Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den trådstarter linket til ser ut som et godt kjøp, om den er kjørt normalt og fin for rust, ingen alvorlige feil vil jeg si dette ser ut til å være et fynd

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

neida, det er ikke store forskjellen, men går jo så skam dårlig uansett at det er flaut og kjøre med, gå for en 320 med en gang, 6er + god lyd pluss vesentlig mer drag, men trives du med en lat 318 så kan like gjerne kjøpe deg en 316 om bilen er strøken og rustfri, kjørt både 316 og 318 både med og uten automat

Skrevet

Hadde mye moro med 318'n min i vinter før jeg kræsja .. Men før jeg kjøpte den prøvekjørte jeg en pakkis320 (Overstyla greie) til en meget luguber pris (Han skulle ha 30k, var verdt maks 15..), men han fikk jaggumeg solgt den.

Lurer på om han viste fram den kjøpstesten jeg tok på den jeg.. Det tviler jeg på :)

Men uansett, var jo litt morsomt å kjøre den 320'n :)

Skrevet
nå går vell ikke 320 så MYE bedre enn 318 heller da..

En 318IS er ganske småfrisk, og ikke helt ulik en 320. Men en vanlig 318 er ikke på langtnær lik en 320, der har 6ern et helt annet drag og moment å vise til. En kompis hadde en E36 316 Touring som vinterbil og den var DAU, rett og slett! Det var ikke veldig mye drag i den for å si det mildt. Han hadde også en vanlig 318, bittelitt friskere en 316 men dau den også så da er 318is eller 320 er en helt annen bil. For ikke å snakke om en 325 som bil være som natt og dag i forhold til en 316/318 :wink: Bare synd de fleste slike E36 er jalla i stykker av 18 åringer med psykotiske tendenser hva angår bilstyling, stiller i samme designklasse som Toyota Prius :evil: Noen E36er er så stygt styla at det ikke har livets rett, skulle vært hugd opp til spiker for lengst :x

Skrevet
neida, det er ikke store forskjellen, men går jo så skam dårlig uansett at det er flaut og kjøre med, gå for en 320 med en gang, 6er + god lyd pluss vesentlig mer drag, men trives du med en lat 318 så kan like gjerne kjøpe deg en 316 om bilen er strøken og rustfri, kjørt både 316 og 318 både med og uten automat

320i med den gode 6 lyden haha :applause: skal du gå for lyd/drag,gå for noe større.Skal du ha noe som går helt greit 318is/320i å ikke så ille i forsikring hvis du er ung.316i/318i går helt greit til normal kjøring,mister lappen fort på disse også,men helt greie (blir nok fort lei) :wink:

Ta noen her inne med en klype salt :)

Skrevet

Fredrik 90: Hvordan mener du det skal være da? Så originalt som mulig?

Det er forskjell på jallastyling (Sånn som utlendinger ofte gjør), gatebilstyling og minimal styling.

Ingen liker det første, mange liker det andre, og enda flere liker det siste (Har jeg fått inntrykk av).

Nå skal det sies at en e36 med full m styling er JÆVLIG fin å se på, men det er også BMW'ene i need for speed :) (Med mindre man setter på meterhøye bakfangere som på den ene bilen jeg viste her.. (Den går KLART under den første kategorien))

Skrevet

Du må gjerne forklare meg forsjellen på jallastyling og gatebilstyling.. styling er styling. Noe slikt skal aldri på noen av mine biler med mindre det ser orginalt ut/ eller er kopi av orginalplast. Ellers er også jeg lei av alle som skal gjøre noe med bilen sin har som første prioritering å sette på m-plast. Det er snart mer spesielt å kjøre uten m-plast enn med.. Spesielt hvis man har litt felger og senk.

Skrevet

Jeg synes ikke en helt original bmw e36 er spesielt pen å se på.. Ingen BMW er det, unntatt kanskje X5'en..

Men det finnes helt klart en mellomting mellom null styling, og jallastyling.

Forskjellen på jallastyling og gatebilstyling er at gatebilstyling ser bra ut, mens jallastyling er overdrevent stygt.

