Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det kjøpt inn en e39 528i. Det er en 99 modell og det vill si at den har sikkerhetsoppdatering og den har m52tub28 motor. Tu står for teknisk oppgradering. Denne har vanos både på innsug og utblås i motsetning til tidligere. Det gir bedre forbruk, men fortsatt samme hester (193). Hestene skal avles litt fremover. Er original motor, fullt servicehefte og gått 202'.

Utstyr:

Sportsskinn med memory

Tosoneklima

Parksensor

Steptronic

Regnsensor

Multiratt

Rattvarme

Webasto

Oppgradert:

Coilovers fra KW, stillbare

Brembo rundt om

Ønskeliste

Navi 16:9, kommer ganske sikkert, men blir ettermarkeds som ser original ut og er skreddersydd for å passe bmw

m50 innsug (grovere)

Headers

Racekat, er ganske sikker på denne og da originalen er en flaskehals, dette blir kanskje noe av det første

Gjerne ESS kompressor eller lignende, men da trengs nok hele eksosen å skiftes

Oppgradert tenningssystem

Større eller bedre dyser

Mulig effektpotte, men skal ikke bråke

luftfilter, kanskje innsats til box eller noen form for kaldluftsinntak

Baklys m hvit blink

Mulige nye lys foran (facelift stil), men har xenon og vill i så fall gå for noen som ser nyere ut men passer m xenon som er original

Fjerne rust fra nedre kant av bakluken, ellers er den rustfri, også i alle skjermkanter.

Polyuretanforinger

Deler fra m-tech eller lignende til forstilling og bakstilling

F1 gearshift på rattet.

Kom gjerne med forslag!

Har for øvrig en e46 318i 99 til salgs. Perfekt vinterbil for bmw-entusiaster, denne har også antiskrens som ikke var standard på 318/316. EU nylig. Har noen små skrammer og litt reparert rust som ikke ser ut til å komme tilbake (guffe på bakside). Overhalt topp. Send PM

68_-126490633.jpg68_2011881642.jpg

Skrevet

Jeg er litt usikker på lyktene. Synes det hvite i blinklysene er for hvitt, men har jo xenon og derfor vill jeg ikke skifte. Er ikke nok spenn til allt på ønskelisten, så derfor prioriterer jeg litt. Tenkt litt på om man kan skifte bare blinklyset til noe mer sota. Som var på Terjens 535 i begynnelsen, eller evt deposettet som er som facelift. viewtopic.php?f=11&t=141239 Kom gjerne med forslag til løsninger for penere lykter ellers. Tenkte ha led bak kanskje, men det er de foran som jeg er mest usikker på. Tipper det blir sota blilnklys for å spare spenn til noen flere hester. Den m-tech optikken kjenner jeg ikke til, men hvis det passer med det originale xenon opplegget som er og ikke er for dyrt, så kanskje det er noe.

Har tenkt beholde felgene og kanskje fronten også, men mulig lepp. Skal legges mest på kjøreegenskaper først. Dette er en kællracer, så skal beholde steptronic og originalfelgene (tror de er fra e60). Treelistene inne skal også beholdes av samme grunn, men kanskje slipes og lakkes der hvor det er små sprekker. Ikke det at jeg er så gammel, men greit å ha litt annen stil enn alle andre og. Dessuten passer det til det som er og da blir det spenn til flere hester.

Har noen noen brukte deler som er blitt oppgradert fra og likevel er bedre enn de jeg har, så bare pm, så kanskje jeg kjøper.

Skrevet

nice bil! 528 motoren er knall! bra planer og høres det ut som.

hella faceliftlykter er den peneste modifikasjonen på e39 synes jeg. men om du vil ha noe billig kan du jo kjøpe disse..(link under) er ikke til å stikke under en stol at hella sine er bedre men koster 150x mer...

baklyktene har litt rart lys med uoriginale leds. de originale er kjempefine, men finns vell ikke i sotet? ville gått for noen uoriginale med halogenpærer jeg..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-00-BM ... 053wt_1165

Skrevet

Med M-tech optikk mente jeg fangere/skjørter.

Har selv en 528ia, det jeg lurer litt på er om automaten tåler mye trimming? Har steptronic jeg også.

Vet du?

Skrevet

åjah. aner ikke hva den tåler. gasar tills det rasar som det heter på svenska. koster 15k å gjennoppbygge den, blir ikke forsterka før det. diff hadde vært fint og, selv om bmws bare er 25% så burde d hjelpe masse på vinteren. vet ikke hvordan d funker i forhold t asc-systemet bare, må kanskje skifte en modul. skal se etter m-fanger og skjørt, men tror det blir originalstil og mulig aeroleppe helt til kjøreegenskapene er oppdatert nok. 528i!

takk f ideer om lyktene space-ace!

Skrevet

noen som vet om de lyktene space-ece linka t funker på original xenon og om automatisk høydejustering funker. står ikke noe info annet enn at de ikke har info

Skrevet

monterte slike til en kompis ; ) er bare glassa som skiftes. fire skruer for å ta ut lykta, så er det klips hele veien rundt glassa. så selve lyktehuset blir bevart, så xeon å det forblir lovelig : ) gjort på halvtime- time tipper jeg. sykt billig også

Skrevet

hmm. husker ikke hvem vi bestilte det fra. mulig en annen selger. sikkert flere som selger likens innpå der. kan hende han sender hvis du spør pent eller gir han litt ekstra:P har funket ett par ganger til meg...

har du ebay konto da? kan spøre han om han gidder å sende hvis ikke.

Skrevet
nice bil! 528 motoren er knall! bra planer og høres det ut som.

hella faceliftlykter er den peneste modifikasjonen på e39 synes jeg. men om du vil ha noe billig kan du jo kjøpe disse..(link under) er ikke til å stikke under en stol at hella sine er bedre men koster 150x mer...

baklyktene har litt rart lys med uoriginale leds. de originale er kjempefine, men finns vell ikke i sotet? ville gått for noen uoriginale med halogenpærer jeg..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-00-BM ... 053wt_1165

Finnes orginale Hella baklykter med sotet blink, noe som kanskje vil passe din bil (mørk bil, shadowline osv osv)

http://img149.imageshack.us/img149/6771 ... 173724.jpg

Se på http://www.hellanor.no/ -> onlinekatalog -> bmw -> 5-serie e39 -> søk -> velg bilen din -> elektrisitet -> baklys

:)

Skrevet

Har egentlig bestemt meg for å prøve å gå for de space-ace linket til nå. Oppfyllte ønskene mine.

Så er jeg ganske sikker på at jeg har lyst på de med LED bak. Kanskje billige fra ebay der også. Kan skifte de dersom jeg ikke blir fornøyd med lyset. Riktig at sotet hadde passet til shadowline. Gjenstår å se hva det blir til, men finnes flere til 150 dollar på ebay. Så blir det heller flere hester. Mulig jeg går for de hella sota LED senere når jeg er fornøyd med resten.

Her er original(look)navin som skal i: http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-237.html Den blir bestilt i morgen.

Har funnet et konverteringskit til å få på plass m50-innsuget. Leter nå headers og racekat. Et CAI er også ønskelig, dette er et kaldluftsinntak som ikke tar varme fra motorrommet, men de jeg har funnet har vært litt overprisa.

Skrevet

Jep. Ikke henta den enda da pengene ikke er inne på konto til selger før i morgen eller tirsdag. Men skrevet over på meg da, så gleder meg til i morgen kan du si :-) Alltid like spennende med bruktbil, men syntes den var fin nok, men noen overaskelser får man jo regne med. Har hatt litt trøbbel m rygg og, men selv om den er senka er den mer komfortabel enn min e46 med 16". Tror det KW-settet er rimelig bra, hørte det fra en kompis som er mekaniker og. Så var de sportsstolene sinnsykt digge.

Litt mer fart må det være, har jo kjørt sommerbilen min med 5 liter v8 nå, og så var automaten rimelig treig og komfortpreget i 528n. Lurer på om det finnes raskere modul eller lignende til den. Ellers må det bare bli flere hester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...