk om at apple skulle levere software på F10/F11 fra produksjons start, men jeg vet ikke hvorfor det ikke ble noe av det... mulig det er snakk om lisenser/rettigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NR6 er visst ikkje berre software. Er ein ny komponent vert det sagt av BMW. Tok ikkje sjangsen og venta så så blilen kjem i marsproduksjon. Skulle då vere ganske sikkert med levering FØR påske. Det blir ein 520 som vert chipa til 218hk med M-sport, sportautomat, headup, surroundview, hifi- navi pro, komfortseter, 4sone klima og alt som går på komunikasjon ++

Så no er det tiden for å finne flotte sommerfelger... nokon tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det ovex, det er både software og hardware... Får høre om det går å ettermontere! Hifi professional er helt fantastisk :-) Du blir helt sikkert veldig fornøyd med bilen, jeg gikk rett fra E39 - F10, synes motoren er fantastisk, med et veldig bra drag fra 1100rpm - 5000rpm.

min ble også chippa av forhandler 250hk/550nm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen :)

Har vurdert hifi eller hifi pro. Høyrest ut som du ikkje er i tvil.. Eg kan forandre eit par veker til. Har produksjon i veke 10.

Fikk beskjed om at surroundview måtte kombinerast med automatisk avblendbare inv og utv speil. Likar ikkje dei automatiske speila. Konfiguratoren på nett tvingar ikkje speilpakken om ein legg på SW.... er dette noko du kjenner til? Ser du har beggedeler..

igjen....nydelig bil du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med de automatiske speilene ovex..? Jeg syntes de originale speilene er helt horrible å se på, mens med aut. avblendbare speil blir de skikkelig lekre.. Bare det alene er grunn nok til å krysse av for aut. avblendbare speil inn- og utvendig.. Se forskjellen her:

bpsdg5g60h3dr23mnb6q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt klart enig i det estetiske ang speila Saltkjelen. Shadowline med dei speilhusa er flott. (Bilen vert Alpine White)

...men med litt bratt bakke opp til huset så opplever eg stadig vekk at gatelys som ligg oppe i bakken får speila til å blende ned og bli nesten svarte!?!?! (må rygge opp) Skal ha Surroundview uansett og det ser ut til at eg då MÅ ha speilpakken og! Så då får eg håpe at eg kan rygge etter ein drøss med kamera istaden for speil.. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen :)

Har vurdert hifi eller hifi pro. Høyrest ut som du ikkje er i tvil.. Eg kan forandre eit par veker til. Har produksjon i veke 10.

Fikk beskjed om at surroundview måtte kombinerast med automatisk avblendbare inv og utv speil. Likar ikkje dei automatiske speila. Konfiguratoren på nett tvingar ikkje speilpakken om ein legg på SW.... er dette noko du kjenner til? Ser du har beggedeler..

igjen....nydelig bil du har :)

er ikke i tvil når det gjelder hifi pro (677) her får du faktisk mye for pengene, og det hører til sjeldenheten når det gjelder bmw og ekstra utstyr :-)

det med speila er vel smak og behag, men jeg kommer aldri til å ha en bil uten automatisk avblending... greit når det kommer en luring bak med uoriginal xenon i alle lyktene :-) men burde vært mulig å slå av...

har ikke surroundveiw, men tror jeg velger det neste gang det blir bytta bil, om mange år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportssetene har kommet seg (og i tillegg kan disse nå leveres med kjøling), men jeg liker ikke utformingen av nakkestøtten. I tillegg er komfortsetene sine muligheter, knekk av øvre del i seterygg, justering av sidestøtte og massasjefunksjon helt fantastisk.. I tillegg er de lekre å se på.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportssetene har kommet seg (og i tillegg kan disse nå leveres med kjøling), men jeg liker ikke utformingen av nakkestøtten. I tillegg er komfortsetene sine muligheter, knekk av øvre del i seterygg, justering av sidestøtte og massasjefunksjon helt fantastisk.. I tillegg er de lekre å se på.. 8)

Etter innvendig "facelift" på 2008-modellen av E60, så ble vel egentlig nakkestøtten "nedgradert" på komfortsetene til å gjelde justering av hele hodeputen (før bare nedre, halve del), mens du i det minste fikk justeringsmuligheter av nakkestøtten på sportssetene. Dermed så ble sportssetene allerede vesentlig oppgradert her etter min mening, da jeg før denne tid hadde problemer med den store bakoversvaien på sportssetene.

Likevel så må det også sies det at sportssetene fra E60 til F10 er som å komme til en helt annen verden! Ikke bare er det mer "fylde" i dem nå, og langt bedre sitteposisjon i utgangspunktet, men når du også får gadget-faktoren "Aktiv seteventilasjon", så blir også sportssetene et brukbart alternativ.

Ergo - begge typer seter må i grunnen prøves egenhendig før en avgjørelse kan taes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter innvendig "facelift" på 2008-modellen av E60, så ble vel egentlig nakkestøtten "nedgradert" på komfortsetene til å gjelde justering av hele hodeputen (før bare nedre, halve del), mens du i det minste fikk justeringsmuligheter av nakkestøtten på sportssetene. Dermed så ble sportssetene allerede vesentlig oppgradert her etter min mening, da jeg før denne tid hadde problemer med den store bakoversvaien på sportssetene.

Likevel så må det også sies det at sportssetene fra E60 til F10 er som å komme til en helt annen verden! Ikke bare er det mer "fylde" i dem nå, og langt bedre sitteposisjon i utgangspunktet, men når du også får gadget-faktoren "Aktiv seteventilasjon", så blir også sportssetene et brukbart alternativ.

Ergo - begge typer seter må i grunnen prøves egenhendig før en avgjørelse kan taes:)

....var som eg skulle utalt det sjølv. Min kropp hadde det bedre i sportseta. Det som eg likte minst med komfortsetet er den relativt flate sitteputa. Er ekstremt fornøygd me sportsete i caben min og F10 setet var utruleg mykje bedre enn dei... Det er bestemt, sportseter. :roll:

6cm bedre plass i baksetet er heller ikkje ein bakdel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd sportsseter sia E39, så vet ikke hvordan de er, men kan Ummulig se for meg at de er bedre en komfort setene i F10, de synes jeg er helt fantastiske med justeringer i alle retninger + litt til :-) synes også side støtten har blitt meget bra... men det er jo selvfølgelig smak og behag :-) tror jeg måtte velge komfort for å få underholdnings sytemet for baksetet da jeg bestilte bilen, men hadde sikkert valgt de uansett...!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...