Gå til innhold

Døde dyser E28 518i. Trenger hjelp her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her. Har en E28 518i hvor det ikke er liv i dysene. Dysene får spenning som de skal, men de åpner aldri. Så her er det noe feil med styringen av dysene. Kan det være slutt trinnet i ECU som har sviktet? Noen som vet hvordan måle seg frem her? Har bare et crappy skjema fra Haynes. Min Autodata har heller ikke noe skjema, så var ikke noe hjelp og få der.

Noen som har vært borti det samme?

Skrevet

Skal ikke dysene åpne sålenge det er spenning over dem?

Hvis du har alt for høyt bensintrykk vil ikke dysene åpne, men dette er en lite sansynig feil.

Du finner et koblingsskjema under denne linken: http://www.e38.org/e28/

Gå under Electonics, det er ikke veldig detaljert, men man får en viss oversikt.

Skrevet
Skal ikke dysene åpne sålenge det er spenning over dem?

Hvis du har alt for høyt bensintrykk vil ikke dysene åpne, men dette er en lite sansynig feil.

Du finner et koblingsskjema under denne linken: http://www.e38.org/e28/

Gå under Electonics, det er ikke veldig detaljert, men man får en viss oversikt.

Takk. den var ikke dum du. Dysene var fulle i graps de. Tanken var full i rust og vann, og bilen var forsøkt startet for et år siden med dette grapset i systemet. Jeg måtte grave ut dritt med et skruhjern fra dysene. La i noen andre dyser for og være sikre på at det ikke var de. Kan jo tankes at regulatoren også er full i dritt, og ikke åpner returen. Det har jeg ikke tenkt på. Skal sjekkes.

Takk for linken. Skal sjekke den ut:)

Skrevet
hvordan veit du att det er strøm til de? de skal ha konstant + og blir styrt av minus via hjernen..

Har målt spenningen selvfølgelig. Vet at det er jordingen som styrer dysene. Det er jord til dysene så lenge tenningen er avslått, men straks tenningen slås på, så forsvinner jorden til de. Klarer ikke og se jordpulser med multimeteret heller når man drar rundt motoren. Mulig de er så korte at man må ha scope for og klare og se de?

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...