Jump to content

E46 320DAT - Varme bremseskiver etter skive/klossebytte.

Fuzzy
 Share

Recommended Posts

Har akkurat byttet alle bremseskiver og klosser på bilen (uorginalt).

Rengjorde caliperne og klaven med stålbørste og brukte BMW orginale bremsepasta bak klossene og på anleggsflatene på klaven og caliperen.

Etter en prøvetur synes jeg ene skiva bak blir ganske varm. De andre skivene synes jeg virker normale. Har tatt av og på caliperen (det var ikke noe "trykk" på caliperen, var nokk å presse med håpndkraft mot caliperen for å dytte stempelet litt inn så jeg fikk av caliperen med klossene). Prøvekjørte på nytt og synes fortsatt det er varmgang (ikke målt med instrument, bare lagt fingrene nært skivene og kjent). Det lukter ingen ting.

Har jekket opp bilen og kjenner at klossene subber litt, men trenger ikke bruke kraft for å dreie rundt hjulet.

Er det normalt at de subber litt og kan bli litt varmt når alt er nytt før det får "gått seg til" og kommet skikkelig på plass?

Ja, Håndbrekket er korrekt, Gliderne virker også være fine. Sjekket alt etter første prøvetur, men kan ikke finne noe galt; mulig det er normalt at det kan bli litt varmgang før delene får "satt seg" skikkelig og skiver/klosser har skikkelig "selvtilpasset" anleggsflate?

Dette er vel ganske normalt. At ikke ett eller flere hjul subber litt på bremsene etter klosse bytte skal godt gjøres. Da blir det litt varmgang uten at det har noe og si. Men hvist det er så varmt at det lukter så bør det gjøres noe med.