Igjen så er dette individuelt, så det finnes INGEN fasit på det.. Den som påstår det er nok ikke den smarteste i gruppen :)

Man må legge på "Jeg synes" før "er best", og ikke bare si "X er best!", men snarere JEG synes X er best. Alle må man få lov å ha sine egne meninger (Med mindre man skal jallastyle bilen). At bilen ser ut som noe japanskt er IKKE jallastyling.

Bakfangeren på den 325 bilen jeg linka til på finn derimot, er jallastyling. :)

Skrevet

hadde en 318is for mange år siden, kjørte den i 3 år, gikk fra en E34 525 91 mod til 318 is is"en brukte lite bensin i forhold, men gikk langt i fra bra den, brukte man turtallet litt så fulgte den vanlig trafikk , men gikk vesentlig bedre enn en vanlig 318i sikla den gangen på en 320/325 coupe for å få 6ern men var vanskelig å finne til riktig pris å utstyr... men at en 318is går greit i forhold til dagens biler er bare tull. 1,8 liter som er fra begynnelsen av 90 tallet

Skrevet

b.m.w: Da tror jeg du gjør som mange andre bilister, trykker på bremsen istedet for gassen. Jeg har ikke hatt noe problem å holde følge med trafikken, langt ifra faktisk ;)

Skrevet
hadde en 318is for mange år siden, kjørte den i 3 år, gikk fra en E34 525 91 mod til 318 is is"en brukte lite bensin i forhold, men gikk langt i fra bra den, brukte man turtallet litt så fulgte den vanlig trafikk , men gikk vesentlig bedre enn en vanlig 318i sikla den gangen på en 320/325 coupe for å få 6ern men var vanskelig å finne til riktig pris å utstyr... men at en 318is går greit i forhold til dagens biler er bare tull. 1,8 liter som er fra begynnelsen av 90 tallet

Dette er bare tull. Jeg har hatt is selv og det var en motor som var frisk til å være en 1,8L. Det er ingen sterk motor som river deg bak i setet, men den fungerer bra i vanlig trafikk og er bra nok til å ta greie forbikjøringer. Bilen føltes absolutt ikke undermotorisert i samme grad som en 316 gjør, men det er faktisk en kurrant motor. Du har et poeng med at dagens motorer nok er kommet mye lenger, men jeg kan forstå at is motoren var en relativt kjapp rekke4er når den hadde sin storhetstid på tidlig 90tall. Jeg syns faktisk min virket sprekere enn 320ene fra samme tid. 320'n syns jeg er oppskrytt. Lat til å være 6er og veldig tørst i forhold til effekt. Det kan være det var noe galt med din is motor?

Skrevet

hehe ja, jeg er redd for å gasse, men kansje greia er den er at jeg har hatt en del spreke biler.... å kansje har helt andre krav en deg. jeg gidder faktisk ikke å piske å gasse ut av h.......... med vanlig bil... men greit gir meg 318IS ER EI KRAFTBOMBE :mrgreen:

Skrevet

Noe galt? nei var ikke så gamle bilen den gangen å den fikk det stellet den skulle..... er vel nokså bilkyndig om jeg skal være litt beskjeden.. men vi har forskjellige krav

Skrevet
Noe galt? nei var ikke så gamle bilen den gangen å den fikk det stellet den skulle..... er vel nokså bilkyndig om jeg skal være litt beskjeden.. men vi har forskjellige krav

Må vel ærlig innrømme at hadde jeg satt meg i en isbil etter å ha kjørt e46'n min så hadde jeg nok funnet den lat jeg og, men jeg mener fremdeles at den er frisk til å være en 1,8L 4er uten turbo. Den må bli sammenlignet med noe det er fair å sammenligne den med. Min var vel i forhold gjort litt med, men jeg nekter å tro at det gikk så fryktelig mye bedre enn standard.

Skrevet

men med et godt senkesett og gode hjul så hang det bra på veien, den gangen så var 18 tommere det verste, hadde sjøl 10 å 8,5 17 bbs RK 55 70 senkeset, men kjøre egenskapene var upåklagelig i den gamle bilen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...