isanfa Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Trenger litt hjelp her. Har en E28 518i hvor det ikke er liv i dysene. Dysene får spenning som de skal, men de åpner aldri. Så her er det noe feil med styringen av dysene. Kan det være slutt trinnet i ECU som har sviktet? Noen som vet hvordan måle seg frem her? Har bare et crappy skjema fra Haynes. Min Autodata har heller ikke noe skjema, så var ikke noe hjelp og få der. Noen som har vært borti det samme?
isanfa Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Ingen som har noe forslag? Noen som vet hvor man kan få tak på et bra el skjema til E28?
ShellMotul Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Skal ikke dysene åpne sålenge det er spenning over dem? Hvis du har alt for høyt bensintrykk vil ikke dysene åpne, men dette er en lite sansynig feil. Du finner et koblingsskjema under denne linken: http://www.e38.org/e28/ Gå under Electonics, det er ikke veldig detaljert, men man får en viss oversikt.
Morty999 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 hvordan veit du att det er strøm til de? de skal ha konstant + og blir styrt av minus via hjernen..
isanfa Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Skal ikke dysene åpne sålenge det er spenning over dem?Hvis du har alt for høyt bensintrykk vil ikke dysene åpne, men dette er en lite sansynig feil. Du finner et koblingsskjema under denne linken: http://www.e38.org/e28/ Gå under Electonics, det er ikke veldig detaljert, men man får en viss oversikt. Takk. den var ikke dum du. Dysene var fulle i graps de. Tanken var full i rust og vann, og bilen var forsøkt startet for et år siden med dette grapset i systemet. Jeg måtte grave ut dritt med et skruhjern fra dysene. La i noen andre dyser for og være sikre på at det ikke var de. Kan jo tankes at regulatoren også er full i dritt, og ikke åpner returen. Det har jeg ikke tenkt på. Skal sjekkes. Takk for linken. Skal sjekke den ut:)
isanfa Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 hvordan veit du att det er strøm til de? de skal ha konstant + og blir styrt av minus via hjernen.. Har målt spenningen selvfølgelig. Vet at det er jordingen som styrer dysene. Det er jord til dysene så lenge tenningen er avslått, men straks tenningen slås på, så forsvinner jorden til de. Klarer ikke og se jordpulser med multimeteret heller når man drar rundt motoren. Mulig de er så korte at man må ha scope for og klare og se de?
isanfa Skrevet September 4, 2010 Forfatter Skrevet September 4, 2010 Vel, regulatoren var det ikke. Så da henger det nok på en el-feil en plass. Noen som har noen forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå