Gå til innhold

Bmw E30 325ix 87' RS felger prøvemontert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk litt vondt inni meg når jeg så bildene av karosseriet under plastikken! Det så ikke så pent ut! Men det er godt noen er villige til å fikse det opp igjen! Sveiser du ikke selv altså?

Gøy å handle litt deler, spesielt felger og sånn, lettere å se lyset i enden av tunellen da! :)

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Fikk litt vondt inni meg når jeg så bildene av karosseriet under plastikken! Det så ikke så pent ut! Men det er godt noen er villige til å fikse det opp igjen! Sveiser du ikke selv altså?

Gøy å handle litt deler, spesielt felger og sånn, lettere å se lyset i enden av tunellen da! :)

Var mange plasser det ikke var så pent med tanke på rust. Blir ikke noe org. plastikkbreddere på hjulbuene fra nå av iallefall.

Planen var egentlig å sveise selv, men når jeg først skulle sveise såpass mye så tenkte jeg mest på å få det skikkelig når jeg skulle gå såpass grundig til verks med utskifting av kanaler, hjulhus og skjermkanter. Så valgte å få gjort dette på ett karosseriverksted i nærheten. Kjenner til han som jobber der, så skal være med når de begynner neste uke.

Så får man litt kunnskap innen dette, så kan man heller gjøre det selv neste gang og vet hvordan man skal gjøre det for å få best mulig resultat :)

Skrevet

Har begynt å handlet inn litt deler til turbobygg ved siden av nå, så vi får se hva det blir til :) Er ikke sikker på jeg skal bygge turbomotor av motoren som står ibilen her eller om jeg skal handle en 325i e30 til høsten igjen i og med at drivverket på ix'en er ett svakt ledd med tanke på litt krefter i motor. Vi får se ann litt!

• 3 weeks later...
Skrevet

Bilen er ferdig sveiset nå, står klar til lakkering. Men ble litt utsettelse på lakkeringen, blir etter Onsdag, tror en ganske heftig e34 M5 her på forumet skulle lakkeres først, så måtte vente noen dager. Men skal komme med bilder så fort jeg får bilen tilbake. Gleder meg til å få begynne å montere deler å få til bil av greiene igjen :P

Skrevet

Har solgt Angle Eyes lyktene som var på bilen fra før, blir innkjøpt Sort Hella DE lykter. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Var innom og tok en titt på bilen og arbeidet i dag. Bilen mangler kun tectylering på understellet nå, så er den klar til henting. Meget bra arbeid han hadde gjort :) Tok noen få bilder når jeg var innom, men rakk ikke ta flere bilder der og da. Det som er byttet er ytre kanaler på begge sider, ytre hjulhus begge sider og hjulbuer på begge sider. Ble også rustsveising i gulvet på førersiden, passasjersiden, litt på tunnelen og bakplata. Lakkering til slutt!

ahs8n1dhl3hdtgz7014k.jpg

24l95mhj0sz217t8bew9.jpg

pj1xh7oloirrvhx2cfwf.jpg

Skrevet

Er ikke noe fan av skjermutbyggere jeg iallefall. Blir ikke påmontert noen på denne bilen igjen så lenge den er under mitt eie, det skal være sikkert! :)

Skrevet

Da har bilen endelig kommet tilbake i garasjen igjen. Ferdig sveist, lakkert og tectylert. Bildene sier vel mer enn ord :P

82mqmdhfne0xaj0x1zsy.jpg

Ny kanal

3cgmf0h0w880td8ckkth.jpg

Tectylerte de nye hjulhusene

2p9m23zcd1tgf57cthal.jpg

Bakplata fri for rust og ny lakkert

elc1lnhgxdpqaeweyifg.jpg

o81t647h8smt6q3q0f58.jpg

Rustsveiset i gulvet deretter tectylert

rl1uzrdkpc2f2fs7wpyl.jpg

83zcxyv0g0eegu56abx8.jpg

Blir vel noe som fyller ut hjulbuen mer etterhvert!

ro6buq1va4avt3rv39sn.jpg

a0y8vwwy2ypl8rkek85l.jpg

Sveist igjen luftehullene som gikk ut i bakfangeren fra bagasjerommet

6xbngfaymwwr1sh3us78.jpg

Skrevet

Ser jo unektelig bra ut dette :) Frode som har lakkert?

Har noen hvite 17" Compomotive MO5 til salgs som hadde kledd denne bilen bra :wink:

Skrevet

Frode som har lakkert bilen ja, meget fornøyd med arbeidet :)

Compomotive felgene hadde nok passa bilen bra de, men tror jeg går for Hyper Track felgene fra GS altså ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...