Gå til innhold

Bygge garasje?

320it
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til med å bygge garasje, og lurer på om noen har noen innspill om noe som kan være kjekt å ha, eventuelt noe å tenke på før man begynner?

Har tenkt litt på fullisolert, men det er vell ikke helt bra hvis man skal kjøre bruksbilen inn og ut fra en oppvarma garasje til 25- grader---?

Tips til gulv?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på gang med samme sak jeg også. Pga. noe naboprotester, måtte redusere bredda fra nesten 5 til 4 meter:( Lengda er på 10 meter. Så gulvareal kommer til å være på 40m2 og takhøyda blir på ca. 3.60m.

Har bestemt meg for følgende ting:

-fullisolert garasje

-drenering\sluk i garasjegulv

-varmekabel under garasjeport

-flislagt gulv i garasjen:)

Noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isoler den, er jo ikke mulig å skru om vinteren. vis ikke må du ha en god byggtørke

Ha grei takhøyde slik at du kan ha løftebukk ? skal du ha loft med kvist ?

ville laget et Rom bak i garasjen med benker verktøy + ++

stor skal den være ?

jeg skal til å bygge så fort snøen er vekk igjen, blir 72kvm med grav og bukk, blir snadder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror den blir rundt 9x6 meter.

skal muligens lage en bud av den innerste delen på 120cm x 6m til gressklipper og annen mannskit.

hvordan er det å kjøre bruksbilen inn i en oppvarma garasje på vinteren?

blir det ikke fort fukt og slikt i garasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min dobbelgarasje byggd sånn halveis inne i huset så den er selvsagt isolert. Jeg ville også anbefale seg å kle vegger og tak med noen slags plater(Spon f eks) og male dette hvit :) Dette har jeg gjort i tillegg til å legge hvite fliser på gulvet, disse skal hakkes bort og erstattets men noen grise fine sorte 30X30 fliser jeg fant på MegaFlis :) Hvit var noe hærk om vinteren med all dritten som rant av bilene!

Gressklipper og andre hageartikkler kan man ha en annen plass enn i garasjen :wink: Garasje er kun for bil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville isolert garasjen, det finnes også en mellomting mellom -10grader og +25.. Har du feks 5-6 pluss grader i garasjen om vinteren, så vil all snø og is smelte av bilen, og den vil ikke være like kald som den ville vært om den stod ute. Da kan du også ha alt av bilpleie-produkter osv ståendes i garasjen året rundt, i stedet for å måtte sette det inn vinterstid. Jeg ville også lagt opp 16a-kurser, en del stikkontakter rundtom i garasjen slik at du slipper å bruke så mye skøyte ledning. Godt lys med rett temperatur. Lys montert lavt på veggene er også greit å ha slik at du har godt arbeidslys om du skal skru under bilen.

Eget rom for dekk, sykler ol. Selvfølgelig bredt nok til at du slipper å måtte trø over alt for å nå det innerste. Videre ville jeg lagt et system for ALT som kommer inn i garasjen. Alt skal ha en fast plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...