m-blå Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Har ett lite "problem" med BMWen.Av og til blir lyden mye grovere, og det durer bra fra eksosen.. Synest det kommer når jeg har 120km igjen og kjøre på tanken og mindre, aldri med full tank. Noen tanker rundt dette? Det opplevde jeg og på min 05 mod. 530d. Sannsynligvis er det dieselpartikkelfilteret som kjører renseprogram eller hva det nå blir kaldt. Dette merket jeg spesielt hvis jeg hadde varm og god motor som kanskje nettopp hadde fått utfolde seg litt, når jeg da kjørte rolig merket jeg en dyp rumlende lyd fra eksosen. (egentligt en fin gromlyd) Flott bil du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 Ja det er finfin romlelyd, så klager ikke.. Men hadde jo vært ok og hatt den hele tiden! hehe Men en regenerering/rensing av filter eller katalysator virker sannsynlig ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Jepp, helt rå på komfort pluss at den sparker godt ifra med lavt forbruk Kanontøff bil. Skulle gjerne hatt den eksosen du har på min bil Hva vil lavt forbruk si? Hvis jeg husker rett forbruk som var oppgitt i boken så bruker hvertfall min mye mer enn det når JEG kjører.. Min viser 10,3 på blandet kjøring. Noe jeg ikke vil si er rent lite forbruk på en diesel. Men det er vel automatgiren som trekker opp tenker jeg. Bruker din mindre? Du som har chip? Min er original! For ordens skyld har jeg ikke målt forbruket annet enn det som vises i displayet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 På blandet ligger den på 0.8-0.92 ca Fin landeveiskjøring går på 0.62-0,7 Kjørte Bergen - Fosnavåg med fullasta bil og litt "ferge-rekking" så ble snittet 0.75 535D du også kjører ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Ja, min er også 535d.. Men dine tall harmonerer jo faktisk mer med det boken sier så da er det enten min kjørestil eller så er det noe galt med bilen min :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 De laveste tallene er med tanke på og kjøre økonomisk, de høyeste er vanlig kjøring. Med hard pedal (som jeg også er glad i, er jo bare en tenåring enda så!) så øker jo forbruket, men snittet har aldri vært over 0.95 på en tank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Når du sier snittet på en tank er 0,95 er det hva du måler selv eller hva som står i displayet? Kjørte fra oslo og hjem og en gang til stavanger og da ligger den seg på 0,75-0,8.. i displayet altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 Displayet.. Har ikke testa selv enda, men når jeg hadde ca 0.9 i snitt så kjørte jeg 700km på 62 liter i displayet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Du kjører sikkert mer økonomisk enn meg da ja... Selvfølgelig kommer det an på hvor man bor og hvordan veiene er osv. Når mitt display viser 10,3 (som den gjør tilslutt når jeg ikke nullstiller den) så prøver jeg ikke å spare altså. Det er rett og slett forbruket den lander på når jeg kjører som jeg liker å kjøre den Jeg hadde en E46 m3 før denne bilen og den brukte omtrent det samme på blandet kjøring. Men hvis jeg først kjørte litt "hardt og moro" så brukte m3'en vesentlig mer enn hva denne gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 Du som bor på lindås har vell omtrent samme veier som meg, men er ikke tvil i at chip hjelper på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Ja, du sier noe der Veiene er vel ganske like. Kanskje chip hjelper på eller det kanskje er noe galt med min bil. Vet hvertfall at forbruket økte på en bil jeg chippet for noen år siden. Men uansett, vi skal vel ikke gjøre tråden din om til en forbrukstråd Hvor mye effekt har du? 340 og 650nm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 328hk/675nm ifølge forrige eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Sikkert bra drag da ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 328hk/675nm ifølge forrige eiger nydelige tall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå