Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en 520d E39 som eg gjerne vil sette på Supersport effektanlegg E-39 (fra gsbildeler) Er litt uvitende om dette med effektanlegg så lurer på om dette gir noe ekstra lyd? med tanke på at dette er en rekke 4-er og det er diesel. Er ikke interrisert i noke veeeldig høg lyd (med tanke på at den brukes som familiebil) men litt kvassere og tøffere. Og er det noke særlig problem å montere dette anlegget?

Har også KN filter fra før av, men dette ga ikkje noke særlig forandring i lyden.

Takker for svar! :)

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

blir ikke så veldig mye lyd av dette. dette er felles for alle turbobiler egentlig, og spes tubodiesel.

Skrevet

blir dårlig med lyd av dette ja. turboen dreper lyden desverre. men har hørt diesler med effektanlegg, blir en slags hvinnende/ hylende lyd (sansynligvis turboen). oppgrader heller til 6 sylindret : ) pen lyd i bmws r-6ere

kan jo sveise på endestuss om du er int i utseende også

Skrevet

Men vi har ikke turbo, er dette postivt eller negativt med tanke på lyd? Effektanlegg skal kjøpes for lyden må opp og bli kvassere, tar gjerne imot råd for bedre metoder å gjøre dette på.

Skrevet
Men vi har ikke turbo, er dette postivt eller negativt med tanke på lyd? Effektanlegg skal kjøpes for lyden må opp og bli kvassere, tar gjerne imot råd for bedre metoder å gjøre dette på.

Er selfølgeligt turbo på 520d

Skrevet

Vel eg får heller berre kaste vekk litt peng på et effektanlegg, lyden nå er jo nesten daustille så noke må gjerast.

ser og på tuning på biltuning.no, står at man får 170hk (136hk originialt) ut av dette. Prisen er ca 4000 mot 6300 på gsbildeler og det skal visstnok gi berre 163hk. Så er dette et lurt kjøp evt andre som har erfaringer?? takker for svar ! : )

Skrevet
Vel eg får heller berre kaste vekk litt peng på et effektanlegg, lyden nå er jo nesten daustille så noke må gjerast.

ser og på tuning på biltuning.no, står at man får 170hk (136hk originialt) ut av dette. Prisen er ca 4000 mot 6300 på gsbildeler og det skal visstnok gi berre 163hk. Så er dette et lurt kjøp evt andre som har erfaringer?? takker for svar ! : )

er nok chip du tenker på. vil heller anbefale å omprogramere hjernen istedet for chip. my mer skånsomt for bilen!

hadde slik chip på min e39 og ble sinnsyk forskjell, men hardbart for bilen merket jeg, måtte skifte hardyforing to ganger på den... (veldig bratt momentkurve)

du kan jo bare prøve effektanlegg (eksos) og høre hvordan det blir. koster jo ikke sååå mye

Skrevet

du har naturligvis turbo på bilen din.

du får ikke noe effekt i det hele tatt ved å bytte bakre del av eksos.

520d og chipping, det finnes vel ingen som fysisk bytter chip i denne. det er jo edc15 styreneenhet, den flasher man bare. forøvrig er det ingen kvalitet forskjell på å fysisk bytte chip og på å flashe. det er akkurat det samme, det er bare forskjellige måter å få tilgang til mappene på.

Skrevet

satte på sportspotte på min 120d fikk ikke noe mer lyd der nei. (ser da mye bedre ut med 2 piper ut bak" men chipping ble gøy akuratt som å opgradere til større motor.

Skrevet

Når jeg tenker ordet "chip" så er det en tileggsmodul man setter på som manupilerer noen signaler.( denne tar bla ikke hensyn til motortemp, feilmeldinger osv.. og er derfor ikke å foretrekke) kan og skifte en chip i hjernen?!

Skrevet

Takker for gode svar : ) blir nok kanskje sånn "plug n play" greie. Så slipper en å kjøre med den når det ikke trengs, så eg sleppe å slite på andre ting "unødvendig".

Men når det gjelder felger, hvordan er dette å få godkjent på bilen? Har sett på noken 19" felger, men veit ikkje om bilen blir godkjent med det, kan det bli noke problem eller går det glatt gjennom?

Skrevet

Chip kommer jo ifra, nettopp chip. ei lita databrikke. du snakker om "box" eller "powerbox". etter er nettopp en modul, og ikke bare en chip.

å fysisk skifte chip i hjernen er det man normalt gjør frem til man kunne begynne å programmere via obd 2 (edc15).

Boks er ikke å anbefale, med mindre du får det svært billig og ikke vil bruke noe mer penger på det. har selv kjørt denne motoren med boks, og senere med et bra map, og remapping ("chipping" via obd) er å foretrekke.

Skrevet

Hadde ikkje tenkt å bruke altfor mykje peng på chip eller noke sånt (med tanke på at bilen blir brukt som familiebil) men eg skal da kjøpe den av far min om 2 år, akkurat nå holder vi på og fiffe den litt opp (ny felger, stylingsett, eksos osv) men har litt problemer med å velge ka som er best. Bokstuning eller ka eg skal kalle det for, blir nok det enkleste og derfor beste for oss. Kom og fram til at Effektanlegg/eksos blir vel en del jobb med skifting av det andre osv. Så nå tenker eg på endestuss, men igjen kommer problemet med at endestussen på bmw-en fra før av er skrå og VELDIG kort.. så visst noken kunne vist meg til ei nettside der rimelige endestussar til grei pris og som passar bilen så hadde eg blitt svært takknemlig! Evt finst det endestussar som gir frå seg litt ekstra lyd?

• 2 weeks later...
Skrevet

Søk litt på bmw 320d exhaust på youtube.com så kan du høre. Eisenmann er vel den som gir best lyd på diesel mener jeg, men det koster litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...