Gå til innhold

Embrets E21 - Status ved inngang til 2016


Embret
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo forholdsvis rimelige felger også så..

Blir godt å få på senkesettet og felger så jeg får begynt å tenkt ut lakkering. Synes den fargen her er forferdelig, også er det noe steinsprut osv som er "reparert" med lakkstift. Så en hellakkering er på sin plass.

Har veldig lyst til å lakke den svart, da det er en orginal e21 lakk, og den forrige e21'en som jeg har savnet masse var det.

Her er jo noe jeg kan strekke meg mot;

ncf0th7wc9rq1r3autt5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å vurderer å kjøpe et sett lenso bsx fra Bs bildeler. Tenkte da og kjøpe 7,5x16 foran og 9x16 bak. Noen som vet om dette kan passe?? 7,5 felgene har ET25 og de bak har ET20. Litt usikker på om man får plass til 9" felger på e21.

Kurant felgvalg :)

ET 25 går ikke foran, det vil ta borti stryrekulen. Med 5mm spacer skal det gå.

9" går fint på e21 uten noe valsing. Med ET 20 vil du nok komme litt i kontakt med falsen på bærebro bak. Men enkel sak og slipe bort.

Kjører selv med 8 og 9*16 på min e21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Lenge siden oppdatering her nå..

Har nå fått norske skilter på bilen. Ece dokumenter er på vei fra tuv tyskland for at jeg skal få bort "bevaringsverdig" i vognkortet.

Ellers er felger på plass (Lenso BSX),bbs front og 323 understell.

Er også snart ferdig med å ribbe bilen for lakkering. Skal levere den på førstkommende onsdag, og havnet på sort. Da blir det jo en orginal e21 lakk også... =)

Legger ut noen bilder på hvordan det ser ut nå.. Godt med så å si rustfritt prosjekt altså.. :)

pdlohfahs89nc891yuwy.jpg

uvh2ij64knfayydzcd8z.jpg

dnagtiar8eh1lvmowubl.jpg

pk3f4yws5m6rl4fu5iyq.jpg

qo3e67n8d5olpbq7lhum.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart E21 er tøft nok det, men i dette tilfellet ville jeg ha gått for orginal farge, senk, felger og div oppgraderinger (lykter osv...).

DET hadde vært dritrått.

Hvor mange svarte E21er er det ikke rundt om? For mange, enkelt og greit. Hvor mange i denne fargen? Få..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del skader i lakken som er "fikset" på med pensel, også er det noe overflaterust noen steder som er greit å ta. Så må lakke den for å få den strøken uansett.. Så da koster jeg ikke på hellakkering i denne fargen her.. Synes den er rimelig grell.. Men hadde den vært fin i lakken skulle jeg vurdert å beholdt den for at den fortsatt skulle være orginal.

Planen ellers blir vel og kjøre orginal understell og m10 motor i sommer. Så blir det å sette på 323 understellet og m20 motor til neste vinter. Eller s14 helst da hvis jeg kommer over noen uforutsette inntekter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en tur innom lakkereren før helgen.. Var ikke helt rustfri den bilen min da, men ikke så ille heller.. Må bytte noe stål ved sideruten bak på høyre side, og litt rundt høyre baklykt..

Slenger ut noen bilder jeg tok...

Skal vel ned en tur til helgen igjen og, og håper de har kommet en del lengre da..

hhk5tcxe3bk8xeczraqv.jpg

skr7z18ug2w9vn58l85e.jpg

nb0qqhvbfys09wdoj1mn.jpg

nzp4g5lu1wz6crc5nst9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...