Gå til innhold

Stille tilbake km-stand på speedo, 91' E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en '91 mod E34, hvor km-standen på speedometeret er umulig å lese av (digital km-teller). Har prøvd å bytte pære på baksiden av speedo, men det hjalp ikke.

Har en '91 mod E34 delebil, med samme type speedo, men med en del høyere km-stand.

Hvordan kan km-stand stilles tilbake på et slikt speedometer?

Skrevet

er vel et litt moralsk dilemma om man helt åpent på et forum skal lære folk dette...

Skrevet

Ser den... er overhodet ikke interessert i å juge på km-standen, men vil bare ha det nye til å vise det samme som det "originale"...

Har hørt snakk om at enkelte diagnoseverktøy, kan kopiere info fra ett speedo til et annet.. og det er akkurat det jeg trenger. Noen som har hørt om/kan bekrefte dette?

Skrevet

det beste alternativet er nok å bare si ifra til bt om bytte av speedo, så skriver de det inn i vognkort.

Skrevet

og nei, man bruker ikke diag utstyr på denne tyrpen instrumenter.

Skrevet

Det går ikke! Hører at der er relativt enkelt å endre km på speedoen, men du får flere problemer. Instr-clusteret er ikke orginal (når du bytter) og dette registreres på flere plasser og leses enkelt av med diagnose. KM lagres også på flere plasser så hvis du skal jukse, så slit du.

RS

Ser den... er overhodet ikke interessert i å juge på km-standen, men vil bare ha det nye til å vise det samme som det "originale"...

Har hørt snakk om at enkelte diagnoseverktøy, kan kopiere info fra ett speedo til et annet.. og det er akkurat det jeg trenger. Noen som har hørt om/kan bekrefte dette?

Skrevet

Jeg har bytta speedoen slik som du. Det ble for mye styr å endre tilbake det nye, så jeg ringte forsikringsselskapet og fortalte historia. Etter mye om og men så forsto tredje karen jeg snakket med hva som var blitt endret. Så nå har de registrert bilen som over 400000km og jeg får ikke problemer med forsikringa hvis noe skulle skje.

Ellers har man jo ikke noe behov for rett kmstand..

Skrevet

Da lurer jeg på, sitter minnet til km. telleren som sitter å husker på km.stand i selve "tallene/kretsene rundt tallene" eller sitter det et annet sted? Ville prøvd å bytte ut KM.stand modulen fra speedo fra delebilen og inn i speedoet som sitter i bilen din nå.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor langt bruksbilen min er gått. Displayet er 95% uleselig.

Tall 1: 2

Tall 2: 3 (tror jeg, delvis uleselig)

Resten av tallene er uleselige.

Dermed vet jeg at bilen har gått minst 200.000, sannsynligvis noe over 230.000.

Delebilens speedo er gått noe over 280.000, og derfor vil jeg helst få stilt det ned til riktig km stand.

Grunnen til at jeg vil ha riktig km-stand er at det er vanskeligere å selge en bil som er gått nesten 300.000, enn en som er gått 240-250.000.

Skrevet

Kan jo være at din har gått noe og 280 000 for den saks skyld. Uleselige 3 og 8 tall blir fort vekk det samme, så tipper det meteret du skal ha inn matcher bilen godt jeg.

Dessuten tror jeg neppe den forskjelle gjør seg særlig gjeldende på prisutslag på en 91 mod 520 for og være ærlig.

Er nok mer den reelle opplevelsen av bilen og utseende som gjør seg gjeldende ved salg der.

Skrevet

Ikke sant Ballder! Det er ikke nøye om det står 900000 på min 520.. :P

Man blir bare møtt med skepsis når man spør om dette, så spar deg bryet og ha det slik som det nye speedometeret.

Eller så kan du jo gjøre slik som første mannen i Vesta sa til meg, dra til BMW og få de til å stille om :D

Skrevet

Kjære deg!

Du kan dra på en autorisert BMW-verksted og få lest av km-stand!

RS

Jeg vet ikke hvor langt bruksbilen min er gått. Displayet er 95% uleselig.

Tall 1: 2

Tall 2: 3 (tror jeg, delvis uleselig)

Resten av tallene er uleselige.

Dermed vet jeg at bilen har gått minst 200.000, sannsynligvis noe over 230.000.

Delebilens speedo er gått noe over 280.000, og derfor vil jeg helst få stilt det ned til riktig km stand.

Grunnen til at jeg vil ha riktig km-stand er at det er vanskeligere å selge en bil som er gått nesten 300.000, enn en som er gått 240-250.000.

Skrevet

Hei igjen, takker for respons.

Tok av "glass"plata foran på speedoet, slo på tenninga og trykket litt på displayet. Da kom det ganske tydelig fram 241350. Det er nok det som er reell km-stand på bilen.

Men hvis dere ikke tror 280.000 gir meg mindre penger for bilen ved salg, enn om det hadde stått 240.000... da lar jeg enkelt og greit bare det "nye" speedoet stå i.. dessuten er tankmåleren også ødelagt, på det "gamle" speedoet, så det er like greit.

Takker igjen for svar!

Skrevet

Ta vare på det gamle som "bevis" på at du har byttet i tilfelle en fremtidig kjøper er av den "sære" typen og vil ha alt på stell og nær nest dokumentert i hue og ræva.

Jeg personlig selger ikke bil til folk som skal ha alt dokumentert osv.osv. ved kjøp av hønngammel bil.

Du kan finne en ihjælkjørt bil med 100 000 på meteret, og en strøken bil med 500 000 må telleren, så ja..

Som selger, så velger man kjøpere med omhu spør du meg.

Selge gammel bil til folk som er skeptiske til alt du sier og gjør, vil bare plage deg i ettertid for den minste ting.

Selg bil til folk som vet hva de kjøper!

Jævlig som jeg skriver altså. Hehe..

Vel.. Dette var min mening ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...