Dirty Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 hei handlet meg en ny s50b32 men, på syl 4 så er gjengene Gåene. noen triks så jeg slipper å ta av toppen ? mvh kim andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 det letteste er å bytte topp, får ikke gjenget opp, og skal man borre og bruke no slags gjengetapper så blir det aldri helt tett, så kan nok si at toppen er defekt, dersom ingen andre har noen smarte triks da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Kan jo prøve slik helicoil. http://www.popularmechanics.com/cars/ho ... ir/4212608 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Kan jo prøve slik helicoil. http://www.popularmechanics.com/cars/ho ... ir/4212608 Bør vel da ta av toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Går helt fint å montere helicoil uten å ta av toppen. Ja, det kommer litt spon ned i sylinderen, men dette er tynne spon av aluminium og er så tynne og myke at de faktisk ikke rekker å gjøre noe skade før de blir blåst ut av en eksosventil. Men du burde få noen som har gjort det før til å gjøre dette for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Beste i mine øyne er vel og ta av toppen, sveis igjen hullet, borr opp igjen og gjeng. Dette bør jo da selfølgelig gjøres 110% nøyaktig, for og forsikre deg at pluggen kommer på rett sted igjen osv. Men da vet du jo at det blir bra iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 sveise igjen hullet?? da ber man jo om å få skjev topp da, aldri sett eller hørt om noen som har sveist igjen plugghøl og gjenget opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 sveise igjen hullet?? da ber man jo om å få skjev topp da, aldri sett eller hørt om noen som har sveist igjen plugghøl og gjenget opp igjen Har vært vitne til dette et par ganger jeg. Når han først har av toppen, så regner jeg jo med at han sender den til planing før han monterer den igjen, så da er jo ikke det noe problem. Og bruker han et firma som veit hva de driver med når det gjelder sveising, så trenger ikke nødvendigvis toppen og bli skjev i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Det er jo mulig å sveise i alu, å disse karene her kan nok sikkert gjøre det: http://www.auto23.no/topplokk.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joneo1 Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Bruk helicoil. Tror Wurth har sett som passer dine gjenger. Det er ikke nødvendig i å ta av toppen. Hvis du er bekymret for spon, bruk grease på gjengetapp. Deretter bruk støvsuger til å suge opp det lille som falt nedi. Det er ikke fare for å ødelegge noe dersom man skulle tro det, men det er greit for samvittigheten å få fjernet det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå