Gå til innhold

Spørsmål om Blaupunkt PNP

Anbefalte innlegg

Sitter og sikler litt på en slik, men et par ting jeg synes er uklart.

1. Det er 4. kanaleren en må ha, ikke sant? Denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

2. Det er en 3.5 mm AUX inngang på denne, som en kan koble til MP3 spiller ol. MEN vil da volumknappn på stereoanlegget styre volumen? Eller må man styre volum via MP3 spiller? Velger man AUX på originalspilleren for å bruke denne inngangen?

3. Skulle man føle behov for en ekstra forsterker/aktiv sub, kan denne kobles direkt til denne forsterkeren, korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne litt..

Stig:

Nå er det jo ganske trangt bak spilleren i en e46, hvor stor plass tar dette kabelsettet der?

Må det opereres mye?

Jeg har i tillegg ett ipod-kit som jeg antar kobles på samme måten, kan det fortsatt brukes? tror du det blir plass til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du har litt å knote med ja.

Nå vet jeg ikke om du har utforsket litt allerede. Men rammen som spilleren står i kan kappes i. Her pleide jeg å fjerne hele bakre delen, venstre og høyre side. Bare ikke kappe så langt fram at du mister festet til klimaen.

Så er det bare å smøre seg me tolmodighet og stappe stappe stappe. Bruke både høyre og venstre side inni der. Alt er jo mulig.

Det vil ikke bli noe forskjell med ipodkitet. Du må bare flytte pluggen fra original plugg til den til Blaupunkten mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett på denne, og har egentlig bestemt meg for å kjøpe en. Jeg har tenkt å bestille den fra tyskland, men har ikke fått svar fra firmaet om den kabelen følger med... Prisen jeg har fått er 2250kr ca (inkludert porto). Må få sjekka om om den kabelen følger med først...

En annen ting, jeg som har navigasjon, er det sånn at jeg kan ta ut orginal forsterkeren når jeg har koblet inn denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halden... Men de er vel store på postordre også. Hva med et Bimmers gruppekjøp? Men begynner å bli usikker å om denne faktisk fortsatt er i produksjon, var på Tvboden på Svinesund akkurat nå, de måtte bestille den fra Tyskland hvis jeg skulle ha, og var ikke helt sikker på om de fikk tak i den der heeller...

Der fikk jeg forøvrig også presentert et par fakta som var nytt for meg. Jeg spurte om det kunne være en løsning å kjøpe en aktiv Sub, og holde resten originalt, men han mente at det ikke var noen god løsning. Selvfølgelig ville det bli bedre enn det er , men han mente at originalspilleren kutter lydnivået på lave (bass) frekvenser jo høyere du spiller. Kjøper du en aktiv sub vil den fylle inn greit vd lavt lydnivå, men jo høyere du spiller, jo lavere vil den spille i forhold til resten av annlegget. Men de hadde en boks (selvfølgelig) som omgikk dette problemet, og forvandler høynivået ut fra spilleren til lavnivåsignaler. Og etter denne kan mn da koble på akkurat hva man vil av vanlige forsterkere, subber osv... Men da var vi der med kabeltrekking osv igjen, og kjenner jeg har vokst litt ifra det.... Den Pn-forsterkeren hadde vært genial, plugg-plugg og ferdig med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halden... Men de er vel store på postordre også. Hva med et Bimmers gruppekjøp? Men begynner å bli usikker å om denne faktisk fortsatt er i produksjon, var på Tvboden på Svinesund akkurat nå, de måtte bestille den fra Tyskland hvis jeg skulle ha, og var ikke helt sikker på om de fikk tak i den der heeller...

Der fikk jeg forøvrig også presentert et par fakta som var nytt for meg. Jeg spurte om det kunne være en løsning å kjøpe en aktiv Sub, og holde resten originalt, men han mente at det ikke var noen god løsning. Selvfølgelig ville det bli bedre enn det er , men han mente at originalspilleren kutter lydnivået på lave (bass) frekvenser jo høyere du spiller. Kjøper du en aktiv sub vil den fylle inn greit vd lavt lydnivå, men jo høyere du spiller, jo lavere vil den spille i forhold til resten av annlegget. Men de hadde en boks (selvfølgelig) som omgikk dette problemet, og forvandler høynivået ut fra spilleren til lavnivåsignaler. Og etter denne kan mn da koble på akkurat hva man vil av vanlige forsterkere, subber osv... Men da var vi der med kabeltrekking osv igjen, og kjenner jeg har vokst litt ifra det.... Den Pn-forsterkeren hadde vært genial, plugg-plugg og ferdig med det...

Sa han noe om den kuttet disse på navi systemet da?

Det er nu ikke lenge siden jeg var på bilradiospesialisten, og de har ikke noe problem med å levere, men det kan vell være slik at de har et lager eller no? Ser også det at det er flere som skriver at den er på vei ut. Å bestille den fra nettsiden deres er jo enkelt da, og det er jo ikke mye i porto på den vil jeg tru. Men jeg skal nu gå innom butikken å spørre på rabatt i morra, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg med denne forsterkeren koble til min iphone siden det ikke går direkte på min business cd spiller i min 97 e 39 ?

Det finnes sånne interface ting som man kobler opp, dension feks som de i alle fall har hatt hos bilradiospesialisten. Slik at man kan styre iphone fra hovedenhet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...