E36Cab1 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Lurer på hvor lenge han har fundert på dette Snakk om å ha misforstått og dermed utlevere seg som inkompetent i faget motor Vil ta motortrimmere
316 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 - Hvis vi da så får klarlagt at det er avvik i parametrene på motoren, er det grunnlag for å ilegge en sjablongmessig avgift, sier Røse.Hvis man først skal ilegge bot bør den minst være på 75.000 kroner, mener Røse. Ja jøss... Avvik i parameterne på motoren ja...
Clerion Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Sikkre inntektene ja. Faen meg sykt Emigrerer snart. Møkkaland
ehrnst Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Ha ha, for en nepe. Snart er det de som utfører arbeidet som blir ansvarlig
huldra66 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Dummeste jeg har hørt ja, de må i tilfellet ha utstyr til og lese programmet i chippen for og se om det er orginalt eller ikke. eller muligens en rullende landevei men der må i gi en stor rabatt på uskikkerhet i målingen så de fleste vil komme unna alikevel. Ser for meg en gjeng inkomptente duster i tollvesenet skal klare dette på alle biltyper som eksisterer
Alec Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Herregud, noe av det dummeste jeg har hørt om på lenge. . . Men TENK om det skulle bli en realitet!? Hvordan i huleste skal en mikrofon skille mellom motorlyd avhengig av chip eller ikke? Er jo ikke noe forskjell på eksoslyd/motorlyd sålenge alt ellers er org...
Ballder Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Lydkanon og en lite sprekk i manifoil, og vupps. Avgiftskrav i kassa pålydende 90 000 norske kroner. Hehe. Dette landet er så totalt diktaturstyrt at jeg har ikke ord i mitt vokabulære lager til og kommentere det saklig og politisk korrekt, så jeg lar vær og forsøke meg på en skriftlig avhandling om mine synspunkter på det hele. Da det ville lyde mer som dette... Dra til HELVETE med hele regjeringa og staten generelt. Nei. Må sette i gang og måle opp grunnflate/bo arealet på huset grunnet nye beregningsgrunnlag jeg nå. God helg...
Robkill Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Kjekt for alle med liten endring av eksosen, blir fort trimma av den slags på "lytteposter"
SweetBMW Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Det landet her slutter aldri å overraske meg på hvilke dumme måter de skal ta deg på... Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte as.... Ser for meg jeg blir stoppa utafor her ved Norges Varemesse i Lillestrøm... "Aaaah nei du brommer litt mye syns jeg, du må da ha 200 hk mer i denna 318en din.. skal vi se.. ja.. ganger effekt, delt på 5 to i mente rotren av.. ja det blir 600 tusen kroner det! kort eller kontant? =)"
Wolfeh Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Han ser for seg at det langs veiene plasseres ut mikrofoner som kan identifisere biler med suspekt lydnivå, slik at de kan kalles inn til kontroll hvor det endelig kan avgjøres om det er gjort endringer i motorvolum, og dermed unndratt avgifter Vi må vel sikkert betale for kontrollen også... Helt HØL i huet detta landet. Hva med de som har effektanlegg på bilen sin så den skal låte litt mer?
316 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Tror det bare er bullshit, egentlig... Det er vel langt i fra alle biler som bråker mer selv om de er trimma.
Kentan-racing.com Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 SYKT er ordet.. a4n min er chippet.. fra 100 hk og en del opp.. lydnivå er akkurat det samme.. Så vil se for meg at de som får innkalling i posten omtrent hver dag må bli de med "effekt" anlegg.. Dette er nok bare nok en måte å tjene penger på.. Men hadde jeg vært han hadde jeg heller fått en lov om at alle tunere og chip levrandører er pliktig og rapportere inn bilene de har chippet.. Rart han ikke kunne tenkt på noe så lett heller for og plage samtlige bilister langs veiene... Men er klart han får jo da ikke tatt de trolig 50 000 som allerede har chippet bilen..
babjorn Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Er jo bare så lett som at når du tar EU kontroll,må du ta en kontroll på motor på biltilsyne etterpå.Får mye å gjøre,men hvis dem skal få dette vek må det gjøres sånn.
Wolfeh Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Er jo bare så lett som at når du tar EU kontroll,må du ta en kontroll på motor på biltilsyne etterpå.Får mye å gjøre,men hvis dem skal få dette vek må det gjøres sånn. Eller bare drite i denne lille chippen og fokusere på langt viktigere ting? Dette må jo være enda en måte å ta inn penger på. De fleste vet at HK har overhodet ingenting å si på utslipp og at 1 ku forurenser mer en en jævla bil daglig.
S.Arnesen Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Nå innrømmer de ihvertfall at det er kun for pengene sin skyld da. Før har de jo prøvd og fjase fra seg det at det er så miljøskadelig og trafikkfarlig osv osv, og at det var derfor man måtte betale avgift på de ekstra hk'ene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå