Gå til innhold

Hvor kjøpe original CSL Bakluke til m3?

Ampth
 Share

Anbefalte innlegg

BMW selger det til deg. Jeg får kjøpt originale CSL deler, så hvorfor ikke du?

Btw, den originale CSL luka er vel i plast om jeg ikke tar feil.

Bmw selger ikke dette til deg. Eneste måten å få tak i orginale csl deler er om du har chassinummeret til DIN csl, har du ingen csl får du heller ingen deler. Ikke det at man vil handle orginale csl deler heller, da det er helt sinnsyke priser på det. Leste ett sted at prisen på bakluka i var noe slikt som 30 000+mva...

Orginal luka er i carbonfiber. Har aldri set en slik luke i annet enn glassfiber eller carbonfiber, så det tror jeg blir vanskelig å få tak i. Hvorfor vil du ikke ha carbonfiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at jeg har inntaks rør og grill ramme til CSL på min bil da? =)

jepp, det er veldig rart siden de ikke har lov til å selge til deg om du ikke har Csl. Hva er forskjellen på inntaksrør og grill ramme på csl kontra vanlig m3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det røret som går fra hullet i csl fangern og opp til filterboksen, også ere det en sånn liten grill i det hullet i fangern. jeg har dele nr og kvittering om du er int. i og se de.

jeg tror det forbudet mot og selge deler ble opphevet med inngangen av E92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at jeg har inntaks rør og grill ramme til CSL på min bil da? =)

jepp, det er veldig rart siden de ikke har lov til å selge til deg om du ikke har Csl. Hva er forskjellen på inntaksrør og grill ramme på csl kontra vanlig m3?

Dette var vel mer aktuelt når CSL'en var en forholdsvis ny bil. Da skulle det være eksklusivt og ikke være mulig å få tak i CSL-deler uten å eie en slik bil.

Det er ingen problemer å få tak i orginale CSL-deler idag. Hverken GS eller BMW har noen problemer med å selge dette til hvem som helst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Grunnen til at det ikke er lov å bestille CSL bakluke til vanlige biler,er at den luka,i kompositt-plast,ikke har samme kollisjonsegenskaper som en luke i stål.

Det står spesifikt på ETK om nettopp dette.

Det er rett og slett fordi en sånn luke på en vanlig E46 forringer kollisjonssikkerheten i forhold til hva den opprinnelig er levert som,dermed ikke ihht til TÜV og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...