kaeiko Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Hallo jeg lurer på å turbokonvertere 320 e46 med m52 motor. Noen som veit om noe turbokit eller lignende? Og hvor mye det kommer i kostnader osv. takker på forhånd
Clerion Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Kommer litt ann på hva du er ute etter (= Men skal det gjøres ordentlig kommer du vel ikke under 100 000.
Capoldriahn Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Kommer litt ann på hva du er ute etter (=Men skal det gjøres ordentlig kommer du vel ikke under 100 000. Da lurer jeg litt på hva du mener med ordentlig. Et 500hk bygg? Tviler på at det blir så dyrt om han bare ønsker 50-100hk ekstra. selv om han bygger det på den sikre siden. Men kitet i seg selv er vel som regel 15-20k. av hengig av hva slags turbo du skal ha, så kommer jo litt forsterkninger av motoren, kanskje også en overhaling om den har gått litt og for ikke å snakke om bremser, osv. men akkurat det avhenger selvsagt av hvor mye ekstra hk du ønsker å ta ut. 320i, 323i og 325i har f.eks alle samme bremsene, så da vet du hva slags effekt de er gode for. Kronene ruller fort, så selv med moderat effekt må du fort være klar for en 50k i utgifter.
Clerion Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 + tilpassninger av kittet, ordning av oljefeed, retur. bla bla bla Baller fort på seg. Om man ikke selv er mekkaniker går kronene utrolig fort.
takaasen Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Og hvordan skal motoren få mer bensin og rette blandingen?
kaeiko Skrevet August 29, 2010 Forfatter Skrevet August 29, 2010 jeg er selv mekaniker, eller lærling da. Lurer bare på et billigbygg som yter noe rundt 50-150hk mere, noe som er driftsikkert uten at det koster så alt for mye. Hadde vært litt gøy med rundt 250hk på gata som holdt. foresten, veit dere om noen andre tips og triks til trimming av m52 motoren? Hvis dere har noen linker e.l så hadde det hjulpet masse!
Lars89 Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Har ikke vurdert kompressor? Har fått inntrykk av at det er veldig holdbart. 250hk i din motor, 295/320 i en 2,8 som er bolt-on i din bil. http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 2%29-.html Skal du kjøpe nytt koster det endel, men finnes endel på bruktmarkedet.
marcushs Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Har ikke vurdert kompressor? Har fått inntrykk av at det er veldig holdbart.250hk i din motor, 295/320 i en 2,8 som er bolt-on i din bil. http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 2%29-.html Skal du kjøpe nytt koster det endel, men finnes endel på bruktmarkedet. Riktig som han sier, siden du ikke skal ha mer hestekrefter en du sier ville jeg heller sterkt vudert kompressor fra ESS
kaeiko Skrevet August 30, 2010 Forfatter Skrevet August 30, 2010 liker ikke helt kompressor, tar hester fra motoren også for å drive den. Men fant da ett turbokit fra motorviagra til 12500kr, som virker greit nok! Er ikke så mye penger å hente som lærling heller egentlig. turboen kan også oppgraderes senere hvis jeg føler for noe hissigere greier
Sta1n1 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Har ikke vurdert kompressor? Har fått inntrykk av at det er veldig holdbart.250hk i din motor, 295/320 i en 2,8 som er bolt-on i din bil. http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 2%29-.html Skal du kjøpe nytt koster det endel, men finnes endel på bruktmarkedet. Hvor har du ifra at kompressor er mer holdbart enn turbo ? Overladning er vell overladning, samme om det er turbo eller kompressor vell ?
Haug530D Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Har ikke vurdert kompressor? Har fått inntrykk av at det er veldig holdbart.250hk i din motor, 295/320 i en 2,8 som er bolt-on i din bil. http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 2%29-.html Skal du kjøpe nytt koster det endel, men finnes endel på bruktmarkedet. Hvor har du ifra at kompressor er mer holdbart enn turbo ? Overladning er vell overladning, samme om det er turbo eller kompressor vell ? Vel, lagrene i en Turbo opllever jo mye mer varme enn i en Kompressor for eksempel.
painkiller Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Ser ikke helt det du mener at kompressor stjeler hester fra motoren din. Har du 300hk med kompressor, eller 300hk med turbo er jo det ett fett, er jo bare ossen du vil motoren skal oppføre seg.
Haug530D Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Ser ikke helt det du mener at kompressor stjeler hester fra motoren din. Har du 300hk med kompressor, eller 300hk med turbo er jo det ett fett, er jo bare ossen du vil motoren skal oppføre seg. Det man ikke har vil man heller ikke savne, man vil jo uansett få en mye sprekere motor enten man velger Turbo eller Kompressor.
kaeiko Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 veit noen om noen billige turbokit som gir sånn ca 100hk?
bbmw Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 For å nevne noe du må ha: Manifold, trykkrør, dyser, bensinpumpe, bensintrykksregulator, chip/piggyback/datasprut, turbo, tilpassing av olje til og fra, eventuellt lav komprimere motoren. Dette vil nok koste deg mye mye mer en 12500kr. Så vil du kanskje forsterke drivverket i tillegg, ihvertfall en clutch. ESS Kitt ligger tilsalgs brukt for rundt 20.000kr, dette er mye gøy for pengene! Og selvfølgelig oppgraderbart dersom du ønsker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå