ovex Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Absolutt nydelige komfortseter...men eg vart meir overraska av sportseta, på same måte som at 530 har meget fin motor, men eg var meir overraska av motoren i 520.... Må nok ha komfortseter sammen med underholdningspakka. Eg hadde tid til å vente på 6NR for eg er ein Apple-mann (fanatiker) og det betyr at 2 stk iPad med feste ligg klar og ventar på sin nye heim... seteryggen på ein BMW f10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 hører mange skryter av motoren i 520d så vil tro det er en bra motor jeg hadde en e46 320d ca 04-05 modell og jeg likte ikke den, så da bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle ha 4sylindra bmw igjen.... om det er verdt de 141 000,- kronene ekstra for å få en 3liters 6'er er vel en annen sak! 525d og 530d har identiske motorer og girbokser så det er et meget høyt tunings potensiale i 525d (320hk/670nm foreløbig) for den som er interessert i det... tenkte jeg skulle spørre om det går an å ettermontere 6NR på min, har jo alt det som var tilgjengelig av underholdning da jeg bestilte bilen (unntatt DVD skifter, men det er klargjort for det, med kabler og sånt..) blir tøft med iPad i seteryggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 hører mange skryter av motoren i 520d så vil tro det er en bra motor jeg hadde en e46 320d ca 04-05 modell og jeg likte ikke den, så da bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle ha 4sylindra bmw igjen....om det er verdt de 141 000,- kronene ekstra for å få en 3liters 6'er er vel en annen sak! 525d og 530d har identiske motorer og girbokser så det er et meget høyt tunings potensiale i 525d (320hk/670nm foreløbig) for den som er interessert i det... tenkte jeg skulle spørre om det går an å ettermontere 6NR på min, har jo alt det som var tilgjengelig av underholdning da jeg bestilte bilen (unntatt DVD skifter, men det er klargjort for det, med kabler og sånt..) blir tøft med iPad i seteryggen jaja Tore_S, då fikk du meg frampå. Etter ivrig "propaganda" frå deg så er no bilen spikra med Comfortseter og HiFi PRO. Og dato for å forandre på det gjekk ut nu! Så "it better be good" Kart eg heller ville hatt 6'er og 3liter men ein eller anna plass må ein berre sette ei grense. Ser for meg at chipa 2liter og vert ok. (var faktisk imponerande i "orginaldrakt") Vil eg høyre 6'er lyd så får eg ta ein runde med Caben... den går på raffinert drivstoff på alle 6. Bør kunne oppgradere til 6NR, ser for meg at det er ei kul ting. no gledar eg meg enno meir.... Feierar heile opplegget med 14 dagar under sydlandsk sol. Dreg i natt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 He he vil tro du blir fornøyd med bilen ja 520d var ikke i salg enda da jeg bestilte bilen (februar 2010) så hadde jeg fått prøvd en før jeg bestilte så kanskje? Motoren er jo mye bedre nå en den jeg hadde i den 2004 modellen min god tur til sydens land, deilig med en tur dit nå på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Tusen takk Tore_S. Me gledar oss...lovar å ikkje savne snøen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Hva er galt med de automatiske speilene ovex..? Jeg syntes de originale speilene er helt horrible å se på, mens med aut. avblendbare speil blir de skikkelig lekre.. Bare det alene er grunn nok til å krysse av for aut. avblendbare speil inn- og utvendig.. Se forskjellen her: Var ikke klar over at speilene så forskjellige ut heller jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2011 hører mange skryter av motoren i 520d så vil tro det er en bra motor jeg hadde en e46 320d ca 04-05 modell og jeg likte ikke den, så da bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle ha 4sylindra bmw igjen....om det er verdt de 141 000,- kronene ekstra for å få en 3liters 6'er er vel en annen sak! 525d og 530d har identiske motorer og girbokser så det er et meget høyt tunings potensiale i 525d (320hk/670nm foreløbig) for den som er interessert i det... tenkte jeg skulle spørre om det går an å ettermontere 6NR på min, har jo alt det som var tilgjengelig av underholdning da jeg bestilte bilen (unntatt DVD skifter, men det er klargjort for det, med kabler og sånt..) blir tøft med iPad i seteryggen jaja Tore_S, då fikk du meg frampå. Etter ivrig "propaganda" frå deg så er no bilen spikra med Comfortseter og HiFi PRO. Og dato for å forandre på det gjekk ut nu! Så "it better be good" har du fått noe leverings dato på bilen? Kart eg heller ville hatt 6'er og 3liter men ein eller anna plass må ein berre sette ei grense. Ser for meg at chipa 2liter og vert ok. (var faktisk imponerande i "orginaldrakt") Vil eg høyre 6'er lyd så får eg ta ein runde med Caben... den går på raffinert drivstoff på alle 6. Bør kunne oppgradere til 6NR, ser for meg at det er ei kul ting. no gledar eg meg enno meir.... Feierar heile opplegget med 14 dagar under sydlandsk sol. Dreg i natt har du fått noe leverings dato på bilen? etter litt purringer fra forhandler ble min levvert 3mnd før den egentlig skulle bli produsert fikk den litt over 3 mnd etter den ble bestilt...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 12, 2011 Share Skrevet Mars 12, 2011 Du har HUD, er denne i farge på din bil og har du utvida instrumentkluster? (Extended black panel) http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=500027 Ser at min er sett opp med alle kodane som skal til. Dette kom faktisk som ein overrasking då eg "venta" at det skulle bli standard instrumentering. 610 (Colour HUD) + 6WA (utvida instrumentkluster med stort lcd-display) Skjedde visst noko i marsproduksjon. Kan sjå ut som HUD er komen som standard farge og at om ein bestiller HUD så vert det autovalg 6WA. Då kom det ein del ting i mars... bra eg MÅTTE vente på 6NR Apps. gledar meg enno meir no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2011 Share Skrevet Mars 12, 2011 F10/F11 er relativt oppdatert fra Mars produksjonen. Individualprogram er på plass, man har mulighet for å bestille bilen med skinntrukket instrumentpanel, samt en hel del annet snacks. F10 begynner å bli en skikkelig gjennomført bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2011 Du har HUD, er denne i farge på din bil og har du utvida instrumentkluster?(Extended black panel) http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=500027 Ser at min er sett opp med alle kodane som skal til. Dette kom faktisk som ein overrasking då eg "venta" at det skulle bli standard instrumentering. 610 (Colour HUD) + 6WA (utvida instrumentkluster med stort lcd-display) Skjedde visst noko i marsproduksjon. Kan sjå ut som HUD er komen som standard farge og at om ein bestiller HUD så vert det autovalg 6WA. Då kom det ein del ting i mars... bra eg MÅTTE vente på 6NR Apps. gledar meg enno meir no det er både farge på HUD og stort lcd-display på min også om det ikke menes at hele instrument panelet er lcd da...? har F10/F11 fått samme instrument panel som 5 serie GT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 12, 2011 Share Skrevet Mars 12, 2011 Nei det er ikkje heile instrumentpanelet som er LCD, men frå tankmålar og heilt over til tempmålar. Standard er frå høgre side på speedometer og til temp målar. Samtidig så er det "7-serie" grafikk på panelet... og ikkje minst.... heilt svart når tenninga er av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2011 Stemmer, jeg har den standard... Nok en ulempe med å bestille først det kommer jo forbedringer og utviklinger hele tida på modellene så skal man sitte å vente på alt det nye som kommer blir det ingen handel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 12, 2011 Share Skrevet Mars 12, 2011 Stemmer, jeg har den standard... Nok en ulempe med å bestille først det kommer jo forbedringer og utviklinger hele tida på modellene så skal man sitte å vente på alt det nye som kommer blir det ingen handel Det er i alle fall heilt sikkert.... Alltid noko nytt. Så å vente... vente på kva? ..til alt er for seint? Er vel ikkje ein einaste grunn på denne jord til at du skulle vere missfornøygd med den bilen Tore_S. Nydelig eksemplar! Som entusiastar så er dei fleste av oss glad for at det ALLTID er nye framskritt på ting me nesten ikkje trudde kunne bli bedre... (for min del E60->F10) Og ikkje minst kunne glede oss over at det skjer noko nytt heile tida sjølv om me kanskje ikkje fikk nyte godt av det..denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 12, 2011 Share Skrevet Mars 12, 2011 ...og ja, trur det er same instrumentpanel som på 5-Serie GT. (etter som eg kan hugse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2011 Stemmer, jeg har den standard... Nok en ulempe med å bestille først det kommer jo forbedringer og utviklinger hele tida på modellene så skal man sitte å vente på alt det nye som kommer blir det ingen handel Det er i alle fall heilt sikkert.... Alltid noko nytt. Så å vente... vente på kva? ..til alt er for seint? Er vel ikkje ein einaste grunn på denne jord til at du skulle vere missfornøygd med den bilen Tore_S. Nydelig eksemplar! Som entusiastar så er dei fleste av oss glad for at det ALLTID er nye framskritt på ting me nesten ikkje trudde kunne bli bedre... (for min del E60->F10) Og ikkje minst kunne glede oss over at det skjer noko nytt heile tida sjølv om me kanskje ikkje fikk nyte godt av det..denne gangen. Jeg er meget godt fornøyd med bilen, jeg gikk jo fra E39 til F10 så du kan jo bare tenke deg den himmla forskjellen jeg opplevde Har hatt en del bagatellmessige feil men med den fantastiske servicen jeg får av forhandler så gjør det meg ingen ting her er en link til tråden jeg laga om feilene : viewtopic.php?t=174602 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå