Gjest Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Skjer saker her igjen å, ikke ofte men. Har bestilt nye senkefjører til bilen nå. Type H&R 3/A 50mm, får ha noen mansjetter liggende så jeg får skifte tett og ofte, blir ikke så fin vinkel på drivknuten med såpass med senk. Får offre noe for skjønnheten . Fjørene var ikke på lager, men kommer i posten om ca to uker. Har også fått bestilt ca halvparten av det som trengs til forstillinga og. Nye m-technic dempere foran. Fjærskåler Fjærgummi Bærekuler Stab stag foringer Hjullager Diverse mansjetter Var noe annet småtteri også. Får bestille resten når det kommer penger på konto igjen. Er ikke akkurat billig for IX deler. Spessielt med tanke på drivverk/understell.
Maloi Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Ser ut som du kommer til å få en veldig fin IX, fantastiske biler.. og absolutt verd å ta vare på!
Gjest Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Fikk gjort litt småtteri i kveld også, kanskje ikke så mye å ta bilde av, men legger ut bilder så beviser at det skjer ting iallefall. Fikk mansjett kittet fra P & A Auto products i posten i går, typen ''slide-a-boot''. En kon av plastikk der av trer mansjetten over konen og inn på drivakselen. På den måten slipper man å demontere drivakselen ved drivknutene. Dette gikk greit etterhvert da jeg fant rette teknikken. Venter også pakke fra koed som ankommer en av dagene. H&R fjørene kom også i dag, skal prøve å få hentet de på postkontoret etter jobb i morgen. Nye og hele mansjetter, bare og kjøre på med senk og håpe disse holder en stund. Plastikk konen som fulgte med kittet.
Gjest Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Da har jeg begynt å rense hjulhusene foran for tectyl, hjulhusene skal oljes, grunnes og tectyleres på nytt. For å være på den sikre siden for framtidige mulige rustangrep. Hjulhuset på høyre side var helt fritt for rust faktisk, da tenker jeg på dempertårn og resten. Er rett og slett dritt lei av å fjerne tectyl nå, sitter som f... i tilegg. Bruker bormaskin og stålbørste, syntes det funka bedre enn varmepistol og flatjern. Noen som har noen andre tips til hvordan man får fjernet tectylen lett? Slenger med noen bilder av arbeidet og pakken jeg hentet på posten
Gjest Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Joda, har fått gjort litt i kveld også. Ventre hjulhus foran er ferdig oljet, grunnet og tectylert nå. Har begynnt på høyre side nå, ikke så veldig mye igjen. Blir oljet og grunnet imorgen tenker jeg, skal også sveise litt rust der. Ventre side som er ferdig Har igjen å fjerne litt tectyl enda på høyre side Eneste jeg fant av rust var her, som nå er kappet vekk.
Kvasi Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Bare sånn i tilfelle du ikke vet det, med 50mm senk har du ca null fjæringsvei.
Gjest Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Fjæringsvei tror jeg ikke skal være noe problem med 50mm, men skal jeg lavere enn dette så kan jeg møte på problemer ja. Pratet med flere R3VLimited forumet som har senket 1,96'' altså 50mm, og de kjører problem fritt med dette. Er bare mansjettene de bytter oftere enn vanlig. Disse H&R fjørene jeg kjøpte var beregnet på ix modellene, derfor prisen kom deretter og. Skal slenge opp ett bilde når jeg får montert fortstilligen etterhvert
Kvasi Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Min er senket 40mm og jeg har ikke mye fjærningsvei, og det største problemet er egentlig at med mer senk eter de lagre og trykker vanligvis drivakslingene inn i frontdiffen og moser den. Bare et tips altså, det er jo din bil.
Gjest Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Før jeg i det hele tatt begynnte med forstillinga på bilen, hadde bilen org dempere og 40mm senk, de fjørene hadde stått på bilen i 5år, når jeg kjøpte bilen kunne egentlig disse fjørene regnes som 50mm, var meget slitte og ikke minst myke. Nå som jeg monterer nye bedre dempere (merk: hardere) og splitter nye fjører vil nok bilen ha samme høyde som den hadde før jeg bytta fjører om ikke bittelitt høyere. Det er nok kanskje forskjellige erfaringer ang dette, men etter min mening skal ikke dette få store problemer for forstillinga på bilen min. Hvordan skal drivaksligene presse på diffen når du senker? Ser ikke helt for meg dette, i og med at akslingene får større vinkel med senk så skal de jo heller være lengre ut, for da vil jo den indre knuten være lengre ut, ut i fra vinkelen. Så heller ikke noe slittasje på diff når jeg tok ut akslingene. Men jeg påstår ikke med dette, at senk vil ha noe bedre innvirkning på forstillinga enn med orginalt oppsett!
Kvasi Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Har lest og snakket med folk på r2vlimited om dette jeg også, og ingenting er vel bedre enn om de har rett. Men at det har gått endel differ og hjullagre på senka ixer er det ingen tvil om. Har bla annet en kjenning som har fått erfare det.
Gjest Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 (endret) Da er endelig alle delene i forstilliga pulverlakkerte, starter montering på Tirsdag. Skal ta med nava, nye hjullagrene, bærekulene og div på skolen å få presset dette inn på Tirsdag. Prøvde meg også på liming av karosseri i kveld, bare for å teste hvor godt dette fungerer egentlig. Har fått tak i ett knallsterkt lim gjennom jobben, Ess Tack. Fester umiddelbart, limer på alle overflater, slipbart, overmalbart. Herder også under vann. Skal være ekstremt sterkt. Tåler 10 tonn/m2 gjennomherdet påstår leverandøren av produktet Noen bilder av det lille som har skjedd! Endret August 7, 2018 av bjowii
Gjest Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Forstillinga begynner å ta form igjen nå, fått presset inn de nye hjullagrene, ytterringene og nav. Er også ferdig med venstre hjulhus. Så når er begge ferdige. Bare å vente på stor bestilligen fra koed nå, så har jeg alt jeg trenger for å dra på godkjenning med bilen.
Gjest Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Har fått gjort en del men bilen de siste dagene nå, bestemte meg for å ta ned bakstillinga. Blir pulverlakkert, får seg også ny travers, dempere, powerflex foringer, nye bremserør, calipere, hjullager og diverse. Venter bare på en stor pakke fra koed nå, så jeg får begynt med montering. Har også fått løfta ut motoren, har bestilt nye pakninger rundt om, skal også få seg en skikkelig vask. Kommer med bilder imorgen, glemte å ta bilder i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå