bmwmaxi Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Du har selvfølgelig plugget den til bilen også, da den henter spenningen der. La bilen stå og gå eller sett på en batteri lader, da di ikke er serlig glade i lav spenning.
oleo Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Du har selvfølgelig plugget den til bilen også, da den henter spenningen der. La bilen stå og gå eller sett på en batteri lader, da di ikke er serlig glade i lav spenning. Ja, jeg plugget den til bilen Uniten lyste for både Power og K-line... men bilen sto ikke å gikk og tenningen var ikke på.
bmwmaxi Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Husker jeg måtte inn og justere litt på comport inst. i windows baud++ Les litt her 1. I would honestly be surprised if you found any problem with the car. Does your interface connect to 20 pin or OBD connector? If you have both connectors, use the 20-pin. If you only have the OBD connector, make sure the interface shorts pins 7-8 together. 2. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1311456 3. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1319635
bmwmaxi Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Hexadecimal to Decimal Conversion Table Hex/Decimal 01 1 02 2 03 3 04 4 05 5 06 6 07 7 08 8 09 9 0A 10 0B 11 0C 12 0D 13 0E 14 0F 15 10 16 11 17 12 18 13 19 14 20 15 21 16 22 17 23 18 24 19 25 1A 26 1B 27 1C 28 1D 29 1E 30 1F 31 20 32 21 33 22 34 23 35 24 36 25 37 26 38 27 39 28 40 29 41 2A 42 2B 43 2C 44 2D 45 2E 46 2F 47 30 48 31 49 32 50 33 51 34 52 35 53 36 54 37 55 38 56 39 57 3A 58 3B 59 3C 60 3D 61 3E 62 3F 63 40 64 41 65 42 66 43 67 44 68 45 69 46 70 47 71 48 72 49 73 4A 74 4B 75 4C 76 4D 77 4E 78 4F 79 50 80 51 81 52 82 53 83 54 84 55 85 56 86 57 87 58 88 59 89 5A 90 5B 91 5C 92 5D 93 5E 94 5F 95 60 96 61 97 62 98 63 99 64 100 65 101 66 102 67 103 68 104 69 105 6A 106 6B 107 6C 108 6D 109 6E 110 6F 111 70 112 71 113 72 114 73 115 74 116 75 117 76 118 77 119 78 120 79 121 7A 122 7B 123 7C 124 7D 125 7E 126 7F 127 80 128 81 129 82 130 83 131 84 132 85 133 86 134 87 135 88 136 89 137 8A 138 8B 139 8C 140 8D 141 8E 142 8F 143 90 144 91 145 92 146 93 147 94 148 95 149 96 150 97 151 98 152 99 153 9A 154 9B 155 9C 156 9D 157 9E 158 9F 159 A0 160 A1 161 A2 162 A3 163 A4 164 A5 165 A6 166 A7 167 A8 168 A9 169 AA 170 AB 171 AC 172 AD 173 AE 174 AF 175 B0 176 B1 177 B2 178 B3 179 B4 180 B5 181 B6 182 B7 183 B8 184 B9 185 BA 186 BB 187 BC 188 BD 189 BE 190 BF 191 C0 192 C1 193 C2 194 C3 195 C4 196 C5 197 C6 198 C7 199 C8 200 C9 201 CA 202 CB 203 CC 204 CD 205 CE 206 CF 207 D0 208 D1 209 D2 210 D3 211 D4 212 D5 213 D6 214 D7 215 D8 216 D9 217 DA 218 DB 219 DC 220 DD 221 DE 222 DF 223 E0 224 E1 225 E2 226 E3 227 E4 228 E5 229 E6 230 E7 231 E8 232 E9 233 EA 234 EB 235 EC 236 ED 237 EE 238 EF 239 F0 240 F1 241 F2 242 F3 243 F4 244 F5 245 F6 246 F7 247 F8 248 F9 249 FA 250 FB 251 FC 252 FD 253 FE 254 FF 255
oleo Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Okay... det hjalp betraktelig å skru på tenninga. hehehe. Fikk en haug med feilmeldinger, clearet dem alle og sto da igjen med en stk feilkode. Og som jeg forventet så var det en feilkode for AC anlegget. Og det var nettopp pga denne feilen jeg kjøpte scanneren. Så lang så vel Feilkoden var 42/2 I skjemaet som jeg fikk av han engelske bimmers-duden henvises det til følgende: M73LEVMY99 Only: EKAT - Status 1 - Disconnection of heater for catalyst 1 Og hva betyr så det? Noen som kan fortelle meg?
bmwmaxi Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Denne er fra en standar dtc liste og ikke bare bmw. Kan se ut som du har DTC kode 66 eller 166 DTC code Description DTC 10/110 Ambient Temperature Sensor CKT Open or Shorted DTC 13/113 In-Vehicle Temperature Sensor CKT Open or Shorted DTC 15/115 LH Solar Sensor Circuit Open or Shorted DTC 35/135 E & C Data Line Failure With Heater and A/C Control Assembly DTC 38/138 Serial Data Line Failure With PCM DTC 40/140 Driver Air Mix Motor CKT Open or Shorted, or Not Calibrated. Code 141 is the same as 140, it just shows it as the passanger side actuator DTC 48/148 Long Term Freon Loss DTC 52/152 Keep Alive Memory Lost: Sets With Battery Disconnected DTC 66/166 Low Freon NOTE: A number 1 prefix on any diagnostic trouble code indicates a history DTC. This indicates no freon (more than likely a leak somewhere in the system), and a faulty calibration of an air mixer. The 52 will set if the battery is disconnected and is no big deal. You will need to find and correct the reason for no freon before you can procede.
oleo Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Denne er fra en standar dtc liste og ikke bare bmw.Kan se ut som du har DTC kode 66 eller 166 DTC 66/166 Low Freon Med andre ord lite gass? ...i så fall er det et verksted her i fjorden som må svare for seg. Jeg betalte i dyre dommer for AC service m/etterfylling i sommer.... og de påsto at den elektriske vifta var defekt. (det var den også). Men de etterfylte 180gr gass... ergo ikke akkurat lekkasje i systemet.
oleo Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Tok en tlf til verkstedet. De kom med teorien om at det kunne være de 180gr de hadde fylt på kunne ha lekket ut igjen og at nivået nå var nede på det samme som tidligere, med det resultat at AC ikke startet. Noen som har erfaring med at det kan lekke ut bare litt overtrykk... på noen få uker? Totalt skulle det visst 760gr gass på dette anlegget ifølge verkstedet. Kan jo legge til at AC kjølte ikke når jeg hentet bilen sist gang... og jeg trodde det var pga at den elektriske viften til AC radiatoren ikke startet. Men når jeg leser litt her inne kan det virke som om det egentlig burde startet og fungert en stund før evt kompressoren hadde kuttet grunnet overoppvarming.
Steinr Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Kjøpte en boks fra England til 350,- hvor man selv kan etterfylle. De hadde et kit med flere bokser, hvor en av dem var smøring av pakninger vist nok .. se link http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 927wt_1137
oleo Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Kjøpte en boks fra England til 350,- hvor man selv kan etterfylle.De hadde et kit med flere bokser, hvor en av dem var smøring av pakninger vist nok .. Meget interessant!
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 En link med de fleste feilkoder her, vet ikke om den er lagt ut før. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/517875
oleo Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 En link med de fleste feilkoder her, vet ikke om den er lagt ut før. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/517875 Den viser kun OBD koder... Jeg har lagt ut noen lister til (som jeg fikk tak på i dag) på hjemmeserveren min... http://skaugen.dyndns.org/filer/bmw/feilkoder/ det kan virke som det er vanskelig å få tak i en komplett liste som viser absolutt alle feilkoder for absolutt alle modeller
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 også en side her, men vet ikke hvilke koder som er brukt. http://www.e38.org/fault_codes.html
Alpejohn Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Hei, Koblet på min 1,3,6 i dag, bare for morro. Siden sist har jeg montert tv modul, den fant denne, og ingen feil. Svært tenkte jeg.. Trykket inn på modulen for å se hva som skjulte seg.. Der fant jeg en knapp som hette tv module, der kom faen meg en meny opp, hvor jeg hadde 3 valg, disabled, tv in motion, disable tv in motion. Status var disabled tv in motion. Lagra eeprom, og valgte enable tv in motion Har ikke testa om det funka enda, men så slik ut Så vil da påstå at skal du ha tv i bevegelse, kjøp dette i steden for ledninga som fikser det til 6-800 kr! Jeg som har bestilt ibus-kontroll/avlyttings interface og da, for å skru på tv i bevegelse Men med den kunne man gjøre andre morro ting og, så blir spennende og se! Fant et par feilkoder også. Tenkte jeg skulle sjekke dem nå Men den fant ikke PDC, cruice controll, takluka, multifuk ratt, osv.. Det var litt kipt men..
Bellen Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Hei. I min bil har eg ein computer som eg kan tilkoble i OBD-porten for å få data frå bilen inn på computeren. Men programmet som eg har er meget begrensa til bruk av feilsøking, stort sett bare til å lese ut og slette enkelte feilkoder og sjå det mest elementære i motorstyringa. Eg er nå på sjø, så eg får ikkje sjekka ut korleis denne OBD-ledninga er kobla til datamaskina, da bilen blei kjøpt slik med dette ettermontert av eiger før forgje eiger. Det eg lurte på er om nokon veit om denne ledninga kan brukast opp mot Carsoft 1.36 software, eller om eg også må kjøpe med interfacen til Carsoft. Kan det tenkast at det er denne interfacen eg har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå